|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-11-03
Bútoripar 2020 - mit hoz a jövő az iparágban Október 13-én került megrendezésre a Kerekasztalbeszélgetés a jövőről - bútoripari kereskedelmi struktúrák 2020-ban címmel egy konferencia az MHC szervezésében, Linz-ben. A rendezvényen a bútoripar különböző területeinek jeles képviselői igyekeztek saját szemszögükből összefoglalni, hogy szerintük milyen lesz a bútoripar 2020-ban. Az előadásoknak alapvetően 3 fő témát kellett érinteni: - Milyen értékesítési csatornák lesznek a jövőben, melyek veszítenek jelentősségükből, melyek nyernek teret? - Milyen kihívásokkal kell szembenézni a gyártóknak, kereskedőknek és vásárlóknak? - Milyen jelentősségük lesz a márkáknak a bútorpiacon?
A konferenciát megelőzte egy átfogó felmérés is, amit a "Zukunfstinstitut" (Harry Gatterer) végzett. Az adatgyűjtés aktívan tárgyal olyan kérdéseket is, mint például a "social networking" szerepe az értékesítési csatornák formálásában. Az adatgyűjtés sok tanulsággal szolgált, ezek közé tartozik az is, hogy a trendek felgyorsultak, és ez azt követeli meg az ágazat szereplőitől, hogy az innovativ technikákat a bútoriparon belül is használni kell. Néhány kép ennek szemléltetésére:
A felmérés tanulsága, hogy a "jövő már elkezdődött" és gyökeresen fognak megváltozni az értékesítési csatornák és a branding az elkövetkező 10 évben. Ezt látszott alátámasztani minden egyes további előadás is:
Gerold Fallend (Joka-Werke): "Félniük kell a kereskedőknek a jövőtől?" Gerold Fallend (Joka) ezt a kérdést tette fel, de egyben meg is válaszolta ezt "NEM". Kiemelte, hogy a jövőben egyre nagyobb szerepet játszanak majd azok a kapcsolattartók, értékesítők, akik a végügyféllel kerülnek kapcsolatba. Véleménye szerint a szolgáltatások és a termékek is egyre személyre szabottabbak lesznek, ezt kell a kereskedelemnek is kiszolgálni, vagyis egy cég dolgozóinak a minősége fogja eldönteni, hogy a céget a vásárlók hogyan értékelik.
Stephan Rotter (Voglauer): Stephan Rotter (Voglauer) jövőképe nem aratott osztatlan sikert, azonban azt ő is megerősítette, hogy az irány az individualizáció és egyre inkább a vevő áll a középpontban. Az értékesítési színtereket, legyen az virtuális vagy valóságos - is ennek megfelelően kell kialakítani.
Leopold Hummelbrunnger (20-20 Tecnologies GmbH): "Lehengerel bennünket a Google?", tette fel provokatív kérdését Leopold Hummelbrunner (20-20 Technologies) előadása kezdetén és meg is válaszolta ezt a kérdést: "NEM". A jövő az un. "social media" mint pl. Facebook kezében van. A felhasználók a tájékozódásra egyre inkább ezeket a mádiákat használják, rohamosan terjed az internetelérhetőség, nagy léptékben hódít a mobil internet, éppen ezért ezeket a lehetőségeket nem lehet elhanyagolni. Minden cégnek szüksége lenne átgondolt internet stratégiára is.
Paul Koch (Leiner/Kika): "2020-ról beszélünk és még 2010 -be sem érkeztünk meg", ezekkel a szavakkal indította Paul Koch (Kika/Leiner) az előadását, utalva ezzel arra, hogy a bútorgyártók és a kereskedők sem reagáltak kellően gyorsan a változásokra. Meggyőződése, hogy minden piaci szereplőnek ebben az ágazatban bőven van mit átgondolni és megváltoztatni. Előadása kellőképp önirónikus volt és nem kímélte saját vállalatát sem, ezzel is bizonyítva, hogy mennyire komolyan gondolta szavait.
|
| |||||
|