FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Metanolüzemű Land Rover tesztje

Egy úttörő jellegű technikai fejlesztés lehet az egyik kulcsa az erdőgazdálkodás további szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésének – egy metanolüzemű Land Rover. A járművet jelenleg az észak-skóciai erdőkben tesztelik, és remélik, hogy alkalmazása csökkenteni fogja az ágazat környezeti terhelését.

A díjnyertes Creel Maritime által vezetett, ForestBiodrive néven ismert kísérletben a Green Methanol hatékonyságát is tesztelik, amelyet hulladékból és biomasszából állítanak elő, és amely állítólag jobb alternatívája más zöld üzemanyagoknak, például a hidrogénezett növényi olajnak (HVO).

Neil Stoddart, a Creel Maritime ügyvezető igazgatója elmondta: „Az elektromos és hidrogéntechnológia fejlődése lenyűgöző, de a nehézgépek és járművek cseréjének költségei ágazatunkban sokak számára elérhetetlenek.
“Az olyan cseppfolyósítható üzemanyagok, mint a metanol, elérhetőbb alternatívát kínálnak, lehetővé téve, hogy a meglévő eszközök, például a teherautók, hajók és nehézgépek átálljanak a zöldebb energiaforrásokra”.


A ForestBiodrive metanolüzemű Land Rover 90TDI főbb jellemzői a következők:

  • Csökkentett szénlábnyom: A metanol elégetése a dízelhez képest sokkal kevesebb CO2-t és részecskét termel, ami hozzájárul a tisztább környezethez.
  • Fejlett teljesítmény: A metanolüzemű Land Rover a hagyományos üzemanyaggal hajtott járművekhez hasonló, ha nem jobb teljesítményt nyújt, és széles körben alkalmazható a tengerészeti, erdészeti, nehézipari és fuvarozási ágazatokban.
  • Méretezhetőség és helyi gyártás: A projekt sikere megnyitja az utat a metanol mint életképes alternatív üzemanyag szélesebb körű elterjedése előtt az autóiparban és az ipari alkalmazásokban, különösen ott, ahol a zöld metanol helyi előállítása újrahasznosított hulladékból és erdészeti melléktermékekből, mint például a törmelék (ágak), megvalósítható.

Neil hozzátette: „Még az olyan jól ismert zöld üzemanyagokat is, mint a HVO, mostanában vizsgálják eredetük és a szállítással járó szénlábnyomuk szempontjából. A helyben előállított zöld üzemanyagok egyértelmű környezeti és gazdasági előnyökkel rendelkeznek.”

A projektet számos erdészeti és ipari érdekelt fél támogatta, köztük az Associated British Ports, a Coillte (Írország), a JST Services (Skócia) és a TYGRIS.

A Land Roverrel kapcsolatos műszaki munkát a NATIVE, a Land Roverek vezető specialistája végezte.

forrás: Creel Maritime

Előző cikk

Svéd fűrészüzemi beruházás

Következő cikk

Erdei Napok meghívó



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések