|
|||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2012-03-14
Korszerű e-learning oktatás a soproni NymE-n
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel és számos céggel közös együttműködésben, a "Tudásfelhőben" egyesül mindaz a tudásbázis, gyakorlati ismeret és ipari tapasztalat, amely az említett szervezetek sajátja. Mindez európai uniós támogatással, a "Műszaki metaadatbázis alapú fenntartható e-learning és tudástár létrehozása" című, TÁMOP - 4.1.2.A/1-11/1 azonosítószámú projekt keretében valósul meg. A március 2-án tartott nagysikerű nyitókonferencián a pályázat szakmai vezetése részletesen bemutatta az e-learning alapú rendszer hátterét és életre hívásának okát. A nyitókonferencia előadásai (viedók formájában) itt megtekinthetőek.
A rendszer szükségessége mind oktatói, mind hallgatói oldalról megkérdőjelezhetetlen. A műszaki, informatikai, gazdasági tudásbázis elméleti és gyakorlati oldalát naprakésszé tenni a klasszikus tanórai keretek és eszközök mellett nehéz feladat. Mindez azonban már elengedhetetlen ahhoz, hogy az ipari kihívásokra gyorsan reagáló, innovatív mérnököket képezzenek. A frissítés, karbantartás hagyományos körülmények között nehezen megoldható, ráadásul a vállalkozásokban zajló valós szakmai munka sem látható a hallgatók számára. A cégekkel való együttműködés révén az ilyen jellegű információk is elérhetővé válnak a jogtiszta, ellenőrzött feltöltésű, wiki rendszerű, rugalmas tudástárban. A Tudásfelhő így a digitális tananyagok gyors és hatékony kifejlesztését, valamint azok hatékony megosztását támogatja. Középpontjában az egyetemi oktató áll, akinek fő feladata a tananyag korszerűsítése, fejlesztése és az új eredmények bevezetése az oktatásba. A projekt szakmai vezetője, Dr. Szabó Péter elmondása alapján a rendszer feltárná és kereshetővé tenné azt a hatalmas mennyiségű tudást, amelyekkel az egyetemek már évtizedek óta rendelkeznek. A feltöltés feladata az oktatókra hárul, akik számára a gyors prezentációkészítés és a dinamikusan fejlődő tudástár tenné vonzóvá a rendszert. Az e-learning, mint módszer támogatná az oktatás folyamatának minőségi javulását, hiszen így kiegészítve az elméleti oktatást több lehetőség nyílna gyakorlati központú, személyes és egyénibb tudásátadásra. A projekt keretében a mérnöki tervező rendszerek (építőipari szoftverek, ipari termék- és formatervezés), a gépészet (mechatronika), az építőipar (megújuló építőanyagok, megújuló energiák), illetve a környezeti ismeretek (Geomatika, Vízgazdálkodás, Erdőfeltárás) vonatkozásában készülnek el a továbbfejlesztett tananyagok. A létrejövő "tudás egységek" alapvetően két nyelven készülnek el, így azok a külföldi képzések során is felhasználhatóvá válnak. A létrehozott modulok a "Tudásfelhőbe" kerülnek, így azok minden oktatási intézmény számára elérhetővé tehetők.
sajtóközlemény, Forrás: tudasfelho.hu
|
| |||||||||
|