2023-ban a laminált padlóburkolat-ágazat Skandináviában és az északi országokban folytatja útját. A trendek továbbra is a tartósabb és természetesebb minták felé hajlanak. Ezt szem előtt tartva az EPLF tagjai elkötelezettek amellett, hogy új, eredeti dizájnnal és technológiákkal álljanak elő, amelyek megfelelnek az ügyfelek elvárásainak.
A jövő évi trendek a természetes színeket, textúrákat és anyagokat helyezik előtérbe, amelyek lefordítják, hogy a fenntarthatóság mennyire fontossá vált a hitelességet és az élettartamra vonatkozó teljesítményt kereső ügyfelek számára.
Minden a tölgyről szól
A gyártók inkább távol maradnak a hideg szürke tónusú otthonoktól és a játékos, szemet gyönyörködtető dekorációktól, amelyeket a fogyasztók elhagynak otthonukból. A formatervek nagyon közel maradnak az eredeti famintákhoz, hiteles, világos, barátságos és friss dekorokkal, természetes matt textúrával, valamint finom csomókkal, amelyek harmonikus megjelenést tolmácsolnak. A szőkített, természetes barna, fehérített tölgyfa színek gyönyörködtetik a vásárlók szemét, és újra megteremtenek egy természetes és meleg, otthonos gubót otthonukban. Akár a színekről, akár az anyagról beszélünk, a nyers tölgy a fogyasztók kedvence. A cél a nyugodtabb és harmonikusabb dekorok kialakítása a világos, tiszta természetes árnyalatoktól a muskátlibarna árnyalatokig. Egyes tagok azonban már látják az első jeleket és érdeklődést a tölgyfán túli fafajták iránt. Maradjanak velünk, 2024 még tartogathat meglepetéseket…
Ami a formátumokat illeti, a halszálkás minták továbbra is népszerűek a piacon. Emellett a szélesebb formátumok is egyre divatosabbá válnak, mivel segítenek nyugodtabb megjelenést teremteni a belső terekben.
A jelenlegi trendek tükrözik a fogyasztók azon vágyát, hogy otthonukban olyan menedéket teremtsenek, ahol biztonságban és védve érzik magukat a külső agresszióktól.
Innováció a laminált padló “DNS-ében” van
Legyen szó zajcsökkentésről, vízállóságról vagy fenntarthatóságról, a laminált padlóburkolat-gyártók a kutatás élvonalában vannak a minőségi padlók biztosítása érdekében. Ez egy erős értékesítési szempont a vásárlók meggyőzéséhez. Tagjaink egyre több vízálló terméket gyártanak, hogy kielégítsék a vásárlók azon igényét, hogy egyre több fát építsenek be olyan helyiségekbe, amelyekbe korábban nem.
A fenntarthatóság minden eddiginél inkább a tagok figyelmének középpontjában áll, mivel hozzájárulnak a körforgásosabb gazdaság kiépítéséhez. Arra összpontosítanak, hogy hiteles, környezetbarát, valamint az élettartam során teljesítő termékeket szállítsanak. Ezt ragadja meg az EPLF Made With Wood kampánya, amely a laminált padlóburkolatok környezetvédelmi tulajdonságait mutatja be.
Mindezen erőfeszítéseknek egyetlen célja van: továbbra is a laminált padlót az egyik legjobb teljesítményű termékké tenni a piacon.
szerk/ford: Tóth János, forrás: EPLF 12-08