|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2016-05-09
Ford Ranger bemutató, egész napos tesztvezetés
A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. május 6-án a szakújságíróknak egész napos tesztvezetést szervezett. A találkozó és indulás Szentendrén volt a Ford Store-tól, a kiskereskedelmi értékesítő helytől.
Az új Ford Ranger 2015-ben a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az európai közönség előtt, Magyarországon pedig 2016. tavaszától ismerhetjük meg. A Ford Kft. munkatársai 11 db Ford Ranger Limited és WildTrak felszereltségű, 2.2 (160 LE) és 3.2 (200 LE) manuális és automata váltós autót készítettek fel a nagyszabású, egész napos tesztvezetésre. Hogy a kipróbálók ne csak úgy vaktában kószáljanak az autókkal, gondosan előkészített és megszervezett programot: tájékozódási versenyt találtak ki. Minden autóba 2 személy ült. Egyikük a térképpel segítette a tájékozódást. Az 50-60 pont közül néhány volt a szentendrei oldalon, a többségükhöz azonban át kellett menni a Duna túloldalára és az észak-dél irányban a Csömör és Göd közötti, keletre pedig a nagyjából Veresegyházáig terjedő térségben kellett az előre kitűzött pontokat megtalálni. Természetesen szinte minden kijelölt helyre földutakon lehetett eljutni. A lényeg: olyan sok volt e feladat, hogy alig legyen, aki mindet teljesíti, így a 15 csapat csak ritkán botlott egymásba.
A térképhez tartozott egy kérdőív, amin a megtalált pontoknál válaszolni kellett egy-egy kérdésre: pl. milyen színű szalag látható itt, milyen állatkák vannak az udvarház bejáratánál a csengő melletti képen, stb. Ezzel lehetett bemutatni a nap végén, hogy hány pontot sikerült megtalálni. Ugyanakkor volt néhány kiemelt helyszín is.
A programot Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR és Közkapcsolatok igazgatója és munkatársai ismertették. (A kép nagyítható. Fotó: Mőcsényi M.)
Persze a látványos eladótérről se feledkezzünk meg, de visszatérve feladatunkhoz: látható, hogy igen alaposan kidolgozott térképet kaptunk a normál és kiemelt pontok megtalálásához. (Nagyítható. Fotó: Mőcsényi M.)
A mogyoródi autóversenypálya területén a forma-1 aszfaltcsíkon kívül sok más attrakció is van, köztük az off-road próbapálya, amihez nem csak odatalálni kellett, de lehetőleg hibátlanul teljesíteni is. Szűk kapuk (néhány centire a tükröktől) között azok érintése nélkül kellett átkelni, meredeken fel, majd lemenni, erős oldaldőlésű nyomon végigmenni, a 80 cm vízmélységű vizes árkon átkelni és hasonló feladatok voltak. Itt a kétfős csapatokból mindketten vezettek, amiben segített a terepjáró használatot oktató személy, aki egyben írta a hibapontokat is. Meg ez azt is jelenti, hogy akinek erre igénye van: benevezhet ilyen oktatásra, ha még járatlan lenne a terepjáró használatban.
Itt persze a sebességváltó melletti gombbal két kattintással (akár menet közben is) átkapcsoltunk felező négykerék meghajtásra. (A hátsó differenciálmű csak álló helyzetben kapcsolható be.) Ez nekem elég szokatlan volt, de hamar bele lehetett jönni, hogy a pedálok érintése nélkül alapjáraton is mindenre felmászik, meg a völgymenet segítővel megcsúszás nélkül mindenhova le is meg az autó. Nagyon precízen működött. A kapuk érintése nélküli lavírozást még tanulnom kellene. A mélyvízben autózás sem mindennapi élmény volt. S volt egy vállalkozó szellemű hölgy, akinek ez sem volt elég, hanem ki szerette volna próbálni azt az izét, vas-állványzatot, amiről azt lehetett gondolni, hogy van autó, amely arra nem csak felmegy, de épen le is jön róla. Nos, ezt a gyakorlatot azért az oktató hajtotta végre, a hölgy pedig az utastérben érezhette magát hasonlóan, mint a vidámparki hullámvasúton.
