|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2018-02-14
Folyamatosan ellenőrzi az internetes tűzifahirdetéseket a NÉBIH
A Nébih szakemberei - a weboldal működtetőivel együttműködve - a legjelentősebb hazai internetes hirdetési portálon, a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.
Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek. Az első, célirányos ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok mintegy 70%-át jelentette. A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni. A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és írott formában megjelenő hirdetéseket. A hatóság a kisebb mulasztások esetében ezután is ésszerű toleranciát tanúsít, a súlyosabb jogsértések azonban - a hirdetések törlésén túl - komolyabb szankciókat vonnak maguk után. A biztonságos online tűzifa vásárlásáról további információkat találhatnak a Nébih honlapján. Forrás: NÉBIH Kapcsolódó:
A FAGOSZ a FATÁJ mellett a FATUDAKOZÓ-t is működteti, mely helyen fával kapcsolatos cégeket, intézményeket lehet megtalálni, ugyanakkor faanyagra, fatermékre és e szakterület sok más anyagára termékére vonatkozó apróhirdetések is feladhatóak. Január 14-i cikkünkben felhívtuk a figyelmet arra, hogy az Erdőtörvény és végrehajtási rendeletének változása alapján az EUTR azonosítónak szerepelni kell a hirdetésben, ha EUTR körbe tartozó fáról vagy fatermékről van szó. A Fatudakozón közzétett apróhirdetés esetén persze a hirdető az EUTR azonosítóját beleírhatná a a hirdetés szövegébe is. A nálunk szereplők segítése érdekében azonban továbbfejlesztettük a Fatudakozót.
Hogy e követelményre jobban felhívjuk a figyelmet, kiegészítettük a hirdetésfeladó űrlapunk fejlécét:
Továbbá az űrlapon új adatmezőt nyitottunk a hirdetőt azonosító blokk végén, amelyben az EUTR azonosító megadható:
Hasonlóan a cégek, intézmények adatlapján is elhelyeztük az EUTR azonosító megadásához szükséges mezőt. (Az adószám mező alatt.) Így az EUTR körbe tartozó fát és fatermékeket termelő vagy forgalmazó vállalkozások alapadataik közt is rögzíthetik ezen azonosítójukat a Fatudakozóban. Ha a hirdető szerepel a Fatudakozó rendszerében és alapadatai között kitöltötte az EUTR azonosító mezőt is, akkor apróhidetés feladáskor a többi cégadattal együtt automatikusan ez is áttöltődik az apróhirdetés űrlapba.
Fentiek remélhetően elegendően felhívják a figyelmet az új kötelezettségre, hogy a Fatudakozóban a hirdetések megfelelően jelenhessenek meg. FAGOSZ
|
| |||||||
|