FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

JYSK: újabb rekord

Bár a 2020/21. pénzügyi év számos kihívást hozott a Jysk számára, több ezer bezárt üzlet formájában, a dán cég 4,4 milliárd eurós árbevételt és 610 millió eurós EBIT eredményt ért el. Ennek eredményeként az eladások 7%-kal nőttek, míg az EBIT eredménye 21%-kal volt magasabb, mint 2019/20-ban, amely szintén rekord év volt a Jysk számára.

„Ez olyan eredmény, amivel nagyon elégedett vagyok. Nagyon kihívásokkal teli év volt ez mind a Jysk, mind a többi vállalat számára a számos korlátozás miatt, amelyekkel számos európai országban szembesültünk. Ezért a Jysk minden alkalmazottja nagyon büszke lehet az eredményre” – mondta Jan Bøgh, a Jysk elnök-vezérigazgatója.

Jan Bøgh szerint ez azt is jelenti, hogy egyes piacokon óriási növekedési potenciál van a jelenlegi pénzügyi évben (2021. szeptember 1. – 2022. augusztus 31.), míg más országoknak fel kell készülniük arra, hogy nehézkes lehet a 2020/21-ben elért eladásokat növelni. „Kétségtelen, hogy számos országban profitáltunk abból, hogy az ügyfelek általában az otthonukra összpontosítanak, és annyi pénzt költenek otthonukra, amit általában utazásra vagy egyéb élményekre költöttek volna. Ez azonban egyben azt is jelenti, hogy egyes országokban úgynevezett „előrevásárlással” szembesülünk, amelynek során a vásárlók a tervezettnél korábban vásároltak új bútorokat. Ezek a vásárlók valószínűleg nem fognak idén új kerti bútort vagy új ágyat venni” – mondja Jan Bøgh, és így folytatja: „Megfordítva, vannak olyan országok is, ahol a boltbezárások miatt kevesebbet adtunk el az elmúlt pénzügyi évben, és így jó kiindulási pozícióval rendelkezünk az eladások növeléséhez.”

A Jysk nem tervezi a beruházások csökkentését, illetve nem tervezi megváltoztatni azt a tervet, hogy 2024 augusztusának végéig a vállalat összes üzletét a legújabb üzletkoncepcióra, a „Store Concept 3.0”-ra konvertálja. „Azt látjuk, hogy új üzletkoncepciónk több vásárlót vonz, és természetesen továbbra is befektetünk. A legnagyobb kihívást eddig a szükséges anyagok beszerzése jelentette, mind a meglévő üzletek felújításához, mind újak kialakításához. Ennek oka a globális kihívás a nyersanyag-szűk keresztmetszetek és a logisztikai kapacitások hiánya miatt. Feltételezzük azonban, hogy ez az elkövetkező években javulni fog” – mondta Bøgh.

A hosszú zárlat hatással van a németországi üzleti életre

Németország, mint a legnagyobb országpiac az elmúlt pénzügyi évben a koronajárvány miatt nem tudta felülmúlni az előző évi remek eredményeket. Christian Schirmer, a JYSK Németország országos menedzsere: „A bezárás következtében az értékesítési napok drasztikus csökkenése miatt alapvetően fél üzleti év hiányzik. Az online területen kitűnő értékesítéssel, valamint olyan szolgáltatásokkal, mint a Click & Meet és a Click & Collect, amelyeket ügyfeleink nagyon jól fogadtak, sokat tudtunk kompenzálni, de természetesen nem a közel 1000 üzlet árbevételét, amit megcéloztunk a sikeres kerti bútor szezonkezdéssel egybekötve a zárlatok idején. Ennek a rendkívüli helyzetnek a tükrében elégedettek vagyunk a 978,7 millió eurós árbevétellel.”

A jelenlegi pénzügyi év fókuszában teljes egészében a Jysk cégnév megerősítése áll Németországban – hiszen 2021. szeptember 27-ig a cég Dänisches Bettenlager néven szerepelt ebben az országban. Schirmer: „Az elkövetkező hónapokban azon dolgozunk, hogy a „Scandinavian Sleeping & Living” szolgáltatással jelentősen növeljük a JYSK márka ismertségét Németországban. Ezenkívül az elkövetkező néhány évben az összes mintegy 960 német üzletünket átállítjuk az új, skandináv stílusú boltfelszerelési koncepcióra, a „Store Concept 3.0”-ra.

„Bevezettünk egy új választékot is, amelyben a korábbi termékek több mint 40%-át teljesen új, skandináv hatású termékek váltották fel. Az alváson és lakáson kívül lakástextilekkel, szezonális cikkekkel, fürdőszoba- és asztalkultúrával bővítettük a kínálatot. Bővítjük fiókhálózatunkat is. A 950 m²-es üzlethelyiségekkel rendelkező ingatlanokra fókuszálunk szaküzletekben, központokban vagy önálló helyeken. Célunk az 1.150 üzletből álló fiókhálózat kialakítása Németországban a következő években” – folytatja Schirmer.

Forrás: moebelmarkt.de

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

KAP rendeletek kihirdetve

Következő cikk

A nagylevelű hárs az Év fája 2022-ben



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések