|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-09-20
Hozzáállásuk miatt buknak el a cégek A minőségi termékek gyártása az egyik legfőbb tényező, ami az országot előrébb viszi, és ami versenyképessé teszi a magyar vállalatokat. Ezzel nem árultunk el nagy titkot. De hiába a minőségi termék, ha nincs elég megrendelés, nincs elég partner. A fejlett, nyugati országok vállalkozásainak van egy óriási előnye a magyarokkal szemben: sokkal kommunikatívabbak, nyitottabbak az új piaci lehetőségekre, partnerkapcsolatokra, együttműködésekre, amelyek haszna a bevételben is érezhető. A hazai cégek többségére azonban ez nem mondható el. A Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub augusztusban és szeptemberben közel ötszáz hazai termelő, gyártó céget keresett meg nyolc iparágból azzal a céllal, hogy megtudakolja, milyen jövőt jósolnak maguknak a cégvezetők az elkövetkező 2 évben, illetve mit tesznek fejlődésükért, és ehhez milyen eszközöket használnak. A megkérdezettek mindössze tizennyolc százaléka beszél növekedésről, negyvennégy százalékuk stagnálásról, túlélésről, huszonhat százalékuk visszaesésről, és tizenkét százalékuk kilátástalannak látja a helyzetét. A második kérdésre igen sok megdöbbentő válasz is érkezett. Inkább a negatív hozzáállás, a pesszimizmus, a zárkózottság jellemezte ezeket a hozzászólásokat. Talán így érthető, miért versenyképesebbek a nyugati vállalkozások. Íme néhány (elrettentő) példa: "Tizennyolc fős kis cég vagyunk, nincs szükségünk új kapcsolatokra"; "nem hiszünk semmiféle reklámozásban, mert sok mindent kipróbáltunk már és egyik sem jött be"; "nem érdekelnek az új piaci lehetőségek, mert van néhány ügyfelünk, akiknek dolgozunk"; "most csak az érdekel, hogy minél több termékemet eladjam valahogy, de nem akarok feleslegesen költeni kommunikációra"; "nem járok sem találkozóra, sem konferenciára, mert nem hiszek ezekben a képzésekben"; "akit érdekel a mi termékünk, az úgyis megtalál bennünket".
Sajnos, ezekből a válaszokból nem az jött elő, mit akarnak tenni a következő két évben, hanem inkább a kifogásaikat sorolták. Ha a termelő kis- és középvállalkozások nem változtatnak hozzáállásukon, komoly bajba kerülhetnek, és még jobban lemaradnak a piaci versenyben. Éppen ezért, hogy ez a trend megváltozzon, a Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub elkötelezte magát, hogy segítse a termelő, gyártó cégeket. "Kifejezetten számukra létrehozunk szeptemberben egy olyan találkozót, ahol személyesen megismerhetik egymás értékeit, irányított tárgyalásokat bonyolíthatnak, közös projekteket hozhatnak létre. Ilyen kezdeményezés, tudomásom szerint, nem is létezik az országban. Meggyőződésünk, hogy ebben van a jövő, és remélem, hogy a személyes kapcsolatok bővítésén keresztül nagyon sok nyitott, együttműködésre kész cégnek segíteni tudunk" - mondta Vereb István ötletgazda.
Forrás: MagyarÜzletiVilág
|
| |||||
|