FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Milan Design Week magyar kiállítói

A nemzetközi közönség 13 hazai designmárka és művész munkáit láthatta 2024. április 15. és 21. között a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében a Triennale Milano Múzeumban a Milan Design Week alatt.

A Design Walk in Budapest kiállítás kurátora, a világhírű Rossana Orlandi egy, a főváros gazdag kulturális örökségét középpontba helyező koncepciót hívott életre. Most először láthatta a széles közönség a design LAB curated by Rossana Orlandi program elkészült termékeit a tárlat keretében, amelyhez kortárs művészek csatlakoztak alkotásaikkal a Budapest Select ernyőmárka alatt. A magyar kultúra vibráló keresztmetszetét bemutató kiállítás már a nyitás előtt neves szakmai magazinok top ajánlóiban szerepelt, ami tovább fokozta a nemzetközi érdeklődést.

Az MDDÜ stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi designvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat. 2024-ben a világ egyik legnagyobb évenként megrendezett design eseményén, a Milan Design Week egyik presztízsértékű helyszínén, a Triennale Milano Múzeumban önálló kiállítás keretében jelent meg a magyar designt középpontba helyező kiállítás.

A Brera és az Alcova után a mostani megjelenés egyértelmű mérföldkő, hiszen az ikonikus helyszín az olasz design és művészetek kiemelt intézménye. A kiállító designmárkák Rossana Orlandi mentorálásával a design LAB program során készítették el terméküket. A tervezők a hazai kulturális örökségből inspirálódtak, többen a fővárosból merítettek ihletet a gyártókkal való közös munkához. Ez a közös vonás volt az, amelyre a világhírű kurátor is épített, és egy látványos koncepciót hívott életre. A Design Walk in Budapest a kulturális összefonódások központjaként ünnepelte Budapestet, a Duna ölelésében fekvő főváros kreatív hangulatát, kortárs szemszögből mutatva be annak építészeti és design örökségét. A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, amellyel megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A kurátori koncepció alapján a design termékek mellett kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók tették teljessé a kiállítótér hangulatát.

A hagyományosan az egész várost felpezsdítő Milan Design Week-re idén is tömegek látogattak el a világ számos pontjáról. 1125 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, 630.000 látogatót vonzva 162 országból.

A magyar kulturális örökségből ihletet merítő, azt újszerű megközelítésben megjelenítő design LAB kollaborációk termékei a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica design kiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon, amelyen az olasz Elle Decor és az Architectural Digest mellett, a Domus, a Cose di Casa és az ausztrál Vogue Living, valamint brit és amerikai újságírók is részt vettek. A Budapest Select ernyőmárka eseményein a cseh Vogue, az olasz L’Officiel és GQ, valamint az NSS újságírói is megtekintették a kiállítást.

Harmadik alkalommal jelentek meg önálló Budapest Select kiállítás keretében magyar márkák a Milan Design Week alatt, és a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is további helyszíneken találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán, fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be.

Az MDDÜ célja, hogy további nemzetközi megjelenési lehetőségeket biztosítson a hazai márkák számára láthatóságuk növelése és kereskedelmi határaik tágítása céljából, ezzel is egy magas nemzetközi elismertség felé mozdítsa el a magyar kreativitást.

A Design Walk in Budapest kiállítást bemutató videó ide kattintva megtekinthető.

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar designmárkák és művészek:

ABODI ceramics X Zakar Clayart Kft.

Alchhabi Diána X LumoConcept Kft.

Juhász Norbert (komok) X Barlang Műhely Kft.

Pócs Judit Studio X Multifelt Factory Kft

sarakele studio X Nezozen Kft.

POSITION Collective

A HEART & CHERRY Galéria jóvoltából:

Baráth Áron

Magyarlaki Bence

Az Einspach Fine Art & Photography jóvoltából:

Dóra Ádám

Kármán Dániel

Melkovics Tamás

Szabó Menyus

Tombor Zoltán

forrás: HFDA

Előző cikk

Erdőmánia // PODCAST 6. rész

Következő cikk

Faipari technikus OSZTV



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

158 éves az OEE

Ma ünnepli az Országos Erdészeti Egyesület fennállásának 158-ik évfordulóját. Születésnapjuk van! Ha lenne tortájuk, akkor pontosan ennyi gyertya…