FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Születésnapos XXXLutz

Egy éves az XXXLutz Magyarországon, amely 2020. október 15-én nyitotta meg kapuit ünnepélyes keretek között 6 áruházzal: Budaörsön, Budapesten, Soroksáron, Győrben, Debrecenben és Pécsett.

A márka rövid idő alatt hatalmas ismertségre tett szert és a magyar lakberendezési piac meghatározó szereplőjévé vált. Az áruházlánc a születésnapot jelentős akciókkal ünnepli, a Pénzcentrum pedig bemutatja izgalmas történetét.

Az XXXLutz a világ második legnagyobb bútorkereskedő cége. Már 13 európai országban vannak jelen, Magyarország mellett – többek között – Ausztriában és Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Szlovéniában, Svédországban, Svájcban, Szerbiában és Lengyelországban.

A cégcsoport nagyságát jól mutatja, hogy éves bevétele meghaladja az 5,1 milliárd eurót. Jelenleg összesen mintegy 320 bútoráruház tartozik az XXXLutz csoporthoz ezekben az országokban.

1945-ben a felső-ausztriai Haag am Hausruck városában mindenki ismerte a tiszteletben álló orvoscsaládot, a Lutz családot. Ezt az ismertséget használta ki a legfiatalabb lány, Getrude Seifert, aki újonnan alapított cégét “Lutz Möbel”-nek nevezte el, hiszen édesanyja, Maria Lutz is érintett volt benne.

Az újonnan nyílt anyavállalat sok éven át a festői kis közösségben működött.

Gertrude saját műhelyében készültek az egyedileg, művészien megfestett bútorok, amiknek köszönhetően a vállalat olyan neves ügyfeleket tudhatott magáénak, mint a “Weiße Rössl” hotel a Wolfgangsee tónál, akik szívesen ajánlották vendégeiknek is a Lutz minőséget. Valamivel később a termékkínálat kisebb fa alapanyagú termékekkel bővült, mint például díszített szekrények vagy ládák, amik nagyrészt helyben készültek.

Az 1950-es évek végén az egyedien díszített bútorok előállítása helyett a nagyobb mennyiségben gyártott bútorokra helyezte a hangsúlyt Getrude Seifert.

A növekvő kereslet hozzásegítette a céget, hogy bútorkereskedővé nője ki magát a vállalkozás. Az új logó is ezt tükrözte: immár “LUTZ MÖBEL”-ként (LUTZ Bútor) vált ismerté. -Családi vállalkozásként az 1970-es években a következő generáció vette át az irányítást. Dr. Richard és Dr. Andreas Seifert, az alapító két legfiatalabb fia, modernizálta a vállalat metódusait és stratégiáját azzal a céllal, hogy a céget piacvezetővé tegyék. Ennek megvalósításában a konkurenciával szemben az első saját kötésű prospektus létrehozása is segített.

Az 1980-as évektől kezdett igazán növekedni a cég: minden évben 2 újabb bútoráruház nyílt, 1990-ben az első üzlet Németországban is megnyitott. A növekedés átlagon felüli sikert jelentett, a 2000. óta XXXLutz néven működő vállalatnak.

A 45 bútorüzlettel 2000-re sikerült az osztrák lakberendezési piac élére kerülnie. 2005-re a második legnagyobb bútorkereskedő céggé vált a világon, és további terjeszkedések következtek. 2014-ben nyílt meg az áruházlánc első webshopja: a vásárlók így még nagyobb kínálatból választhatják ki a megvásárolni kívánt termékeket. Jelenleg Európa szerte 21 online webáruházat működtet a cégcsoport. Miért érdemes lakberendezési áruházban vásárolni? A bútorválasztásnál a három legfontosabb szempont az ár-érték arány, a szállítási határidő és a kapcsolódó szolgáltatások. Egy lakberendezési áruházban egy helyen koncentrálódik a kínálat, kézzel fogható, kipróbálható a választék, ötleteket lehet meríteni, az újdonságok is általában itt jelennek meg először. A minőségbiztosítási rendszerek és a standardizált gyártási folyamatok egységes termékminőségszintet biztosítanak – derül ki a Magyar Fa- és Bútoripari Unió tájékoztatásából.

A nagy lakberendezési áruházak kínálata emellett kiegészül a különböző lakberendezési kiegészítőkkel, például lakástextíliákkal, vagy világítástechnikai eszközökkel.

Akcióval ünnepelnek

Mint azt a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, az egy éves születésnapot nagyszabású árengedményekkel ünneplik. 100 népszerű terméket féláron kínálnak, október 11. és 18. között pedig 15% kedvezményt adnak minden ülőgarnitúrára és nappali bútorra.

forrás: pénzcentrum

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

Sétálj velünk Selmecig!

Következő cikk

Szakmunkások átlagbérei - EuroSkills után



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

Végleg bezár a KIKA

Ausztria: Nem sikerült vevőt találni a neves osztrák bútoráruházláncra, 114 év után az összes üzlet bezár. A KIKA-t…