FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

A vége-nincs lépcső: AHEC marketing akció

Tulipánfából készítették, a 2013. évi LDF (London Design Festival) alkalmából állították fel. Az Amerikai Lombosfa Export Tanács (AHEC) finanszírozta. A Tate Modern Galéria előtt kapott helyet – amely London egyik leglátogatottabb része – négy hétre. Igaz: régen volt, mégis érdemes visszatekinteni rá.

Nem végtelen lépcső, hanem a végtelenül sok újrakonfigurálásra tervezett lépcső: teljesen előregyártott konstrukció, minden darab a bővíthető szerkezet lényeges része. Ez a teljesen új, fenntartható faterméket is bemutatta: a keresztrétegezett lombosfát. (CLT lombosfából.)

Íme a tulipánfa CLT metszete.

Az alkotók: Olyan létesítményt akartunk létrehozni, amely inspirálja a nagyközönséget az építészet játékos lehetőségeivel, és bemutatja a keresztrétegezett fa egyedi tulajdonságait. M.C. Escher népszerű rajzai ihlették, az Endless Stair nem vég nélküli lépcső, hanem a végtelenül újrakonfigurálásra tervezett lépcső: háromdimenziós gyakorlat moduláris összetételben, szerkezetben és léptékben. Teljesen előregyártott szerkezet. A részek szétszedhetőek, teljesen újrahasznosíthatók egy másik telephelyen, más konfigurációban.

A szponzorokkal való együttműködés révén az Endless Stair új anyagot hozott létre. A tulipánfa a magnólia család könnyű és erős faja. Ez bőségesen rendelkezésre álló és fenntartható amerikai lombosfa export, de az Endless Stair esetében először használták keresztrétegezett faanyagként (CLT). A rendkívüli szilárdság/súly arányát a dizájn kihasználta, hogy bemutassa a gyönyörű fafaj teljesítményét és esztétikai tulajdonságait.

Összesen 11,4 tonna tulipánfát használtak fel az elkészítéséhez a 187 lépcsőhöz, amely 20 tonna szenet kötött le. Az Endless Stair gyors és száraz-építésű konstrukció, könnyen leszerelhető és teljesen újrahasznosítható másik helyszínen.

Ezt egy további, oszlopmentes kompozícióval is demonstrálták, az eredeti tizenhárom lépcsőkarból hetet felhasználva a milánói FuoriSalone 2014 kiállításon.

Az Endless Stair óriási sikert hozott a fesztiválnak, a szponzoroknak és a sok ezer embernek, akik felmásztak a lépcsőjére. Büszkék vagyunk a főváros kulturális életére gyakorolt hatására, és arra, hogy mit mond az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünkről az épülettervezésben. Reméljük, hogy más tervezési fesztiválokra átkonfigurálva új esettanulmányt nyújthat a 21. századi kulcsfontosságú építőanyaggá váló mérnöki fáról.

Forrás (szöveg és kép): drmm.co.uk (MM)

Érdemes megnézni a forrást, ahol számos további fotó is látható erről a marketing akcióról.

Előző cikk

Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia

Következő cikk

Szarvasbőgés túra a Pilisi Parkerdőben



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések