FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Követés

Közelgő események

A Sixay Furniture alapítójával beszélgettünk


Hogyan kezdődött a Sixay-történet?

 

Először egyetemistaként bécsi és kölni kiállításokon láttam tömörfából, természetes felületkezeléssel, lakkozás nélkül készített egyedi bútorokat, és azonnal beleszerettem ebbe a világba. 1994-ben végeztem a Soproni Faipari Egyetemen, de akkoriban a hazai bútoripar mérföldekkel el volt maradva ettől. Bécsben kezdtem dolgozni, hogy tanuljak, tapasztalatot szerezzek. Itt hozzászoktam a kiváló minőséghez, megfogott a magas színvonal, az igényesség, és a környezetre való odafigyelés kultúrája.

 

Szerettem Bécsben dolgozni, de egy idő után már jobban izgatott a saját márka építése. Sajnos elég nyilvánvaló volt, hogy erre a minőségre itthon nincs nagy fizetőképes kereslet, ezért kezdettől fogva külföldön kerestünk piacot. Bútoraink több mint 99 százaléka ma is külföldön talál gazdára, csak 2-3 komolyabb hazai megrendelésünk van évente.

Vajon miért alakult úgy, hogy a hazai piacon nehéz minőségi bútorokkal boldogulni?

 

A keleti blokk a bútorkultúra területén is meglehetősen lemaradt Nyugat-Európától. Ma már vannak komoly hazai cégek, és bérgyártás keretein belül jó minőségű bútorokat készítenek külföldi cégeknek, amelyeket azután német vagy osztrák bútorként értékesítenek. Mi is ilyen hazai partnerekkel dolgozunk együtt, de ők magyar szellemi terméket állítanak elő, így a hazai kézművesség jó hírét terjesztik a világban. Fő piacainkon, a német és svájci piacon sem számítunk olcsó gyártónak, de nem is az árainkkal, hanem a kiváló minőségű és időtálló formavilágú bútorokkal igyekszünk vevőket és rajongókat szerezni.

Rendszeres kiállítók a Kölni Nemzetközi Bútorkiállításon, és már több szakmai díjat kaptak. Melyikre a legbüszkébbek?

 

Talán a 2017-es German Design Award volt a legrangosabb. De nagyon büszkék vagyunk a 10. jubileumi Design Management Díjra is.

 

Az utóbbi időben gyakran beszélünk a természeti környezet megóvásáról. Ez nyomós érv a vásárolók számára?

 

Egyre több ember számára fontos, de azért a bútoripar is sokszor megvezeti a vásárlókat. A marketingkommunikáció többnyire sokkal ‘zöldebb’, mint maga a termék, illetve annak előállítása. De határozottan létezik egy tudatos és értő vevőkör, akik átlátnak ezen, és nemcsak felismerik a valóban minőségi és ökologikus termékeket, hanem hajlandók egy kicsit többet is fizetni értük. Értékrend kérdése. Szerintem, ha valaki tartós, időtálló, sokáig használható, jó minőségű dolgokba fekteti a pénzét, sokkal jobban védi a Földet, mint például egy 3 évenként lecserélt, 400 lóerős, zöld rendszámos autóval.

Milyen egy Sixay bútor?

 

A legfontosabb az egyedi és összetéveszthetetlen formavilág. Büszkék vagyunk arra, hogy a 20-25 éve született bútoraink ma is piacképesek. Nemes anyagokból, hazai kemény lombos fafajokból készítünk nyugat-európai mércével mérten is kiemelkedő minőségű, műszakilag és esztétikailag időtálló bútorokat. Kezelésükhöz kezdettől – immár 25 éve – csak természetes olajokat és viaszokat használunk.

A nemes alapanyagnak is köszönhető, hogy bútoraink élettartama igen hosszú, kellő odafigyelés mellett generációkon át szolgálhatnak egy családot. Nálunk a várható hosszú élettartamhoz igazodik a dizájn is: a kor szellemében, de a gyorsan változó divattól független, maradandó tárgyakat alkotunk, amelyeket nem lehet megunni. Szerintem ez az igazi környezetvédelem a túlhajszolt fogyasztás korában.

 

Forrás: Lakáskultúra

 

Előző cikk

Prof. dr. Robert Kozak a Brit Kolumbia Egyetem Erdészeti Karának új dékánja

Következő cikk

Új turistaházat adtak át Sopronban, a Hidegvízvölgyben



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share