FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

CSR: a fenntarthatóság befektetés a jövőbe

Retirement planning and family investment concept with wealthy tree growing on parent – children’s hands

A társadalmi felelősségvállalásban többféle stratégiát követhet egy vállalkozás. Végezheti kampányszerűen vagy folyamatosan. Arról, hogy mikor és melyik módszer lehet sikeres, valamint hogyan érdemes kommunikálni róla, két tapasztalt cég képviselőjét kérdeztük.

» A cselekvés a hitelesség záloga
Noemi Ritea, VELUX Magyarország Kft.

„A folyamatos, tudatos tevékenységgel rendszerszintű változásokat lehet elérni, de vannak olyan akut problémák, amelyekre az azonnali segítség jelent megoldást” – mondta Noemi Ritea, a VELUX Magyarország Kft. ügyvezetője. A két megközelítés nem zárja ki egymást, ezért a VELUX-nál mindkét formában működik a társadalmi felelősségvállalás. A hosszú távú fenntarthatósági stratégiájuk 2020-ban indult „It’s our nature” elnevezéssel. Ennek keretében 2030-ra teljesen karbonsemleges vállalat lesznek, 2041-re, a 100 éves születésnapjukra pedig erdészeti projektek révén megkötik a vállalat teljes, az alapítás óta termelt szénlábnyomát – világszerte, 25%-os pufferrel együtt, mintegy 5,6 millió tonna szén-dioxidot. „Azért választottuk ezt a módszert, mert az erdőtelepítés és- helyreállítás az egyik leghatékonyabb szén-dioxid-megkötési módszer. Ugyanakkor fellépünk a biodiverzitás fenntartása érdekében is. Erre biztosíték a WWF-fel kötött, 20 évre szóló partnerségünk” – hangsúlyozta az ügyvezető. Igyekeznek odafigyelni azokra a problémákra is, amelyekre a gyors segítség vagy tárgyi adomány jelenti a megoldást. Törekednek arra, hogy minden évben legalább egy közös jótékonysági programot szervezzenek, amelyben a munkavállalóik is részt vesznek. Idén a Budapesti Szent Ferenc Kórházban a kollégákkal együtt adományoztak és szereltek fel az ablakokra árnyékolókat. „Cél, hogy vállalatként (és magánszemélyként is) lehetőségünk nyíljon a segítségnyújtásra, emellett az ilyen aktivitásoknak közösségépítő szerepük is van” – tette hozzá az ügyvezető.

Tettek és eredmények a kommunikáció mögött

A vállalatnál azt tapasztalják, hogy a vevőiknek egyre fontosabb a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás. Az elmúlt évben végzett felmérésük szerint a válaszadók döntő része (65%) tovább vár egy adott termékre, ha az fenntartható. Az ügyvezető úgy látja, hogy ezen értékek kommunikálása is fontos az ügyfelek számára. Véleménye szerint nagyon pozitív az a tendencia, hogy a vásárlók egyre inkább a fenntartható termékeket keresik, hiszen ezzel az egész bolygó nyerhet, és ezáltal egy fenntarthatóbb jövőt hagyunk a következő nemzedék számára.

Az viszont okozhat problémákat, amikor a kommunikáció és a marketing mögött nincs tartalom. A greenwashing nem feltétlenül egy lelkiismeretet nélkülöző marketingfogás: az aktivitás megálmodóját akár jó szándék is vezérelheti, de a hozzáértés hiánya vakvágányra terelheti a projektet. Egy terméket, egy egész gyártási és forgalmazási folyamatot fenntarthatóbbá tenni ugyanis összetett feladat – hívta fel a figyelmet Noemi Ritea.

„Felismerve, hogy hatásunk csak olyan jó, mint az általa teremtett jólét, radikálisan innovatív megoldásokat keresünk a fenntartható jövő érdekében. Ez a felelősség mindannyiunk részéről a tettekben nyilvánul meg. A legmagasabb etikai normák szerint járunk el, és ugyanezt kérjük partnereinktől, beszállítóinktól is, ezzel garantálva, hogy kommunikációnk mögött tettek és eredmények is álljanak” – összegezte az ügyvezető.

