FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Faanyag-szállítási útvonalak fejlesztése

Összesen öt, faanyagok szállításával kapcsolatos projekt részesül a finanszírozásból. (Kép: Gordon Terris Herald & Times)

Skócia: Közel 1 millió fontot fordítanak olyan projektekre, amelyek csökkentik a fakitermeléshez kapcsolódó közlekedésnek a közösségekre gyakorolt hatását és javítják a közlekedési infrastruktúrát.

Összesen 900 000 fontot különítenek el öt, skócia-szerte megvalósuló programra, amelyek között szerepel a meglévő, rossz állapotú vidéki utak felújítása, előzésre alkalmas helyek kialakítása, valamint új, erdőn belüli útvonalak építése, hogy a fakitermeléshez kapcsolódó forgalom elkerülje a lakóterületeket.

További 1,1 millió fontot már elkülönítettek folyamatban lévő kezdeményezések finanszírozására, köztük a TimberLINK part menti szállítási projektre, egy hároméves elektromos faipari teherautó-kísérletre és egy országos regionális faipari szállítási tisztviselői hálózatra.

Mairi Gougeon, Skócia erdészeti minisztere így nyilatkozott: „Erdőink évente körülbelül 6 millió tonna fát termelnek. Ez zöld gazdaságunk létfontosságú része, amely évente több mint 1,1 milliárd font bevételt jelent Skóciának és körülbelül 34 000 munkahelyet biztosít.

Mairi Gougeon, Skócia erdészeti minisztere

Fontos, hogy ez a fa biztonságosan és – ami nagyon fontos – a vidéki közösségekre gyakorolt hatások minimálisra csökkentésével kerüljön a piacra. Ez a finanszírozás ezt és még többet is célul tűz ki.

A nettó nulla kibocsátás elérése érdekében innovatív módszereket szeretnék népszerűsíteni, amelyekkel környezetbarátabbá tehető a fa piacra jutása. A tengeri útvonalak használata és az elektromos faipari teherautók alkalmazásának vizsgálata jó példák erre.”

A Scottish Forestry által finanszírozott új projektek:

  • Argyll and Bute Council (150 535 font): Az A819 egy fontos stratégiai fakitermelési útvonal, amelyen a következő tíz évben közel félmillió tonna fa szállítására kerül sor. A finanszírozásból számos építési és biztonsági fejlesztést hajtanak végre az Electric Cottage-ban.
  • Stirling Tanács (207 835 font): A Balquhidderben található C33 egy keskeny, többnyire egypályás út, amely a következő évtizedben mintegy negyedmillió tonna fa szállítását fogja biztosítani. A finanszírozásból az út felújítására, az előzéshez szükséges helyek számának növelésére és az erdőből való kijáratok javítására kerül sor.
  • Angus Tanács (150 000 font): A C27 és C28 utak az Angus-völgyekben nem alkalmasak a folyamatos fakitermeléshez, amely a következő 10 évben növekedni fog. A projekt keretében a legfontosabb szakaszokat javítják és korszerűsítik az útburkolat megerősítésével, kiszélesítésével és foltozásával, az egész útszakaszon előzésre alkalmas helyek kialakításával, valamint a legfontosabb szakaszokon a vízelvezetés javításával.
  • Barhill Stratégiai Faáru-szállítási Bizottság (45 000 font): A Barhill faáru-szállítási útvonal biztosítja, hogy a faáru-szállításhoz ne kelljen igénybe venni a helyi sérülékeny közúthálózatot. A projekt keretében felújítják a Carrick Burn hidat, hogy az továbbra is használható maradjon, és elkerülhető legyen a következő tíz évben kitermelt több mint negyedmillió tonna faáru okozta hatások.
  • Tilhill Forestry (381 232 font): Skócia egyik legfontosabb fakitermelő régiójaként Argyll közösségei profitálni fognak abból, hogy 100 000 tonna fa szállítását Lagalochanból és Loch Avichből a C29, C30 és B845 útvonalakon Dalavich és Kilchrenan érintésével terelik el. Ez lehetővé teszi a fa szállítását a helyi utak használata nélkül az elsődleges útvonalakon.

A TimberLINK projekt Argyllből indul, és teherautók helyett hajókat használ, hogy évente 75 000 tonna fát szállítson Ayrshire legkorszerűbb fafeldolgozó üzemeibe. Ez a szolgáltatás átlagosan mintegy 4000 teherautó-utat tesz feleslegessé, és évente 1700 tonnával csökkenti a kibocsátást.

A hároméves elektromos faipari teherautó-kísérlet (EV Timhaul) második évéhez közeledik, és mindkét vállalat, a James Jones and Sons (Lockerbie) és a Scotlog Shipping (Inverness) a flotta elektromos átállásának támogatójává vált.

A Regionális Faipari Szállítási Csoportok hálózata és a Faipari Szállítási Fórum finanszírozása is folytatódik. Ezek a csoportok és munkatársaik kritikus kapcsolatot biztosítanak a közösségek, a helyi hatóságok, az erdészeti ipar és a Scottish Forestry között, hogy segítsék a faipari szállítási kérdések megoldását.

Dr. William Clark, a Scottish Forestry erdészeti szállítási és innovációs tanácsadója hozzátette: „A stratégiai faipari szállítási program 25 éve csökkenti a faipari szállítás hatását Skócia közösségeire.

Ez idő alatt több mint 600 projektet támogattunk, csökkentve ezzel több mint 1 milliárd tonna fa szállításának hatását a közösségekre és a környezetre.”

forrás: ForestryJournal

Előző cikk

MARADÉKFA - fás adok-veszek

Következő cikk

Elérhető az IUFRO 2024-es éves jelentése!




(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Exit mobile version