|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-06-05
Kerékpáros híd épül Eplény határában
Ott jártunkkor a négyhektáros területen dózerrel rendezték a terepet az erdészet munkatársai. Az egykori TIG-telep (Tartalékgazdálkodási Közhasznú Társaság) a honvédségé volt hosszú időn át, ahol kilenc földalatti tartályban több százezer liter üzemanyagot őriztek, mint tartalékot. Az erdészet tavaly jutott hozzá ehhez a területhez, ahol lebontották az életveszélyes épületeket.
- Csupán két épületet hagytunk meg - meséli Szedlák Tibor, a VERGA Zrt. termelési vezérigazgató-helyettese, aki szívügyének tekinti a beruházást. - A 180 négyzetméteres főépület, amely egykoron az őrségnek adott helyet, jó állapotban van, persze teljes felújításra szorul. A földszinten lesznek a közösségi helyiségek, míg emelet-ráépítéssel helyet adunk majd a szállóvendégeknek. A kerékpáros centrum területén meghagytunk még egy létesítményt, az lesz a gondnoki lakás. Erre persze még várni kell, ugyanis innen még el kell jutnunk Eplényig, ami közel két kilométer útépítést jelent. Át kell vinnünk az utat a szomszédos kőbánya melletti területen - a tulajdonosokkal a napokban egyeztetünk.
A következő szakaszon előreláthatóan nem lesz akadálya annak, hogy magán- és önkormányzati földeken haladjon tovább az út. Szedlák Tibor elmondta, többféle javaslat is felmerült, miképpen lehetne a vonattal Eplénybe érkező bringásoknak segíteni abban, hogy ne kelljen átkelniük a nagy forgalmú 82-es úton. Egykor volt egy betonalagút a vasútállomás és a TIG-telep között - csak a katonák használhatták -, de ezt betemették, mivel kerékpáros-közlekedésre nem volt alkalmas szűk mérete miatt.
- Távlati terveink között szerepel, hogy Eplénytől, a 82-es út keresztezése nélkül, az Ámos-hegyi oldalon el lehessen jutni a hangulatos völgyön át a vasútállomásig. Így megvalósulna a kapcsolat a Győr-Veszprém vasútvonallal - tekintett előre a vezérigazgató-helyettes.
A Veszprém-Eplény kerékpárút terve már 2014-ben felmerült mint közjóléti beruházás. Az előkészületek sok időbe teltek, s a TIG-telep megszerzésére is várni kellett. Ám tavaly felgyorsultak az események: Révész Máriusz, a kerékpáros turizmusért is felelős kormánybiztos 80 millió forintot szerzett az Agrármisztériumon keresztül, amihez az erdőgazdaság 40 milliót tett hozzá. Ebből valósult meg a rátóti hadiúttól a 2,6 méter szélességű, 4,5 kilométer hosszú, kétrétegű makadámszerkezetű út. Ebben a költségben a még hátralévő két kilométeres szakasz is benne van Eplényig. A kormánybiztos azért szorgalmazta ennek a szakasznak az elkészültét, mert a jövőben Győrtől - Pannonhalmán, Zircen és Veszprémen át - a Balatonig futna az út. A Bakony fővárosában rövidesen megépítik 405 millió forintból azt a két kilométeres kerékpárutat, ami a települést összeköti Kardosréttel. Eplény és Zirc között jövőre készül út, ami része lesz a Zirc környékén megvalósuló, 25 kilométer hosszú lovas-kerékpáros föld- útnak.
A veszprémi önkormányzat vállalta, hogy Gyulafirátót határában megépíti a 16 méter hosszú kerékpároshidat a hadiút felett. A tervek szerint egy év múlva kezdődne a híd kivitelezése, valamint a Gyulafirátóton és Kádártán átvezető út építése, ami csatlakozna a meglévő pályához. A teljes költség 906 millió forint, amit pályázaton nyert a város. Forrás: VEOL
|
| |||||||
|