|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2016-06-01
NymE Skk ITF hallgatók fajátékai alsós iskolásoknak
Soproni ITF-es hallgatók munkái segítik az alsó tagozatos gyermekek fejlesztését. Idén, a gyermeknapi rendezvény keretében kapták meg a soproni Szent Orsolya Iskola alsó tagozatos diákjai az NymE Simonyi Károly Karának ipari termék- és formatervező mérnökhallgatóinak munkáit. A közel 360 gyermek alig várta már, hogy az alkotók rövid bemutatóját követően kipróbálhassák az új játékokat.
A hallgatói munkák féléves feladat keretében készített olyan fejlesztő-, ügyességi- és sporteszközök, melyeket a diákok tanórákon és szabadidejükben egyaránt használhatnak. A másodéves hallgatók munkái között finommotorikát, csapatszellemet, memóriát, ügyességet, figyelmet, egyensúlyt és kitartást fejlesztő eszközök szerepelnek.
Az eszközök fából, s egyéb, gyermekbarát nyersanyag felhasználásával készültek. A hallgatók arra törekedtek, hogy minél több újrahasznosított faanyagot használjanak, ezzel is hozzájárulva a környezet megóvásához, s a gyerekek ilyen jellegű szemléletformálásához.
A partnerintézmény bevonásával zajlott projektet minden résztvevő sikeresnek ítélte. A diákok és a tanítók bővült eszközparkkal vághatnak neki a szeptemberi új tanévnek, az egyetem hallgatói pedig gyakorlati tapasztalatot szerezhettek egy "éles" tervezési és kivitelezési feladattal, ahol közvetlenül találkozhattak a felhasználókkal, s visszajelzést kaphattak munkáikról. A résztvevők elégedettek, lesz folytatás!
Horváth Péter György Kiegészítés: A fenti tárgyakat az NymE SKK ipari termék és formatervező mérnöki (BSc) szakos diákjai a Modellezés tantárgy keretében készítették, s ebben a projektben a Szent Orsolya Római Katolikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium volt a partner intézmény. Felkészítő tanáruk: Horváth Péter György volt. A hallgatói feladat célja volt: Valós feltételek és igények alapján játékok tervezése és készítése gyermekek számára, úgy, hogy valamilyen műszaki esetet, helyzetet (például: egyensúly, állíthatóság, vezetőképesség .) jelenítsenek meg az elkészített termékek. Ezzel az eszközök ne csak játék, hanem nevelési, oktatási funkciót is betöltsenek. A játékok tervezése során alapvető elvárás volt a faeselék és az öregfa felhasználása.
Kapcsolódó:
A Nyugat-magyarországi Egyetem ipari termék és formatervezés oktatásáról megtudhat többet is a TGYI oldalán, az NymE-ITF FB oldalán, az ITF BSc mérnök képzést bemutató oldalon, stb, a Nyugat-magyarországi Egyetem Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar több más, további honlapoldalán.
|
| |||||||
|