Az értékesítés 7 százalékkal 4,386 milliárd euróra nőtt, a dán JYSK bútorüzlet új rekordot állított fel a 2020/21-es pénzügyi évben a zárt részlegek és korlátozások ellenére.
Mint minden nem élelmiszer kiskereskedő, a Lars Larsen-csoporthoz tartozó skandináv gyökerekkel rendelkező nemzetközi bútorüzletnek is számos kihívással kellett megküzdenie a 2020. szeptember 1-jétől 2021. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évben, mint például a lezárás, amelyben az üzletek több mint négy hónapig hónapig zárva voltak.
Ennek ellenére a korábban Németországban Dänisches Bettenlager néven ismert cég ismét rekordértékű, szűken 4,4 milliárd eurós eladásról számolhat be. „Egyrészt ezt annak tudom be, hogy Európában az ügyfelek általában többet költenek a lakberendezésre, másrészt, hogy az országbeli kollégáim gyorsan alkalmazkodtak az új helyzethez, és jobban összpontosítanak az online értékesítésre és kattintva gyűjtésre (Click & Collect)” – mondja Jan Bøgh, a JYSK elnök -vezérigazgatója.
Ezt támasztja alá, hogy az online értékesítés 43 százalékkal nőtt a pénzügyi év során. Ezenkívül létezik a JYSK Click & Collect megoldása, ahol az ügyfelek otthonról rendelnek, és amikor átveszik a termékeket az üzletben, akkor fizetnek. Mivel az ügyfelek a boltban fizetnek, ez nem számít online értékesítésnek a JYSK könyvelésében. „De nyilvánvaló, hogy webáruházaink és a fizikai üzleteink közötti kölcsönhatás elengedhetetlen volt ahhoz, hogy növelhessük eladásainkat az elmúlt pénzügyi évben” – mondja Jan Bøgh.
Örül annak is, hogy a JYSK 230.000-el több ügyfelet fogadott az előző pénzügyi évhez képest: „Nagyon elégedettek vagyunk ezzel, hiszen ezt számos országban a megszorítások és üzletek bezárása ellenére sikerült elérni. Ez egyes országokban az ügyfelek számának csökkenéséhez vezetett, és különösen büszke vagyok arra, hogy ezt sikerült kompenzálnunk, és így jelentősen megnövelhettük az ügyfelek számát más országokban. A kihívás most az lesz, hogy megtartsuk az új ügyfeleket, és ugyanakkor visszatérjünk a korábbi szintre azokban az országokban, ahol a bezárások ügyfelek elvesztéséhez vezettek” – mondja Jan Bøgh.
Örül annak is, hogy a JYSK-nek sikerült jelentősen növelnie mind az ügyfelek számát, mind az eladásokat néhány országban, ahol a JYSK csak az elmúlt években kezdte meg üzleteinek megnyitását. Ez vonatkozik többek között Írországra és Belgiumra is, ahol a növekedés nagyon magas, bár a JYSK a korlátozások miatt nem tudott annyi új áruházat megnyitni, int amennyit tervezett. A pénzügyi év végén a JYSK-nek 50 országban 3.085 fiókja és webáruháza volt, azaz 136 fiókkal több, mint az előző évben, és 26.500 embert foglalkoztat.
Az elkövetkező években növelni kell a fiókok számát, de a JYSK nem csak új fiókokat akar nyitni, hanem nagyszámú fiókot át is alakít az új koncepcióra. A tervek szerint 2024 augusztusának végéig minden fiókot átalakítanak. Különös hangsúlyt fektetnek Németországra, ahol idén szeptember 27-ére csaknem 1.000 fiókot alakítanak át Dänisches Bettenlagerből JYSK-re.
Forrás: moebelmarkt.de
SzF: MM