Tudatosság és értékátadás
Guth Zoltán, Duna-Dráva Cement Kft.

Szintén a fenntarthatóság a Duna-Dráva Cement Kft. társadalmi felelősségvállalási stratégiájának alapja. Hisznek abban, hogy a fenntartható jövő építése csak együttes erővel valósulhat meg, ahol minden szereplő hozzáteszi a maga részét. A vállalat mindezt a környezettudatos működésben, a körülöttük élők támogatásában, valamint a fiatal korban kezdődő edukációban valósítja meg. Véleményük szerint a valódi környezetvédelemhez ugyanakkor nem elegendő egy-egy szigetszerű megoldás a lakosság vagy éppen az ipar oldaláról. A kettő tudatos együttműködése az, ami hosszú távon működőképes. „Az itt élőket, tanulókat, dolgozókat minél szélesebb körben, saját elköteleződésük mentén segítjük, hogy tudásukat a fejlődés szolgálatába tudják állítani. Nálunk ezt a célt szolgálják a CSR-programok, hosszú távon tervezve, befektetésként értelmezve” – fogalmazott Guth Zoltán kommunikációs vezető. Nézete szerint a környezeti nevelést már kiskorban érdemes elkezdeni, „hiszen ez a generáció viszi majd tovább azokat az értékeket, amelyeket fenntarthatóság terén mi is vallunk” – tette hozzá.

Őszinte kommunikáció a válság idején is

A CSR-kommunikációban is akadnak kihívások a Duna-Dráva Cement Kft. kommunikációs vezetője szerint. A társadalmi felelősségvállalás különösen olyan terület, ahol hosszú távon kell gondolkodni, messzire nyúló célokat kell kitűzni, egyik napról a másikra ugyanis nem mérhető az eredményesség. „Őszinte kommunikációban hiszünk, és azt tapasztaljuk, hogy az autentikusság is beválik. Nem akarunk többet láttatni, mint amit valójában nyújtani tudunk” – mondta Guth Zoltán. A Covid-járvány és a gazdasági válság idején is bővítették az együttműködéseiket. Mindezen túl az ilyen, világot érintő kihívások csak még inkább megerősítették a céget abban, hogy továbbra is aktív felelősséget vállaljon a környezetükben élőkért, beleértve a több száz kollégájukat is.

A jótékonyság pillérei

A CSR-tevékenységüknek három pillére van, amelyek évente ismétlődnek. Ez a Zöld Megoldás-pályázat, a Zöld Alternatíva Vetélkedő és Nyílt Nap, valamint a DDC a Tehetségekért Ösztöndíjprogram. Mindezen túl egyedülálló rekultivációs és természetvédelmi projektet indítottak kavicsbányáik területén. Az Ócsai Kavicsbányánál lévő bányatóra speciális úszó szigeteket telepítettek a védett vízi madarak számára, míg a Dunaharaszti mellett található egykori kavicsbánya tavának területét mezőgazdasági művelésre alkalmas hellyé alakították át. Emellett a Zöld Város Programban felhívták a figyelmet a rendezett, tiszta környezetre, de szemétszedési akciót is szerveztek ősszel a Váci Cementgyár mellett, közel 50 kollégájuk részvételével. A Szent Ferenc Állatotthonban pedig a dolgozók betonalapot készítettek az új kennelekben.

forrás: behaviour

Előző cikk

Nettó fakitermelés 2000-2021. választékok

Következő cikk

Munka Törvénykönyve 2023




(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

Gyászhír – Piroska Béla [75]

Méltósággal és megingathatatlan hittel, nagy kitartással viselt hosszú betegsége után, életének 75. évében elhunyt Piroska Béla erdőmérnök kollégánk.…
Exit mobile version