|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2013-09-04
Eltűnt a BNV, van helyette Csupa Nő
Így indokolja az 1925. óta tartó BNV történet változást a Hungexpo a bnv.hu helyen:
A BNV 116 alkalommal vonzotta a látogatókat, színes kínálata és a vásáron nézelődő tömeg része emlékeinek. A BNV a Hungexpo egyik legismertebb, legmegbecsültebb brandje, hagyományai tiszteletre méltóak, azonban az általános fogyasztási cikkeket kínáló nagyközönségvásár már nem azt a funkciót tölti be, amit 20, vagy akár 10 évvel ezelőtt. A Hungexpo Zrt. tavaly sikeres évet zárt, amelybe a BNV eredmények is beleszámítottak. A cég hosszú távú tervei között szerepel a BNV koncepciójának felfrissítése és a nagyszabású rendezvény új életre keltése. A fejlesztés érdekében a management úgy döntött, hogy a Budapesti Nemzetközi Vásárt 2013-ban nem rendezi meg. A további sikeres rendezést akkor látjuk biztosítottnak, ha piaci trendek, a kiállítók igényei, a látogatottsági adatok is találkoznak. A további évek terveiről értesíteni fogjuk kiállítóinkat és látogatóinkat.
A https://www.facebook.com/BNVfans helyen a fenti szöveg július 29-én jelent meg. Ugyanott az egyik észrevételként a BNV hozzászóló ezt írta: "A HUNGEXPO megtartja a szervezési jogokat, tehát elvi lehetősége van, hogy később BNV néven vásárt szervezzen. A több mint száz éves vásár történetében hosszú ideig egy évben kettőt is tartottak tavasszal és ősszel, de a szünetelésre volt már példa. A kiállítási piac és a fogyasztói igények alakulása szerint lehetséges, hogy egy, tartalmában az aktuális elvárásokhoz igazodó BNV-vel jelentkezünk."
Ami pedig helyette lesz:
Szeptember 5. és 8. között vadonatúj nagyközönség kiállítással jelentkezik a Hungexpo Zrt. és a HG Media cégcsoport. A Csupa Nő - vásár és figyelem csak neked! kiállítás elsősorban a női célcsoportnak szól. Az eseményen a kiállítók 6 tematika szerint mutatják be azon termékeiket és szolgáltatásaikat, amelyek a mai modern nők mindennapi életét könnyíthetik meg. A férfiak sem fognak unatkozni a rendezvényen, mert a pasimegőrző számos szórakoztató programot kínál. Bővebb információért keresse fel a Csupa Nő kiállítás weboldalát: www.csupano.hu
A 2013. május 23-án tartott sajtótájékoztatón a partnerek bejelentették, hogy a programsorozatot a nők életét érintő 7 fő téma köré szervezik, mintegy 10 ezer négyzetméteren közel 300 kiállítóval. Minden szekció egyedi hangulattal bír majd, ahol személyes kapcsolat alakulhat ki a látogatók és a kiállítók között. Az esemény kiemelt médiapartnere és névadó szponzora a TV2. Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója elmondta: "A Csupa Nő különleges és innovatív kezdeményezés, melynek témája tökéletesen illeszkedik a TV2 értékeihez és pozícionálásához. Számunkra kiemelkedően fontos a nők megszólítása, így nagy örömmel támogatjuk ezt a Magyarországon példaértékű rendezvényt." A vásár hét területe, a TV2 hét sztárjának vezetésével fogadja a látogatókat: Újulj meg! - minden, ami öltözködés, divat, alakformálás és stílus - Tatár Csilla (Mokka) Légy egészséges! - minden, amit az egészségről és egészséges életmódról tudni kell - dr. Várkonyi Andrea (Tények) Teremts otthont! - minden, ami a lakberendezéshez, otthonteremtéshez tartozik - Andor Éva (Tények) Egyél finomat! - minden, ami gasztronómia - Demcsák Zsuzsa (Mokka) Szeresd a családod! Szeresd önmagad! - minden, ami a család és a nő összhangjáról és harmóniájáról szól - Gombos Edina (Aktív) Nők titkai - minden, ami a női lélek szépségének megőrzéséhez szükséges - Joshi Bharat (Mokka) Pasi és gyerekmegőrző - hogy a kísérőknek is feledhetetlen élményben legyen részük - Papp Gergő (Aktív)
A Csupa Nő sajtótájékoztató dátuma alapján a BNV elhagyásáról a döntés 2013. elején, de lehet hogy már 2012. végén megszületett.
Bizonyára többen emlékeznek a Bútorvilág szakvásárra, mely volt amikor a Hungexpo A csarnokán kívül több más kiállítóteret is megtöltött. E vásárt miután a Hungexpo megvette, egyszer önállóan, majd a BNV részeként szervezte meg, de aztán e nevet elhagyva olvadt be a bútorvásár a BNV-be, s íme most ez is megszűnt. A Csupa Nő "Teremts otthont!" szekciójában él tovább a bútorkiállítás nyoma.
A csupano.hu/lista-kiallito.php kiállítói listában ma, a nyitás előtti napon a korábbi sajtótájékoztatón jelzett 300-zal szemben 85 kiállító található. Ezek mindegyike a G csarnokban és néhányuk a P szabad területen állít ki. Ez azt is jelenti, hogy a remélt 10 ezer m2-nél a terület is arányosan kevesebb. A lista szerint a vásárnak külföldi kiállítói nincsenek.
A FATÁJ részéről nagyon sajnáljuk a BNV eltűnését, ahogy korábban a Bútorvilág elolvadásának sem örültünk. Reméljük, hogy a Csupa Nő "Teremts otthont" szekciója idővel kinőheti magát, illetve megújulva visszatérhet a BNV, sőt netán valamilyen néven önálló bútorvásár is a hazai vásárok forgatagába. Összeállította Mőcsényi Miklós a hivatkozott források felhasználásával.
|
| |||||||
|