|
||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2012-11-06
Bejött az RS Bútoráruháznak a középosztály
Kiváló üzleti döntésnek, és nagyon jó üzenetnek bizonyult, hogy a most húsz éves RS Bútor 2011 márciusában, Budaörsön nyitotta meg ötödik, 12 ezer négyzetméteres áruházát. A jól kiválasztott helyszínen lévő "új" RS áruházat szinte azonnal felkapták a vásárlók és már az első csonka évben közel egymilliárdos árbevételt könyvelhetett el. Mára, a Diego és a Trendlakás lakberendezési áruház betelepülését követően, e terület Budaörs egyik legdinamikusabban fejlődő lakberendezési központjává vált. "Az RS a válságból merít, mert kedvezőbb bérleti feltételekkel, alacsony működési költségének köszönhetően költséghatékonyan új áruházakat tud nyitni" - fejtette ki Pólya Miklós, az RS Bútor alapítója.
"A válság miatt ma már szinte ugyanaz a vásárlói közeg keresi meg a multikat, mint az RS -t. Az RS jelenlegi kínálata és szolgáltatása nyilvánvalóan konkurenciája lehet ezeknek a cégeknek, miközben árfekvése jóval alacsonyabb. Azonos színvonalú termékek esetén az RS költséghatékonyabb működéséből adódóan, 30-40, de akár 50 százalékkal is alacsonyabb árszintet tud képviselni" - tette hozzá Pólya Miklós.
Az RS Bútoráruház lényegében tőke nélkül, egy kultúrházból átalakított diszkont üzletben, kisbútorok és olcsó kárpit bútorok árusításával kezdte meg működését. A garázsokban dolgozó kisbútor gyártók, kárpitosok szintén ekkor kezdtek tömegesen elterjedni és piacot keresni maguknak. A kialakult helyzet kedvezett az RS-nek. A gyártóknak tetszett a cég filozófiája és árpolitikája, melynek lényege, hogy az RS a termelői áron bizományi értékesítésre átvett árut nagyon alacsony árréssel adta tovább. A kilencvenes évek elején olyan nagy volt az igény alacsony árfekvésű, ugyanakkor divatos és praktikus bútorokra, hogy az RS Diszkont hamarosan kicsinek bizonyult. Egy közeli elhagyott textilgyárat átalakítva, 1992-ben megnyílt az első áruház. Az RS kereskedelmi módszerének fontos része, hogy az áru árát a gyártóval közösen alakítja ki. Az akciós hirdetésben megjelölt terméket is kizárólag a gyártóval egyeztetve reklámozza. Ennek eredményeként a meghirdetett áru nem a készlet erejéig, hanem az akció idejéig érhető el. Bármekkora legyen is a vevői igény, azt az RS a gyártóval egyeztetett beszállítói ütemezés szerint maradéktalanul teljesíti. Bizonyos termékeket a vevő saját igényeinek megfelelően rendelhet meg, amit az RS kéthetes határidőre és a megadott napra teljesít. Az árak minden áruházban egységesek. A kereskedelmi módszer része, hogy a teljesítés helyszíne nem kötődik az áruházhoz. Bár lehetőség volna bárhol, akár külföldön is áruházat nyitni, éppen a magyar igények sajátossága miatt az RS mindenekelőtt itthon szeretne sikeres lenni.
Az RS Bútor a kilencvenes évek közepétől már több mint százharminc, száz százalékban magyar beszállítóval állt kapcsolatban, 90-95 százalékban magyar árut forgalmazva. A válság időszakában ez a szám száz alá visszaesett. Munkavállalóinak létszáma is csak az új áruházak megnyitásával volt tartható, amit a jövőben további 40-50 fővel növelne. A bútorszakma aranykorának öt évvel ezelőtti végéig az RS évi több mint tízezer darabos bútorforgalmával és több milliárdos árbevételével a legerősebb magyarországi bútorforgalmazó cégek egyike lett.
[FATÁJ kiegészítés: a legalább nyolc vállalkozásból álló cégcsoport három tagja az RS Kereskedelmi Zrt (7.), az MBIK Zrt (10.) és az RS Bútorpiac Kft (17.) szerepel a 2010-ben legnagyobb 20 hazai bútorforgalmazó vállalkozás listáján. Az RS Kereskedelmi Zrt időközben nevet váltott, jelenlegi neve Reális Üzleti Tanácsadó Zrt.]
Forrás: HVG
|
| ||||||||
|