FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Milan Design Week magyar kiállítói

A nemzetközi közönség 13 hazai designmárka és művész munkáit láthatta 2024. április 15. és 21. között a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében a Triennale Milano Múzeumban a Milan Design Week alatt.

A Design Walk in Budapest kiállítás kurátora, a világhírű Rossana Orlandi egy, a főváros gazdag kulturális örökségét középpontba helyező koncepciót hívott életre. Most először láthatta a széles közönség a design LAB curated by Rossana Orlandi program elkészült termékeit a tárlat keretében, amelyhez kortárs művészek csatlakoztak alkotásaikkal a Budapest Select ernyőmárka alatt. A magyar kultúra vibráló keresztmetszetét bemutató kiállítás már a nyitás előtt neves szakmai magazinok top ajánlóiban szerepelt, ami tovább fokozta a nemzetközi érdeklődést.

Az MDDÜ stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi designvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat. 2024-ben a világ egyik legnagyobb évenként megrendezett design eseményén, a Milan Design Week egyik presztízsértékű helyszínén, a Triennale Milano Múzeumban önálló kiállítás keretében jelent meg a magyar designt középpontba helyező kiállítás.

A Brera és az Alcova után a mostani megjelenés egyértelmű mérföldkő, hiszen az ikonikus helyszín az olasz design és művészetek kiemelt intézménye. A kiállító designmárkák Rossana Orlandi mentorálásával a design LAB program során készítették el terméküket. A tervezők a hazai kulturális örökségből inspirálódtak, többen a fővárosból merítettek ihletet a gyártókkal való közös munkához. Ez a közös vonás volt az, amelyre a világhírű kurátor is épített, és egy látványos koncepciót hívott életre. A Design Walk in Budapest a kulturális összefonódások központjaként ünnepelte Budapestet, a Duna ölelésében fekvő főváros kreatív hangulatát, kortárs szemszögből mutatva be annak építészeti és design örökségét. A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, amellyel megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A kurátori koncepció alapján a design termékek mellett kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók tették teljessé a kiállítótér hangulatát.

A hagyományosan az egész várost felpezsdítő Milan Design Week-re idén is tömegek látogattak el a világ számos pontjáról. 1125 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, 630.000 látogatót vonzva 162 országból.

A magyar kulturális örökségből ihletet merítő, azt újszerű megközelítésben megjelenítő design LAB kollaborációk termékei a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica design kiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon, amelyen az olasz Elle Decor és az Architectural Digest mellett, a Domus, a Cose di Casa és az ausztrál Vogue Living, valamint brit és amerikai újságírók is részt vettek. A Budapest Select ernyőmárka eseményein a cseh Vogue, az olasz L’Officiel és GQ, valamint az NSS újságírói is megtekintették a kiállítást.

Harmadik alkalommal jelentek meg önálló Budapest Select kiállítás keretében magyar márkák a Milan Design Week alatt, és a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is további helyszíneken találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán, fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be.

Az MDDÜ célja, hogy további nemzetközi megjelenési lehetőségeket biztosítson a hazai márkák számára láthatóságuk növelése és kereskedelmi határaik tágítása céljából, ezzel is egy magas nemzetközi elismertség felé mozdítsa el a magyar kreativitást.

A Design Walk in Budapest kiállítást bemutató videó ide kattintva megtekinthető.

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar designmárkák és művészek:

ABODI ceramics X Zakar Clayart Kft.

Alchhabi Diána X LumoConcept Kft.

Juhász Norbert (komok) X Barlang Műhely Kft.

Pócs Judit Studio X Multifelt Factory Kft

sarakele studio X Nezozen Kft.

POSITION Collective

A HEART & CHERRY Galéria jóvoltából:

Baráth Áron

Magyarlaki Bence

Az Einspach Fine Art & Photography jóvoltából:

Dóra Ádám

Kármán Dániel

Melkovics Tamás

Szabó Menyus

Tombor Zoltán

forrás: HFDA

Előző cikk

Erdőmánia // PODCAST 6. rész

Következő cikk

Faipari technikus OSZTV



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

Erdők vízpótlása

Fennmaradásuk érdekében szükséges az erdők ökológiai vízpótlása! Elkezdődött az igények felmérése, szeptembertől pedig érdemi lépések várhatók! Igénybejelentés augusztus…