|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2009-10-01
Magyar ember magyar bútort vásárol Tíz vevőből hat, ha csak teheti, hazai gyártású bútort vásárol. Egy több mint ezer ember megkérdezésével végzett felmérés szerint egy bútortól azt várjuk, hogy húsz évig tartson, és nem az ár a legfontosabb, amikor választunk. A hazai bútort a magyar vásárlók hatvan százaléka előnyben részesíti - állapította meg a Magyar Bútor- és Faipari Szövetség elemzése. Ennek elkészítéséhez egy felmérést végeztek, amely keretében 1300 embert kérdeztek meg. A válaszadók olyan személyek voltak, akik maguk is részt vesznek a bútorvásárlási döntésben, egyedül vagy más családtaggal közösen. A fiatal egyedülállók jóval alacsonyabb arányban (41 százalék) vásárolnák a magyar bútorokat, mint a többi csoport. A kedvező minőség és ár mellett leginkább a kiegészítő szolgáltatásokkal lehet meggyőzni a vásárlót, derült ki a válaszokból. Az ilyen szolgáltatások között szerepelnek a garancia, valamint a javítási vagy szerviz szolgáltatások. A válaszadók csaknem fele - és elsősorban a 40 év alatti korosztályok - nem tartja elhasználódottnak a bútorát. A fiatal párok gyakrabban megtehetik, hogy bútort vásárolnak, ők átlagosan két-három éve vettek legutóbb bútort. A különböző bútorok elvárt élettartama 11 és 20 év között mozog: legtöbb a szekrénynél (20 év), míg legkevesebb a gyermekbútornál (11 év). A magyarországi bútorok kínálatát összességében leginkább jónak vagy semlegesnek értékelik a kérdezettek. Forrás: index 10-01 ******************************************************** Bútorok között éljük le életünket Bútoraink, mint életterünk meghatározó elemei fontos szerepet töltenek be mindennapjainkban. Talán bele sem gondolunk, de az évek múlásával velünk együtt bútorvásárlási szokásaink is változnak.
A Magyar Bútor- és Faipari Szövetség országos felmérést készíttetett a bútorvásárlók körében, és azok között is, akik még csak tervezik a beszerzést. A vizsgálat célja az volt, hogy képet nyerjenek a vásárlók szándékairól, az általuk használt bútorokról, igényeikről és termékválasztási szokásaikról. A felmérést készítők először is a bútorkínálat országos megítélésére voltak kiváncsiak, melyről a válaszadók pozitívan nyilatkoztak, a hazánkban kapható bútorokat leginkább jónak vagy semlegesnek értékelték. A lakások felszereltségét illetően szinte minden háztartásban található fekhely, ülőbútor, konyhabútor, és az otthonok döntő többségében előfordul ülőgarnitúra, étkezőbútor és fürdőszobabútor is. A válaszadók között jellemzően a harminc és negyven év közöttiek vallották otthonukról, hogy található benne gyermekbútor, a következő generációnak megfelelően pedig a negyven és ötven év közöttiek lakásaiban, házaiban a gyerekszobákban már ifjúsági bútorokat találunk. Az íróasztal, mint berendezés is leginkább azokban a háztartásokban fordul elő, ahol gyermekes párok élnek, illetve ott található még ez a felszerelés, ahol a lakók még maguk is diákok. A felmérés szerint Nyugat-Magyarországon több háztartásban van fürdőszobabútor, mint az ország keleti felében. A válaszadók fele azt nyilatkozta, nem tartja elhasználódottnak bútorait, ők képviselik elsősorban a negyven év alatti korosztályt. A fiatal válaszadó párok az idősebb generációhoz képest jobb anyagi helyzetben élnek, így megtehetik, hogy néhány évente új bútort vásároljanak - a felmérésből ugyanis kiderül, átlagosan két-három éve újították fel otthonukat új darabokkal. A bútorok elvárt élettartamában a kérdezettek véleménye megegyezett: típustól függően tizenegy és húsz évnyi gyűrődés kiállását várják el berendezéseiktől. A bútorok kiválasztásának szempontjainál is hasonló válaszok születtek: az ár minden esetben a két legfontosabb vásárlási szempont között szerepel, a fekhelynél és az ülőgarnitúrák kiválasztásánál a kényelem szempontja utasítja maga mögé az árét. A konyhabútor, előszobabútor, szekrény, íróasztal és gyermekbútor vásárlása esetén pedig a praktikum előzi meg a vételár fontosságát. A felmérést készítők arra is kiváncsiak voltak, a megkérdezetteknek fontos-e, hogy magyar bútort szerezzenek-e be. A válaszadók több mint fele részesíti előnyben a hazai termékeket, de a fiatal egyedülállók már nem osztják az ő véleményüket, ők vásárolnak a legkisebb arányban magyar gyártmányt. A válaszadók véleménye alapján fény derült arra is, hogy a jó minőség és az ár mellett leginkább a kiegészítő szolgáltatásokkal, mint a garancia és a javítási,- szervíz szolgáltatásokkal lehet meggyőzni a vásárlót. Molnár Ágnes, Forrás: Tolnai Népújság 10-01
|
| |||||
|