A brüsszeli körgyűrűn, a Tervurenben található forgalmas Vierarmen csomópont felett kerékpáros és gyalogos hidat építettek – és ez nagy érdeklődést váltott ki. Izgalmas módon a telepítésre akkor került sor, amikor a forgalom a brüsszeli autópálya körgyűrűn zavartalanul folyt.
A 67,50 m hosszú, önhordó és fedett fahidat két moduláris szállítójármű szállította az összeszerelés helyszínéről a kb. 1 km-re lévő telepítési helyszínre. A faszerkezet (280 tonna) szállítási útvonala egy korlátozott teherbírású alagút felett vezetett át, ami több hónapos késedelmet okozott a híd összeszerelésében.

Az SPMT-k (Self propelled modular transporter) ritka nehézgépek a különleges szállítási műveletekhez, és ritkán állnak rendelkezésre, akkor is nagyon rövid határidővel. Ez lassú mozgással végzi feladatát, egész nap és az éjszakába nyúlóan, amíg a „síkunyhó”, ahogy a bámészkodók nevezték, nem sokkal éjfél után a híd csapágyain feküdt.

A Leuven és Brüsszel között tervezett kerékpárút egyik látványossága lesz. A 6 méter széles híd lehetővé teszi a gyalogosok és a kerékpárosok számára, hogy biztonságosan átkelhessenek a forgalmas kereszteződésen. A megrendelő a flamand régió.

A fahidat a De Werkvennootschap konzorcium megbízásából a Ney&PartnersVNM építésziroda tervezte, és a Holzbau Amann GmbH építette. Fővállalkozóként a Viabuild! mélyépítő cég végezte a beruházás kivtelezését. A híd statikai tervezését a Ney & Partners WOW végezte, a faszerkezetet pedig Samuel Blumer svájci tervező tervezte. Ez egy dobozgerendás híd, rétegelt furnérfűrészáru szerkezettel.
szerk/ford: Tóth János, forrás: ForumHolzbau