A padló- és parkettapiacon tavaly válságérzés terjedt el. A BRANCHENRADAR legutóbbi, “Padlóburkolatok és parketta Ausztriában” című tanulmánya szerint a gyártók bevételei az előző évhez képest 17,8 százalékkal, összesen mintegy 292,5 millió euróra csökkentek.
A BranchenRadar friss elemzése (96 oldal) papíron (3 990 EUR) és digitálisan is (2 690 EUR) rendelhető.
Az árbevétel visszaesése elsősorban a felújítási ágazat meglepően gyenge keresletének köszönhető, amely a visszaesés több mint háromnegyedéért felelős. Különösen a lakásszektorban cseréltek ki érezhetően kevesebb padlóburkolatot és parkettát, mint a korábbi években. Ennek hatásait különösen a parkettapiac érezte meg. A gyártók eladásai éves szinten 20,6 százalékkal, alig 147 millió euróra és ezzel a 2019-es szintre csökkentek, bár az akkoriaknál jóval magasabb önköltségek mellett. A parketták mintegy 90 százaléka lakásokban kerül beépítésre.
Eközben a rugalmas és a textil padlóburkolatokat kisebb-nagyobb mértékben támogatta a nem lakáscélú építőipar viszonylag stabil kereslete. A rugalmas padlóburkolatok (beleértve a lamináltat is) értékesítése 2022-hez képest 17,0 százalékkal 102,7 millió euróra csökkent. E termékkategória iránti kereslet mintegy fele a nem lakáscélú építkezésekből származik. A „csak” textil padlóburkolatok értékesítése azonban az előző évhez képest alig kilenc százalékkal, 42,9 millió euróra csökkent. A textil padlóburkolatoknak csak mintegy egyharmadát használják lakáscélokra.
forrás: BranchenRadar