A hazai fejlesztőkből, MI-szakértőkből és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata átvilágítja a vállalati folyamatokat, beazonosítja az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot tesz arra, hogyan tudná ezeket részben vagy teljesen automatizálni a mesterséges intelligencia segítségével. Azt ígérik, a magyar kis- és középvállalkozások alkalmazottainak mostantól még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
A fejlesztőkből, MI-szakértőkből és reklámügynökségi szakemberekből álló Think AI csapata megtalálta annak a módját, hogyan teheti a vállalati folyamatok szerves részévé a mesterséges intelligenciát (MI, angolul AI) anélkül, hogy a hazai kis- és középvállalkozásoknál (kkv) bárkinek is promptolnia kellene hozzá.
Mi az a prompt?
Az angol prompt kifejezés még a nyolcvanas évekbeli MS-DOS operációs rendszer jellemezte időkre nyúlik vissza, parancs volt a magyar megfelelője. Az MS-DOS-ban ugyanis a rendszert egy parancssoron keresztül lehetett elérni, a számítógépnek adott különböző parancsokon keresztül. Most a mesterséges intelligencia, például a ChatGPT számára írt utasításokat, kéréseket, parancsokat nevezzük promptnak.
Miért nem promptolnak a magyar kkv-k?
A Think AI-nál úgy látják, elsősorban azért, mert nincs elegendő erőforrásuk ahhoz, hogy a szervezeti tudás részévé tegyék a promptolást. Sok esetben pedig nem is tudják, mely területeken és milyen módon ültessék át a gyakorlatba a kurzusokon szerzett ismereteket.
A Think AI szerint a mesterséges intelligencia eddig csak a nagyvállalatok kiváltsága volt, amelyek komoly lépéseket tesznek annak érdekében, hogy kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket. Rámutattak: ha a magyar kkv-k nem követik nagyon gyorsan a példájukat, félő, hogy rövid időn belül behozhatatlan hátrányba kerülnek. Ezt a piaci rést találták meg tulajdonképpen, és olyan MI-alapú automatizációkat hoztak létre kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára, melyek a vállalati folyamatok elemi részévé teszik a mesterséges intelligenciát. Azt ígérik, a cégek alkalmazottainak még csak meg sem kell nyitniuk a ChatGPT-t ahhoz, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat.
Mit csinál a Think AI?
„Először átvilágítjuk a vállalati folyamatokat, beazonosítjuk az időrabló tevékenységeket, majd javaslatot teszünk arra, hogyan tudnák ezeket részben vagy teljesen automatizálni a mesterséges intelligencia segítségével. A kkv-k gyakorlatilag egy saját AI-t kapnak tőlünk, amellyel gyorsabban és pontosabban tudják elvégezni feladataikat” – mondta a Világgazdaságnak Lederer Balázs, a Think AI társalapítója. Hozzátette: bár a marketinget, az ügyfélszolgálatot és a termelést szokták a mesterséges intelligencia főbb felhasználási területeiként emlegetni, csapatukkal ennél jóval messzebbre merészkedtek az eszköztárukban megtalálható
- MI-alapú chatbotok,
- alkalmazások,
- virtuális asszisztensek és
- egyedi megoldások kifejlesztésekor.
Arra is van megoldásuk például, hogy miként csökkenthető az e-mailek feldolgozásával töltött idő. Létrehoztak ugyanis egy virtuális személyi titkárt, amely feladatlistákat készít a beérkező levelek tartalma alapján, majd ezt egy projektmenedzsment-szoftverben hozzárendeli a feladatok végrehajtásáért felelős személyekhez.
Nagy dobásra készülnek
A fejlesztők következő nagy dobása egy ügyvédi irodáknak szánt virtuális segéd lesz, amely elemzi az ügyvéd által definiált jogesetet, és konkrét hivatkozásokkal támogatja a szakértő munkáját. A társalapító elárulta, az új termék egyelőre csak tesztelési fázisban van, de rövidesen elnyeri végleges formáját.
„A jelenlegi gazdasági helyzet minden eddiginél hatékonyabb működést követel meg a hazai vállalkozásoktól. A hatékonyságnövelést célzó intézkedéseknek ugyanakkor gyakran gátat szab, hogy többségüknél még gyerekcipőben jár a digitalizáció” – mutatott rá Lederer Balázs. Kiemelte: céljuk, hogy a digitális transzformáció különböző szakaszait átugorva, rögtön annak élvonalába kerüljenek az ügyfeleik.
Közölte: egy olyan eszközt adnak a munkáltatók kezébe, amellyel jelentős mértékben javíthatják a munkavállalói élményt. „Az általunk kifejlesztett automatizációk megszabadítják a dolgozókat a monoton, ismétlődő feladatoktól, hogy több idő maradjon a magasabb hozzáadott értéket jelentő munkák elvégzésére” – fogalmazott a Think AI társalapítója.
forrás: vg.hu