A Soproni Egyetem új logójában ligatúraként egy klasszikus pajzsos címer körvonalait formázó, Sopront szimbolizáló S betű foglalja magába az Universitasra utaló U betűt. A címerben megjelenik nagy múltú egyetemünk alapítási éve, az 1735-ös évszám is.
A Hűség Városával ápolt szoros köteléket a Sopron városcímerből átemelt, stilizált, háromormú ostrompárkányzat motívum szimbolizálja a pajzsforma felett. Ez elhelyezkedéséből fakadóan egy koronára emlékeztet, így egyszersmind a város rangjára, koronázóváros (1625) múltjára, valamint Egyetemünk III. Károly király általi alapítására is utal.
Az új logó több szempontból is átgondolt és komplex munka eredménye. Az alkotói folyamat során grafikusok, grafikushallgatók, art directorok és marketing szakemberek bevonásával, közel 50 pályamű megtekintését és értékelését követően, többszöri, generációs megközelítésű fókuszcsoportos megkérdezések után – melyekre az egyetem karai delegálhattak résztvevőket – alakult ki.
A tervezés során kiemelten fontos cél volt, hogy olyan logó készüljön, amely kivehető és felismerhető egy telefon kijelzőjén is, akár egy profilkép méretében is, tehát megfelel a 2020-as évek digitális kommunikációja által állított kihívásoknak. További fontos szempont volt, hogy az arculat és a logó egy intézményt, egy egyetemet képvisel, ennek okán legyen a karok szintjén is egységesebb a megjelenés, a kívülálló számára is egyértelműen és erőteljesen mutassa a négy kar intézményi kapcsolatát. Ezt az egységes forma kialakításával, de a karok tradicionális színeinek megtartásával értük el. Bízunk benne, hogy az új arculat mindenki tetszését elnyeri!
Az arculati elemek lecserélése hosszabb folyamat eredménye lesz az egyetemi online és offline térben, így egy ideig még találkozhatnak a korábbi arculattal is párhuzamosan.
forrás: Soproni Egyetem