Három szakmai szervezet összefogásával jött létre a Green Pledge, amely a környezettudatos reklámozás területén végzett színvonalas munkát ismeri el. A kezdeményezéshez eddig közel negyven nagyvállalat csatlakozott. Az idei pályázati szakasz elindult, hat kategóriában várják a nevezéseket.
A Green Pledge-et az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) 2022-ben hívta életre azzal a céllal, hogy a hazai marketing- és reklámipar még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, a greenwashing elkerülésére saját működésük és a reklámok készítése során. Az ezt igazoló védjegyet azok a szervezetek és vállalatok kaphatják meg, akik fotókat és adatokat is tartalmazó esettanulmányokkal igazolják a témában elért példamutató eredményeiket.
A kezdeményezéshez mostanra közel negyven nagyvállalat csatlakozott mind hirdetői, mind ügynökségi oldalon, közülük heten – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – pedig tavaly a Marketing Summit Hungaryn vehették át az első Green Pledge védjegyeket. A pályázatok többek között a reklámanyagok újrafelhasználását, a karbonlábnyom-alapú médiatervezést, a fenntarthatósági szempontok rendezvényen való alkalmazását és a zöld állítások megfelelő használatát mutatták be.
Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára szerint idén új szintre kívánják emelni a díj presztízsét azáltal, hogy a pályázók között egyre több olyan szervezetet szeretnének látni, akik példamutatásukkal irányt mutatnak az iparág egésze számára.
Idén is egy több mint 15 tagú független szakmai grémium felel a Green Pledge pályázati anyagainak elbírálásáért. Dr. Bándi Gyula zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekvédelmét ellátó helyettese, a zsűri elnöke kiemelte: „A marketing- és reklámszakma a reklám tárgyáért nem vállalhat felelősséget, ugyanakkor a bemutatás mikéntjében már meghatározó szerepe van, miközben mindez együtt alkalmas a fogyasztói magatartás befolyásolására.”
„Az MMSZ-nél hisszük, hogy a jövőben még többen fognak csatlakozni a kezdeményezéshez, és az előremutató projektek valódi inspirációt fognak jelenteni a szakmán túl a gazdaság egésze számára” – mondta Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.
„A piac vezető ügynökségei már jelenleg is figyelembe veszik a környezetvédelmi és a fenntarthatósági szempontokat a reklámok tervezése és kivitelezése során, ám mi is hiszünk az ösztönzés erejében, így biztosak vagyunk abban, hogy a Green Pledge mögötti összefogás a megbízókkal, valamint a filmgyártók bevonása további inspiráló példákat ad a MAKSZ tagjainak a témában való felelős és előrelátó gondolkodáshoz” – tette hozzá Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke.
Idén az alábbi hat kategóriában várja a zsűri a pályázatokat: zöld edukáció, zöld reklámkészítés, zöld tartalom, zöld reklámgyakorlatok, zöld állítások, valamint egyéb kategória. A pályázás megkönnyítéséhez a szervezők májusban workshopot is tartanak, ahol az érdeklődők megismerhetik azokat a gyakorlati tanácsokat, szempontokat, amelyek segítik a még színvonalasabb pályázatok megszületését.
Pályázni a 2023. január 1. és 2024 június 1. között megvalósított aktivitásokkal lehet.
Pályázat benyújtásának időszaka: 2024. május 6. – 2024. július 31.
A kitöltéssel kapcsolatban felmerülő kérdés esetén Gerendi Zsolt (mobil: 306003365, email: zsolt.gerendi@orthu) tud segítséget nyújtani.
A Green Pledge díjra a www.greenpledge.hu oldalon lehet pályázni.
forrás: Kreatív