FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Bútorvásárlásaink főbb helyszínei – Jysk és Ikea

A beszállítói láncok lebomlása is tetemes drágulást okozott már. Fotó: Teknős Miklós / Magyar Nemzet (illusztráció)

A magyar lakosság több mint fele a Jysk vagy az Ikea üzleteiben vásárol bútort, a nemrég új tulajdonoshoz került Kika (új nevén XXXLutz) kedveltsége visszafogottnak mondható.

A lakosság 41%-a az összes többi bútorboltot részesíti előnyben – derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból.

Régi-új bútorlánc lépett be a magyar piacra. A Kikát felvásárló a magyar piaci vezető pozíciót megcélzó XXXLutz bútoráruház-lánc az elmúlt hetekben erőteljes reklámkampánnyal támogatta az indulást. A Kika-áruházakból átalakított XXXLutz-üzletek ugyan újak, az osztrák tulajdonos már régebb óta itt van a magyar piacon a Möbelix és Mömax-boltokkal.

A Gazdasági Versenyhivatal a Kika felvásárlását jóváhagyó döntéséhez fűzött részletes indoklásból kiderül többek között, hogy a magyar bútorpiaci forgalom 2018-ban 192 milliárd forintot tett ki. Az XXXLutz-csoporthoz tartozót boltok (Möbelix, Mömax) 0-10 százalék közötti, a Kika-csoport 10-20 százalék közötti mértékben részesedett, együttes részesedésük azonban nem érte el a 20 százalékot. A többi, a lakberendezési cikkek teljes választékát forgalmazó vállalkozás közül az Ikea 10-20 és a Jysk is 10-20, a Praktiker pedig 0-10 százalék közötti piaci részesedéssel rendelkezett. A GVH szerint az előbb említett nagyobb láncoknál kisebb forgalmat bonyolít az Alpha Bútor Kft., a Negyedi Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Főnix Bútorszalon Kft., a Balla Bútor Kft., az RS Bútorpiac Kft., a BRW Bútorház Kft. és a WORE Hungary Kft., ám ezek a vállalkozások bútoron kívül más lakberendezési terméket nem, vagy csak elenyésző mértékben árusítanak.

Íme a vevők rangsora

Az új szereplő érkezése apropóján érdemes megnézni, hogy a magyar vásárlók leginkább melyik bútorboltot preferálják, a Jysk, az Ikea és az XXXLutz és a többi bolt közül.

A Jysk a teljes lakosság körében, ha minimálisan is, de megelőzi az Ikeát. A legtöbben viszont a többi – fel nem sorolt – bútorboltokban vásárolnak – derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. Fontos, hogy mivel az Kika-áruházakat átvevő XXXLutz október közepén nyitotta meg az átalakított boltjait, így a felmérés a Kika eddig népszerűségét mutatja.

Az Ikea a nők körében népszerűbb, 29 százalékuk vásárol jellemzően a svéd cég árházaiban, miközben a férfiaknak csak kevesebb mint a negyede. A Jysknél más a helyzet, a férfiak minimális fölénybe kerültek.

A férfiak majdnem fele – 45 százaléka – jár másik bútorboltba, a nőknek pedig a 38 százaléka teszi ugyanezt.

Ezt kell tudni a kutatásról

A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.

A fiatalok körében a legnépszerűbb az Ikea, de csak alig előzik meg az idősebb korosztályokat. Ugyanakkor a Jysk egyértelmű fölényben van a 40-59 évesek körében. A Kika-boltokat viszonylag kevesen választják. Valamennyi korosztályban pedig a többi – a felmérésben nem nevesített bútorbolt – lett a nyerő.

A végzettség is hatással van a bútorbolt-választásra: a diplomások 36 százalékkal, azaz majdnem tízből négyen az Ikeát preferálják. Az alapfokú végzettséggel rendelkezőknek viszont csak alig több mint ötöde. A Jysk esetében az alap- és középfokú végzettségűek fölénye a jellemző, a diplomások aránya ennél a láncnál 18 százalékos. A többség pedig szintén egyéb bútorboltokba szerzi be a lakberendezési termékeket.

A budapestiek körében az Ikea az abszolút győztes. Ebben nyilván szerepet játszik, hogy a svéd cégnek a fővárosban és annak közvetlen közelében van a három áruháza. A vidéki házhozszállítással és az átvételi pontokkal történő terjeszkedés pedig nem olyan régen indult el. A fővárosiaknál a Jyské a második hely, a többi bútorbolt pedig lemaradt. A Jysk és az egyéb bútorüzletek viszont a vidékiek körében a legkedveltebbek.

Forrás: napi.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

Színezett ragasztó

Következő cikk

Első a biztonság - tanácsok a balesetek megelőzéséért



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

HOMAG okos élzárás

A HOMAG új, okos élzárási technológiáját üdvözlik a bútorgyártók. A kézművesség iránti megbecsülés egyre inkább növekszik, ami olyan…