A középső billenőrámpán át kell menni, középen a pedálokkal finoman játszva lehet kicsit libikókázni, majd át lehet kelni a tetején is, amelyre fel és le a meredekség 47°, tehát kicsit több mint 100%! Bizonyára ezt többféle autó tesztelésére is használták már, a lényeg, hogy a Ford Ranger könnyedén vette ezt az akadályt is.
Kihajtva a mogyoródi versenypálya területéről, onnét nem messze kellett megtalálnunk a "focipályát", ahol az autó orrával kellett kapura lőni 10-szer. Két elvetélt kísérlet után a többi 8-at sikerült a kapuba juttatnom, tehát nagyon gyorsan rá letett érezni, hogy az autó jelentős tömegét hogyan is kell hirtelen felgyorsítani a jelölt helytől, majd a földes terepen hasonlóan hamar megállítani, hogy a jelen ne csússzon túl. Meg persze az irány is jó legyen a gólokhoz.
S hogy meg ne feledkezzek az aprómunkáról: közben róni kellett szorgalmasan a földutakat, hogy minél több egyszerű pontot is megtaláljanak a tesztelők. A Gödöllő fölötti dimbes-dombos vidéken, többnyire homokos, helyenként a nem régi esőktől pocsolyás földutakon nagyszerűen lehetett haladni. Hátrányom csak annyi volt, hogy a térkép az, amivel biztosan eltévedek, de ez nem nagyon zavart, mert jó élmény volt a Ford Rangert vezetni.
Majd jött a következő próba: ki hány autógumit tud felrakni, sőt ezekkel a platón úgy megtenni egy rövid, apróbb bukkanókkal tarkított kört szintidőn belül, hogy a rakományból egy gumi se essen le. Nekem 24 gumit sikerült felraknom, sőt egyet sem ejtettem le a, 2 perces szintidőn belül beérkezve. Hú, végre valamelyik gyakorlat rendesen sikerült. Állítólag ketten voltunk szintidőn belül gumileejtés nélkül. Az biztos, hogy nagyon finoman lehetett adni a gázt és a féket a bukkanókon is óvatosan lavírozva, s még az időt is tartani lehetett.
Izé-mizé, eztán még számtalan egyszerű pontot kellett volna megtalálnunk, de ezt, mint reménytelen tájékozódási feladatot valójában feladtuk és már csak egy kiemelt pontra koncentráltunk: az ebédre, ahova éppen csak sikerült odaérnünk a kitűzött időpontig. Itt leparkoltak a Ford Rangerek, igaz egyik-másik kicsit csatakosan és porosan, de együtt szép látványt nyújtva. Az ebéd Göd északi részén volt.
Nos, nekem ebéd után sajnos ki kellett szállnom a jól szervezett élménydús programból, időben haza kellett érjek. A többiek viszont folytatták a pontvadászatot, hogy minél több helyre odataláljanak, majd volt még egy kiemelt esemény: a lövészet. Itt sportpisztollyal, normál pisztollyal, dobtáras "gitárral" és golyós, távcsöves puskával kellett célba lőni. A helyszín a Magnum Vadászcentrum lőtere volt. Innét este fél hét körül érkeztek vissza a tesztelők a Ford Kft. szentendrei telephelyére, ahol mindenki rendben leadta a kipróbált autókat.
Most pedig ne feledkezzünk meg a Ford Ranger Wildtrak technikai adatairól sem. Az új Ranger üzemanyag-fogyasztását 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány. A SYNC 2 csatlakozási rendszerrel, Sávtartó Asszisztenssel és Adaptív Sebességtartó Automatikával a Ranger napjaink egyik legintelligensebb pickupja. Nem keveset tud Magyarország legnépszerűbb Pickupja, az új Ranger az egyetlen pickup, ami ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP tesztjén. Az autó a pickup kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára. Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás. Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest. A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le. A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul.
Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését. Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.
További intelligens technológiák: Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön. Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn. Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait. Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép.
Meg persze a dizájn is fontos, a tervezők mindent megtettek, hogy az autó ne csak jó, de szép is legyen, vonzza a tekintetet. Mielőtt erre rátérünk érdemes megemlíteni, hogy az autó tulajdonságai piaci sikert eredményeznek. "Az új Rangerre beérkező megrendelések már most is túlszárnyalják várakozásainkat; a vásárlók különösen a zászlóshajónak számító Wildtrak változat iránt érdeklődnek, amelynek személyautós exkluzív külső-belső dizájnja és kategória első terep- és teherbíró képessége, és lenyűgöző biztonsági jellemzői rendkívül népszerűnek bizonyultak." - avat be Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. Az év első négy hónapjában a Ranger iránti érdeklődés az új modellnek köszönhetően tovább erősödött, április végén 350 darabbal a Ford továbbra is vezeti a pick-up kategóriát.
Tehát a dizájn. Az új Ford Ranger pick-up merész, új külsővel, élvonalbeli technológiákkal és modern, alacsony üzemanyag-fogyasztású dízelmotorokkal érkezik Magyarországra. A csúcsmodell Wildtrak változat, amit exkluzív külső dizájn-elemek, narancsszínű kiegészítőkkel egyedivé varázsolt utastér és új, lenyűgöző Pride Orange fényezés tesz különlegessé. Az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik. Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat - s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket. A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete. Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.
Persze ne feledkezzünk meg arról sem, ami a talajjal biztonságos kapcsolatról gondoskodik, a gumikról. A tesztautók Goodyear és Dunlop gumikkal voltak szerelve.
A Goodyear Wrangler AT/SA+ abroncsokban SilentArmor Technológiát alkalmaznak, mely kiváló teljesítményt nyújt a négykerék-meghajtású járművek vezetőinek mind terepen, mind közúton. A Goodyear SilentArmor technológiának köszönhetően a legnehezebb terep sem jelenthet akadályt. A Wrangler AT/SA+ gumiabroncs belseje az acélnál ötször erősebb anyagból, DuPontT KevlarR; keverékből készült. A megerősített oldalfalak jobban ellenállnak az éles tárgyaknak és a defektnek. A Goodyear Wrangler AT/SA+ kiváló teljesítményt nyújt nedves úton és sáros terepen egyaránt. A sűrűn lamellázott nyitott futófelület csökkenti a vízenfelúszás kockázatát, illetve a közepes mintaárok, mély vállblokk barázda és számos kapaszkodóél hatékonyan kiveti a sarat a fokozott terepen való tapadás érdekében. A Durawall nevű oldalfal megerősítés, pedig az oldalfalon keletkező sérülések ellen véd.
A Goodyear SilentArmor Technológia a csendet és az erőt egyesíti. A Wrangler AT/SA+ dupla acél övvel rendelkezik, mely véd az éles tárgyak okozta sérülések ellen úgy, hogy közben segít elnyelni a menetzajt. A futófelületi kialakítás is nagy szerepet játszik abban, hogy a Wrangler AT / SA+ gumiabronccsal élvezhetőbb az utazás. A nagyobb méreteket extra központi bordával látták el, mely nemcsak a kezelhetőséget javítja, de a gumiabroncs zajcsökkentéséhez is jelentősen hozzájárul.
A Dunlop GrandTrek AT20 teljesítmény és kényelem a luxuskategóriás szabadidő-autók vezetői számára. Erőteljes tapadás minden évszakban:A négyévszakos Grandtrek AT20 futófelületének speciális kialakítása jó tapadóképességet és irányíthatóságot biztosít az év minden évszakában. A megfelelően eloszló tapadás és a futófelület egyenletes kopása érdekében a gumiabroncs és az út érintkezési felülete a lehető legnagyobb.
Jó teljesítmény nedves útfelületen: A futófelület különleges kialakítású barázdái hatékonyan vezetik el a vizet a gördülő kerék alól, így még igazán nedves úton is csökken a vízenfelúszás kockázata. Fokozott kényelem: A futófelület egyedi keverékének kialakításához alkalmazott technológia gördülékenyebb és kényelmesebb vezetést, valamint az utastérben alacsonyabb zajszintet eredményez. Ford Ranger tesztvezetés
|
| |||||||
|