Nem a klasszikus módon kezdte meg önálló tevékenységét a Befag Parkett Kft., hiszen nem a semmiből jöttek létre, hanem egy már működő egységet vettek át, amit zökkenőmentesen kellett továbbvinni. Az indulást nehezítette, hogy az ország bekapta a koronavírust.
Ahogy a vállalati újságunk előző számában már beszámoltunk róla, a Befag Parkett Kft. 2019. december 6.-val alakult meg és február 17-tel kezdte meg önálló tevékenységét. Az indulásról és az azóta eltelt időszakról kérdeztük Pauer Károlyt, a Befag Kft. ügyvezetőjét
– Egy induló termelő vállalkozás általában nagy előkészítés után, fokozatos és folyamatos felfutással szokta megkezdeni a tevékenységét. Nekünk nem ezt az utat kellett járnunk. Az előkészítés a mi esetünkben is különös alaposságot és gondosságot igényelt, de a kft.-be egy működő középvállalati nagyságot kellett töretlenül beintegrálni – mondta Pauer Károly.
– Ehhez természetesen szükségünk volt a tulajdonos Bakonyerdő Zrt. alaposan előkészített döntéseire. Pénzbeni és nem pénzbeni apport keretében kerültek a parkettagyártási tevékenységhez szükséges pénzeszközök, termelőeszközök és készletek a kft. tulajdonába. Mindezeket egyeztetések, átgondolt értékelések eredményeként tudtuk biztosítani.
Nagyon lényeges szempont volt, hogy a régi szakembergárdát egyben tartva, azok érdekeit is figyelembe véve, a munkaszerződéseik az új vállalkozásban jogfolytonosan biztosítottak legyenek.
A tevékenység megkezdésénél elsődleges cél volt, hogy a váltás ellenére a korábbi beszállítói és a vevői partnerkörben tartsuk meg a bizalmat. Az év elején még zrt.-re kötött szerződéseket a kft.-re adaptáltuk, azokat a partnerekkel egyeztetve újrakötöttük, sok esetben háromoldalú megegyezésekkel rögzítettük. De ugyanígy kellett a közüzemi szolgáltatóknál is eljárni.
Az ügyvezető elmondta, a tevékenység megkezdésével egyidőben azokat a munkákat is el kellett végezniük, amik átkerültek az anyacégtől, így például a belföldi és a külföldi számlák kiállítása, banki kezelések, valamint a megnövekedett postázási és iktatási feladatok ellátása. A korábbi raktári nyilvántartásokkal kapcsolatos feladatok megduplázódtak, mivel a zrt-ben is maradtak készletek (melyek nem kerültek az apportba). Ezek a korábbi rutinfeladatok most hatalmas odafigyelést és precizitást igényelnek az érintett területeken dolgozóktól.
– Az induláshoz, az év eleji feladatok elvégzésében nagy támogatást kaptunk az anyacég vezetésétől, a gazdasági, a személyzeti és az informatika területétől. Kollégáim is fel tudtak nőni az új feladathoz, sokat dolgoztak a Befag Parketta Kft. jövője érdekében. Név szerint fel kellene sorolni mindannyiukat, de nem teszem. Egy embert azonban ki kell emelnem: Mód Erzsébet gazdasági vezetőt. Az irányításával újjáalakult a csoport, és az adminisztrációban dolgozó régi, rutinos kollégák oroszlánrészt vállaltak a zökkenőmentesség megteremtésébe.
– Az év első három hónapjának adatai azt igazolták, hogy a termelés és a kereskedelem teljesítménye nem érezte meg a változást. Az előző évekhez viszonyítva jobban indult az év és bizakodóan tekintettünk a folytatásra is. Sajnos azonban a koronavírus átírta a reményeinket. Termékeink értékesítési iránya 80 százalékában export. Ahogy a vírus időben és országonként terjedt (Kína, majd Európa), úgy csökkent a kereslet, a határzárlatok és a fuvarozási korlátok hatására visszaestek a kiszállítások.
– Húsvétot követően az időarányos szabadságok kiadásával négynapos munkahétre álltunk át, ami napjainkig tart. Erre az időszakra arányos munkaidő- és bérmegállapodásokat kötöttünk. Munkatársaink megértették és elfogadták a helyzetet. A nehéz hónapok áthidalására dolgozóink jelentős részére élünk a kormányzat által biztosított bértámogatás pályázati lehetőségével.
Pauer Károly jelezte, az év első felében tapasztalt nehézségek ellenére az év második felére már bizakodással tekint, a korlátozások megszűnésével a piacok újranyitását várja. Ennek már biztató jeleit tapasztalja! – Ugyan az éves tervszámainkat sajnos teljesíteni nem tudjuk, de azért dolgozunk, hogy ez 90 százalék körül meg tudjon valósulni. Az elmúlt nehéz időszakban tett fontos intézkedéseink eredményei közül kiemelendő, hogy a vevőinket a pontos és időben történt kiszolgálásunkkal megtartottuk, valamint a tapasztalt dolgozóinkat megnyertük céljainkhoz. Úgy gondolom, ha a folyamat nem törik meg, akkor ez az év jó alapot teremt a jövőnek
Forrás: Bakonyerdő Zrt.
További írások olvashatóak a cég életéről a Bakonyerdő Zrt vállalati újságjának 2020. júniusi kiadásában.