2023. október 12-én Bálint Attila, az IKEA Magyarország fenntarthatósági felelőse Üzleti Megoldás Díjat vett át a BDCSH-tól (Business Council for Sustainable Development in Hungary – Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért), amellyel a Bútorok második élete szolgáltatást ismerték el. A díjat alig egy héttel az után kapta meg az IKEA, hogy fenntarthatósági törekvéseit az Effekteam is jutalmazta.
Az Effekteam ESG Award versenye a környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) kezdeményezések három létfontosságú pillérére összpontosít. Az IKEA szolgáltatása a „Zöld egyensúly (E)” kategóriában szerezte meg az első helyet. Ez a kategória a bolygónk számára pozitív, mérhető változások előmozdításáról szól, a Bútorok második élete szolgáltatás pedig az ökológiai környezetre gyakorolt valódi hatásával érdemelte ki az elismerést.
A szolgáltatás ismertségét támogató kampányt a hazai PR-szakma szakértői is elismerték: a pályázat november 23-án Bronz minősítést kapott az idén 15. alkalommal megrendezett Prizma díjátadón az „Esemény mint PR-eszköz” kategóriában.
„Nagy megtiszteltetés azt látni, hogy a fenntarthatóságot díjazó szakmai szervezetek is ismerik és elismerik az IKEA törekvéseit. Az ilyen kitüntetések is azt bizonyítják, hogy zöld megoldásainkkal nemcsak egy trendet követünk, hanem az IKEA teljes működésére kiterjedő szemléletében törekszik arra, hogy valódi változást érjen el. Mindez persze nem valósulhatna meg az IKEA csapata és a vásárlóink nélkül, így ezért az elismerésért nekik is köszönettel tartozunk” – mondta el a díjak kapcsán Bálint Attila, az IKEA Magyarország fenntarthatósági felelőse.
A Bútorok második élete kezdeményezés több okból is kivételes: a szolgáltatással az IKEA jelentős lépéseket tesz termékei életciklusának meghosszabbítása, a hulladék csökkentése és a környezeti lábnyomuk minimalizálása érdekében. A szolgáltatás arra ösztönzi a vásárlókat, hogy javítsák meg, újítsák fel vagy hasznosítsák újra bútoraikat, így biztosítva, hogy azok ne kerüljenek a hulladéklerakókba.
Az IKEA partnereivel, beszállítóival és a közösséggel is szorosan együttműködik egy fenntarthatóbb és körkörösebb ökoszisztéma megteremtése érdekében.
forrás: marketing.hu