|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2016-06-13
Környezeti nevelés az erdészeti erdei iskolákban
A Földművelésügyi Minisztérium állami földekért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a magyar magánerdő-gazdálkodás negyedszázados története során megérett arra, hogy ne csak a mindennapos erdőgazdálkodási gyakorlat megoldandó problémáival foglalkozzon, hanem - az erdő hármas funkciójából adódóan - az erdő közjóléti, környezeti nevelési szerepére is több figyelmet fordítson. A magánerdő gazdálkodók és tulajdonosok célja egy országos környezetnevelési program, ami megvalósulása esetén a maga nemében teljesen újszerű és első legfontosabb lépése lehet a magyar magánerdők szereplőinek környezettudat-formálásában. Ugron Ákos Gábor hangsúlyozta, hogy a klímaváltozás jegyében is fontos minél több fát ültetni és az ezzel kapcsolatos folyamatokkal megismertetni a fiatalokat. Ezt a célt is szolgálják az erdei iskolák. Az erdei iskola programban az állami iskolák hálózatához kapcsolódva magánerdős erdei iskolák is épültek, fejlődnek és látják el sikeresen feladatukat. A fiatal nemzedék erdőtudatának kialakítását és megszilárdítását, az erdők szeretetének, megbecsülésének gondolatát már egészen kiskorban mindennapi gyakorlattá kell tenni. Román István, agrárszakképzési ügyekért felelős helyettes államtitkár előadásában kiemelte, hogy a társadalmunkat körülvevő világ egyre inkább fontossá teszi a környezeti nevelés szerepét az óvodákban, általános- és középiskolákban, szakképző iskolákban. Bízik továbbá abban, hogy a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata során megerősödik a szerepe a környezeti nevelésnek, melyben az erdei iskoláknak is kiemelt helyet kell betölteni. Hozzátette, a földművelésügyi tárca fenntartásában működő agrár-szakképző iskolák a Kertészkedés Évében - és azon belül a "Ments meg egy kertet!" programhoz való csatlakozásukkal mutatnak példát a fenntarthatóságra nevelésben.
Forrás: FM
|
| |||||||
|