FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Barkácsolás határok nélkül

A kreatív projektek egyes oktatóvideóit az OBI nyolc különböző nyelven teszi elérhetővé. Parketta csiszolása, laminált padló lerakása, saját kerti tűzrakó hely építése otthon vagy fűrészporos tapéta felragasztása: A barkácsprojektekhez készült oktatóvideók nem csak a fiatalabb generáció körében népszerűek. Hasznos, ha az ilyen online oktatóanyagok több nyelven is elérhetők.

A cél, hogy a jövőben az OBI oktatóvideói mindenki számára könnyen hozzáférhetővé váljanak, valamint, hogy a barkácsolás világába való betekintés felhasználóbarát legyen – mindebben a nyelv kulcsfontosságú szerepet játszik. Ezért számos népszerű OBI videó már nemcsak németül érhető el, hanem a Németországban és Ausztriában leggyakrabban beszélt idegen nyelveken is. A “Wir alle sprechen DIY” (Barkácsolás határok nélkül) kezdeményezés révén az OBI fenntartható példát kíván mutatni az egész ágazat számára, és piacvezetőként úttörő munkát végez.

A kezdeményezést széles körű kreatív kampány övezi kültéri hirdetésekkel, a digitális média lehetőségeivel és olyan hírességek hangjaival, mint Motsi Mabuse, Kida Khodr Ramadan, Ilkay Gündogan, Emilija Wellrock és DagiBee.

Ez egyértelműen a nemzedékeken és korcsoportokon átívelő, egyre növekvő barkácskultúra iránti nagyobb társadalmi felelősségvállalás jele: Az OBI új, “Wir alle sprechen DIY” kezdeményezése a fontos és a közösség körében népszerű online oktatóanyagok több nyelven való megjelentetésével veszi kezdetét.

A laminált padló lerakását, a falfestést, a fűrészporos tapéta felragasztását, a tűzrakó hely építését, a parkettacsiszolást, a vinilpadló lerakását, a mosogatótálca cseréjét és bekötését, valamint a fűtőtest megfelelő karbantartását és légtelenítését bemutató oktatóvideók már nemcsak német nyelven érhetők el, hanem a Németországban és Ausztriában leggyakrabban beszélt idegen nyelveken is. Így török, lengyel, orosz, arab, ukrán, angol, olasz és román nyelveken. A nyelvi különbségek ezután már nem jelenthetnek akadályt a következő barkácsprojekt megvalósításában.

A barkácsolás nem ismer határokat “Mindannyian szoktunk barkácsolni – és ez jó dolog” – mondja Christian von Hegel, az OBI vállalati marketing igazgatója. “Szívügyünknek tekintjük, hogy mindenki számára – származástól, kortól és nemtől függetlenül – elérhetővé tegyük az inspiráló, “csináld magad” projekteket. A nyelv az együttműködés és a kreativitás kulcsfontosságú mozgatórugója. Mi, az OBI-nál azon munkálkodunk, hogy ez megvalósuljon.”

A német és közép-európai barkácspiac vezető márkájaként az OBI úttörő munkát végez az oktatóvideók fordításával, és az első barkácsáruház, amely több nyelven teszi elérhetővé népszerű oktatóvideóit – így már ukrán nyelven is, hogy a háborús övezetből érkező menekültekhez is szólni tudjon. A közösségi visszajelzésekre építve pedig további intézkedések, videók és nyelvek bevezetését tervezzük.

A barkácsolás, mint a fiatalok kulturális önmegvalósítása A barkácsolás egyre nagyobb népszerűségnek örvend minden korcsoport körében. Ahogy arra a Rheingold piackutató intézet által az OBI megbízásából készített legújabb tanulmány is rámutat, a manuális kreativitás segít – különösen a Z és Alfa generációk számára – a digitális világgal való egyensúly megteremtésében: “A barkácsprojektek lehetőséget adnak a fiatal felnőttek számára, hogy produktívan és kreatívan valósítsák meg saját elképzeléseiket, és tudatosan kitörjenek a digitális világból” – mondja Christian von Hegel.

“A fiatalok és a fenntarthatóság” című tanulmány (2022. május) szerint a Z generáció 74 százaléka azon a véleményen van, hogy túl sok időt töltenek okostelefon, táblagép vagy számítógép használatával. A legtöbb fiatal számára – többek között – az elkészített munka felett érzett büszkeség (70 százalék) és saját elképzeléseik megvalósítása (64 százalék) teszi vonzóvá a barkácsolást. A fiatalok 71 százaléka végzett már például teljes átalakítást a szobájában, további 65 százalékuk pedig már ajándékozott saját készítésű dísztárgyakat. Kreatív kampány kültéri hirdetésekkel, a digitális média lehetőségeivel és hírességek támogatásával A közösségi médiában a “Wir alle sprechen DIY” kreatív kampányt olyan hírességek hangjaival támogatják, mint például: Motsi Mabuse (angol), Kida Khodr Ramadan (arab), DagiBee (lengyel), Emilija Wellrock (ukrán) és Ilkay Gündogan (török), akik népszerű Instagram-profiljukon hivatkoznak a kezdeményezésre.

A “Wir alle sprechen DIY” kampány első körben 2022. augusztus 15-től szeptember 12-ig tartott, és magában foglalt számos kommunikációs intézkedést, valamint megjelenést a digitális médiában és kültéri hirdetések révén. Célja, hogy sikeresen szólítsa meg mind a nyolc nyelven a Németországban és az Ausztriában élő, meglévő és új célcsoportokat. Így például idegen nyelvű óriásplakátok jelzik, hogy a népszerű videók már arab, török, román és más nyelveken is elérhetők. A kampány középpontjában az online kereső stílusában testet öltő kulcsfontosságú látványelem áll.

Ötlettől a megoldásig – minden nyelven A “Wir alle sprechen DIY” kampány azt a felfogást és üzenetet kívánja közvetíteni, hogy az OBI mindenki számára elérhető” – fűzte hozzá Christian von Hegel. Minden videó minden nyelven elérhetővé válik a YouTube-on és egy külön erre a célra létrehozott honlapon is. Ez utóbbin a barkácsolni vágyók nemcsak az útmutatókat találják meg, hanem a szükséges anyagok bevásárlólistáját is. Így Ön a legközelebbi OBI szaküzletben könnyedén beszerezheti a szükséges anyagokat, majd nekiláthat a munkának.

Hiszen: Ötlettől a megoldásig – minden nyelven.

Az OBI-ról OBI – a német és közép-európai barkácspiac vezető márkája Az OBI piacvezető a barkácsáruházak körében Németországban. Az első üzlet 1970-ben nyílt meg Németországban, majd 1991-ben az OBI sikeres külföldi terjeszkedésbe kezdett. Mindössze 5 év alatt az OBI Európa számos országában vezető szerepre tett szert a barkácsáruházak között. Az OBI márkát ma már több mint 670 üzlet képviseli Európában. A német piacon több mint 350 üzlettel rendelkező OBI további kilenc európai országban is jelen van, úgy mint: Bosznia-Hercegovina, Olaszország, Ausztria, Lengyelország, Svájc, Szlovénia, Szlovákia, Csehország és Magyarország. A Tengelmann csoporthoz tartozó OBI vállalatnak jelenleg több mint 48 000 alkalmazottja van. A 2021-es pénzügyi évben a teljes árbevétel 8,7 milliárd eurót tett ki.

Az OBI Magyarország youtube csatornája itt érhető el

forrás: MTI OTS 09-07

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

Örökerdővé alakítás egy magánerdőben

Következő cikk

Tűzifával nyerészkedett, lebukott



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések