|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2009-12-08
Százmilliók szakképzésre - Erősödő központ, gyarapodó iskolák A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség TÁMOP-2.2.3, valamint TIOP-3.1.1 számú pályázatán közel 1,3 milliárd forintot nyert a győri önkormányzat a városban zajló szakképzés megújítására. A pénzből a Térségi Integrált Szakképző Központ intézményeinek infrastrukturális fejlesztése, valamint a szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása történik meg a jövő év végéig.
A részletekről Baráth Lászlóné, a Győri TISZK csoportvezetője számolt be lapunknak, elmondva, hogy a TISZK intézményeinek infrastrukturális fejlesztéseire 855 millió forintot nyert a 100 millió forintos önrészt vállaló önkormányzat. Eddig öt középiskola eszközparkja újult meg részben vagy egészben a speciális oktató munka színvonalának emelése érdekében. A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) pályázaton elnyert támogatásból létrejön többek között egy Pályaválasztási és Felnőttképzési Központ, amelynek a Gábor László Építőipari Szakképző Iskola tetőtere ad majd helyet. Az elnyert összegből 93 millió forint az építészet és faipari szakmacsoport oktatását segíti labor kiépítésével, valamint faipari és építőipari eszközök, gépek beszerzésével. A Deák-iskolában a 20 milliós támogatással létrehozott taniroda teszi lehetővé a közgazdasági szakmacsoportot választó diákok felkészítését a munkaerő-piacon való megmérettetésre. A Krúdy-iskola 25 millió forintból a vendéglátás és idegenforgalom szakmacsoporthoz tartozó szakmák elsajátítását segítő eszközöket vásárolhatott. A gépészeti szakmacsoport versenyképes oktatásához a projekt keretében 96 millió forint értékű fejlesztésre nyílik lehetőség az érintett intézmény számára, amelyet számítógépek vásárlására, hidraulikai, pneumatikai, illetve mechatronikai laboratórium kialakítására használhat fel. A művészeti szakmacsoport képzéseit végző Richter János Zeneművészeti Szakközépiskola 19 millióból mesterhegedűt, mestercsellót, trombitát, fagottot, vibrafont és kürtöt vásárolhatott. Közel 100 millió forintos elektronikai és nyomtatott áramköröket tervező, gyártó, szerelő laboratóriumokhoz szükséges eszközök beszerezési folyamata indult el az elektrotechnika-elektronika szakmacsoportot tanulók naprakész gyakorlati ismereteinek megszerzése, elősegítése érdekében. Az infrastruktúra fejlesztése mellett az önkormányzat hangsúlyt fektet a pedagógusok szakmai tudásának bővítésére, az új képzési módszerek megismertetésére. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) pályázatán nyert pénzből a TISZK mind a húsz intézményében megkezdődött a tanárok, vezetők továbbképzése és a digitális iskolairányítási rendszer kiépítése. Október elseje óta Ebigél néven működik az a webes lelkisegély-szolgálat, amely segíti a tanulókat a lelki problémáinak megoldásában. Minden iskolának saját Ebigélje van, akikről a diákok nem tudják, kik is valójában. Ebigél az iskola egyik tanára, aki csakis írásban, interneten keresztül kommunikál a hozzá segítségért fordulókkal. A diáknak csak annyit kell tennie, hogy saját intézményében beregisztrál a www.ebigel.hu honlapon, s máris névtelenül, kód alapján kérhet tanácsot, segítséget. A program úgy néz ki, hogy sikeres lesz, hisz van olyan intézmény, ahol több mint félszázan vették igénybe az új, anonim szolgáltatást. Baráth Lászlóné hangsúlyozta, a projektek abban a reményben indultak idén januárjában, hogy 2010 végére olyan TISZK működik majd, amely összehangolja a Győrben folyó szakképzést, megfelel a kor kihívásainak és rugalmasan igazodik a gazdaság igényeihez. Földvári Gabriella, Forrás: Győri Nap 12-08
|
| |||||
|