FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Egyre több fát kell vasúton fuvarozni

A vasúti fafuvarozásról egyeztettek a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és a magyar erdészetek vezetői.

Nyolc erdészeti vállalat első számú vezetőjével egyeztetett a Rail Cargo Hungaria (RCH) és a Rail Cargo Logistics – Hungaria (RCL-HU) menedzsmentje a magyar erdők tisztaságának megőrzését szolgáló hagyományos önkéntes hulladékgyűjtési esemény keretében. A környezetvédelem mellett a megbeszélések fő témája a vasúti fafuvarozás helyzetével összefüggő aktuális kérdések megvitatása volt.

Az RCH szerelvényei 2020-ban 426 ezer tonna, 2021-ben 503 ezer tonna fát továbbítottak hazai és külföldi célállomásokra. 2022-ben a belföldi fafuvarozás további növekedésére lehet számítani, a magyar lakosság ugyanis nem várt mennyiségben vásárol tűzifát készletre, ezzel biztosítva a téli fűtés lehetőségeit.

A Verga Zrt. szervezésében immár nyolcadik alkalommal megrendezett eseményen a Bakonyerdő Zrt. a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., az Ipolyerdő Zrt., a Kaszó Zrt., a Sefag Zrt., Kefag Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics – Hungaria vezetői vettek részt

A résztvevők rámutattak arra, hogy az egyes kocsi fuvarozás elmúlt év második felében bevezetett kormányzati támogatási rendszere megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdészeteket a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védi meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített fa mennyiségének jelentős növelését és újabb szállítmányok átterelését közútról a környezetbarát vasútra.

A fakitermelés során a rakodóhelyeken, illetve -állomásokon adott idő alatt csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb és ezért drága vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt azonban a vasútvállalatok a támogatás nélkül kénytelenek lettek volna megszüntetni ezt a szolgáltatást.

A magyar fa versenyképességéhez hozzájárult az RCL-HU által kidolgozott innovatív logisztikai megoldás is: a vállalat az erdészeti társaságok által különböző helyeken feladott szórt küldeményes vagonokból hat állomási gyűjtőponton irányvonatokat képez, amelyek eljuttatják a faanyagot a távoli rendeltetési helyükre. A feladat teljesítésében közreműködik a Rail Cargo Hungaria, valamint a Rail Cargo Carrier horvátországi és szlovéniai vontatási vállalatai.

forrás: IHO

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

Román erdősítési program

Következő cikk

IKEA - úton a matrac-újrahasznosítás felé




(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Exit mobile version