Az Ingka Group ma bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma a 2025-ös pénzügyi évben* 39 milliárd eurót tett ki, az eladott mennyiségek 1,6%-kal, az üzletekbe és az online áruházakba látogatók száma pedig 1,3%-kal, illetve 4,6%-kal nőtt. A legfontosabb prioritás az árak alacsony szinten tartása volt, ami 1,6%-os értékesítéscsökkenést eredményezett az előző évhez képest (39,6 milliárd euró a 2024-es pénzügyi évben).
A gazdasági és kereskedelmi bizonytalanságok, az ellátási lánc zavarai, a megélhetési költségek emelkedése és a fogyasztói bizalom gyengülése ellenére a kiskereskedő továbbra is arra összpontosított, hogy az árak megfizethetőek maradjanak, és javítsa a vásárlói élményt mind fizikai, mind digitális téren.
Jesper Brodin, az Ingka Group | IKEA vezérigazgatója
„Az elmúlt évben kezelni tudtuk a kihívásokat és kihasználtuk a lehetőségeket, mindig azzal a vízióval, hogy jobb mindennapi életet teremtsünk a sok ember számára. Többet adtunk el több vásárlónak, főként az elmúlt évben végrehajtott árcsökkentéseknek köszönhetően. Megfogadtuk, hogy mindig a sok ember oldalán állunk, és támogatjuk őket otthoni álmaik és igényeik megvalósításában. Büszke vagyok arra, ahogyan az IKEA közösség átvészelte az elmúlt évet, és jó lendületet látunk a jelenlegi évben is.”

Az Ingka Group továbbra is befektetett abba, hogy az emberek számára még elérhetőbbé váljon, új áruházakkal, tervezési és rendelési pontokkal, valamint digitális csatornákkal. A kiskereskedő 54 új üzletet nyitott világszerte, többek között Londonban az Oxford Streeten, Indiában Delhiben, valamint Kínában, ahol eddig az egyik legnagyobb beruházás keretében egy nagy, vegyes funkciójú üzletet nyitott Sanghaj belvárosában. Ezenkívül az új áruházformátum első verzióit jelenleg az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és Lengyelország városaiban tesztelik.
Ez az áruház több ezer lakberendezési terméket, élelmiszert és tervezési szolgáltatást kínál, de úgy tervezték, hogy gyorsabb, egyszerűbb vásárlási élményt nyújtson, közelebb az emberek lakóhelyéhez.
Tolga Öncü, Ingka Retail Manager (COO), Ingka Group | IKEA
„Belvárosi áruházaink sikeresen tették az IKEA-t elérhetőbbé sok ember számára, és most egy újabb elemet szeretnénk hozzáadni ezekhez. Egy kisebb kiskereskedelmi formátum, amely lehetővé teszi számunkra, hogy néhány héten belül megnyissuk az üzleteket, és így a közeljövőben gyorsabban terjeszkedjünk, még több IKEA-üzlettel. Az ügyfelek eddig nagyon pozitívan fogadták az ötletet, és optimisták vagyunk, hogy ez a formátum segítségével hamarosan még több emberhez eljuttathatjuk megfizethető lakberendezési termékeinket Európában, Észak-Amerikában és Ázsia-Csendes-óceáni térségben.”

A vállalat továbbra is jelentős összegeket fektetett a meglévő áruházak átalakításába, hogy azok e-kereskedelmi központokká váljanak. Például a budapesti Soroksári áruház márciusban kétszeres logisztikai kapacitással nyílt meg újra, és képes kezelni az egész Magyarországra irányuló online szállításokat. A digitális eszközök, többek között a csomagfelvétel és a keresletérzékelés terén végzett további fejlesztéseknek köszönhetően a vásárlói elégedettség a mérések hat évvel ezelőtti megkezdése óta a legmagasabb szinten maradt.
„Ahogy tovább növekszünk, a gyorsan változó kiskereskedelmi környezet megköveteli, hogy folyamatosan fejlődjünk, hogy megfeleljünk ügyfeleink új igényeinek. Ha kíváncsiak, alkalmazkodóképesek maradunk, és egy jobb IKEA építésére koncentrálunk, akkor továbbra is olyan üzletet alakíthatunk ki, amely nemcsak pénzügyileg erős, hanem a következő generációk számára is releváns” – mondta Jesper Brodin, az Ingka Group | IKEA vezérigazgatója.
Az Ingka Group folytatja munkáját a Párizsi Megállapodás teljesítése és a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás elérése érdekében, azáltal, hogy az egész értéklánc abszolút üvegházhatású gázkibocsátását legalább 50%-kal 2030-ig és 90%-kal 2050-ig csökkenti. A megállapodás aláírása óta, 2016 óta a vállalat 23,7%-kal nőtt, miközben a nyersanyagoktól a vásárlókig terjedő szén-dioxid-lábnyomát 30,1%-kal csökkentette**. Ugyanakkor a kiskereskedő már befektetett több mint 4,2 milliárd eurót a 2030-ig tervezett 7,5 milliárd euróból, hogy felgyorsítsa az átállást a megújuló energiaforrásokra.
Az IKEA koncepció tulajdonosa és a világszerte működő IKEA franchise-adó, az Inter IKEA Systems B.V. ma bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma az összes 13 franchise-csoportban összesen 44,5 milliárd eurót tett ki, amelyből az Ingka Group a teljes forgalom 87%-át képviseli.
Főbb adatok:
- Az IKEA teljes kiskereskedelmi forgalma: 2025-ös pénzügyi év: 39 milliárd euró (-1,6%), 2024-es pénzügyi év: 39,6 milliárd euró (-5%)
- Online részesedés: 2025-ös pénzügyi év: 30%, 2024-es pénzügyi év: 28%
Áruházlátogatások:
2025-ös pénzügyi év: 736 millió látogatás (+1,3%), 2024-es pénzügyi év: 727 millió látogatás (+3,3%)
Új áruházak megnyitása: 2025-ös pénzügyi év: 54 helyszín, 2024-es pénzügyi év: 41 helyszín
A teljes pénzügyi eredmények 2025. novemberben kerülnek közzétételre, az éves összefoglaló és a fenntarthatósági jelentés pedig 2026. januárjában.
*Pénzügyi év: 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
**Az adatok a 2016–2024 pénzügyi évekre vonatkoznak (1., 2. és 3. kategória).
Az Ingka Csoportról
Az Ingka Csoport az IKEA legnagyobb kiskereskedője, amely 31 piacon működtet IKEA üzleteket, és az IKEA kiskereskedelmi forgalmának 87%-át képviseli. Stratégiai partnerként részt vesz az IKEA üzleti tevékenységének fejlesztésében és innovációjában, valamint az IKEA közös stratégiáinak kidolgozásában. Az Ingka Csoport az Inter IKEA Systems B.V.-vel kötött franchise-megállapodások alapján tulajdonolja és üzemelteti az IKEA értékesítési csatornáit. Három üzleti területe van: IKEA Retail, Ingka Investments és Ingka Centres. További információk az Ingka.com oldalon találhatók.
szerk/ford: Tóth János, forrás: IKEAPress
