Számtalanszor elhangzó fő érv az elektromos meghajtás mellett, hogy helyileg zéró káros-anyag kibocsájtással jár a működésük. Hogy az ehhez szükséges energia milyen erőműből származik és az hogyan állítja elő az energiát, az sem mellékes. Viszont az mindenképpen becsülendő, hogy egy olyan monstrum, mint egy kamion, tud kipufogógáz nélkül működni.
Különösen jól kijön ez az előny olyan helyen, mint egy erdő, ahol szinte harapni lehet a friss levegőt. Az olyan erdőkben is igaz, amit nem a szépsége, hanem a haszna miatt telepítettek. Az ipari fafelhasználás fontos dolog, gondoljunk csak a bútorokra, melyek körülvesznek minket. Ha nem 100 százalék magyar termékről van szó, jó eséllyel az SCA érdeme is benne van annak elkészültében, hiszen az övék Európa legnagyobb magánerdője. Jó ideje folyik itt a kitermelés, melyek legnagyobb segítsége a rönkszállító kamionok. Itt bukkant fel nemrég a Scania AB legújabb terméke, egy elektromos rönkszállító kamion.
A Scania AB egy több, mint 110 éves tapasztalattal rendelkező, Södertäljében, Svédországban működő haszongépjármű-gyártó. Jelenleg a Traton csoport leányvállalataként létezik, amely maga is a Volkswagen csoport része. Hosszú története ellenére a Scania csak most kezd belépni a kereskedelmi elektromos járművek piacára. Nemrég debütált regionális, hosszú távú elektromos teherautójával, amely merev teherautóként és nyerges vontatóként is elérhető lesz Európában.
A közelmúltban a Scania a svéd erdészeti vállalattal, a Svenska Cellulosa AB-vel, más néven SCA-val dolgozott együtt a zéró károsanyag-kibocsátású szállítás kifejlesztésén és bevezetésén faszállítási útvonalain. Svédországba szállították az első elektromos rönkszállító teherautót, amelyet idén nyáron tesztel ott az SCA. Erről a legújabb sajtóanyag beszél, amiben többek között azt is olvashatjuk, hogy a vállalat mit tervez, miközben a 2,6 millió hektárnyi észak-svédországi erdőben a jövő zéró kibocsátású közlekedésére készül.
Az SCA szerint a Scaniával közösen fejlesztették ki a nagy teherbírású elektromos rönkszállító teherautót, hogy szén-dioxid mentessé tegyék az egyik legnagyobb igénybevétellel járó szegmensét a szállítmányozásnak. A Scania újdonsága a közutakon engedélyezett 64 tonnát is meg tudja mozgatni, az olyan utakon pedig, ahol nincs szabályozás, akár 80 tonnáig is megpakolható az elektromos kamion. Az első prototípus faanyagot fog szállítani az SCA gimonäsi faterminálja és az Umeå melletti papírgyár közötti útvonalon. A tesztidőszak egész nyáron át zajlik.
forrás: e-cars