A 2022. januári és februári frankfurti fogyasztási cikkek vására, köztük az Ambiente, elmarad. Az ok – ismét – a világjárvány.
Most már sajnos eldőlt: a világméretű járványhelyzet exponenciális romlása és az ezzel járó szigorított utazási és érintkezési szabályok miatt a Messe Frankfurt lemondja a januárra tervezett Christmasworld, Paperworld és Creativeworld fogyasztási cikkek vásárát, valamint a mindig február közepére tervezett Ambiente-t is.
“Ez a döntés minden volt, csak nem könnyű számunkra. A vásárokon képviselt iparágak nagy részével egyetértésben azonban most a mi felelősségünk, hogy megtegyük ezt a nehéz lépést.” – Detlef Braun
“A világjárványhelyzet enyhülése, amelyet decemberben még reméltek, már nem látszik. Ehelyett a helyzet világszerte hatalmas, előre nem látható dinamikával romlik. Az Omikron vírus európai és németországi terjedése miatt a helyzet rendkívüli romlása azt jelenti, hogy a Messe Frankfurt, mint a vezető nemzetközi szakvásárok, a Christmasworld, a Paperworld és a Creativeworld, valamint az Ambiente szervezője, jelenleg nem tudja megtartani a január végi és a 2022. február közepi frankfurti időpontokat” – közölte a Messe Frankfurt.
A törölt vásárok honlapjai: www.ambiente.messefrankfurt.com www.christmasworld.messefrankfurt.com www.paperworld.messefrankfurt.com www.creativeworld.messefrankfurt.com
Négy vezető szakvásár
Ez azt jelenti, hogy a négy elismert vezető szakvásár a saját ágazatában – a Christmasworld a szezonális dekorációkra és ünnepi dekorációkra összpontosítva, a Paperworld és a Creativeworld a papír, irodaszer, írószer, papíráru, valamint hobbi-, kézműves- és művészellátás termékkínálatával, az Ambiente pedig az asztali, konyhai és háztartási cikkek, lakberendezési és dekorációs kiegészítők, lakberendezési koncepciók, ajándékok és divatkiegészítők ágazatközi kínálatával. A kvartett hagyományosan minden szegmensben megnyitja a kereskedelmi évet, és a négy vásár még számszerűen kisebb formában is a világ vezető eseménye lett volna a saját termékkörükben.
“Az elmúlt hónapokat optimizmus, lendület és ötletek jellemezték, hogy a Christmasworld, a Paperworld, a Creativeworld és az Ambiente a 2021-es kényszerszünet után sikeresen újrakezdhessük” – Detlef Braun
“Ez a döntés minden volt, csak nem könnyű számunkra. A vásárokon képviselt ágazatok közül sokakkal egyetértésben azonban most a mi felelősségünk, hogy megtegyük ezt a nehéz lépést. Az elmúlt hónapokat optimizmus, energia és ötletek jellemezték, hogy a 2021-es kényszerszünet után a Christmasworld, a Paperworld, a Creativeworld és az Ambiente sikeres újrakezdődjön” – mondta Detlef Braun, a Messe Frankfurt igazgatótanácsának tagja. “Ezért köszönet illeti minden partnerünket a fogyasztási cikkek ágazatából, legyenek azok kiállítók, látogatók, szövetségek vagy a média, akik a végsőkig együtt dolgoztak velünk a jelenléti vásárokon, és hozzánk hasonlóan szívvel-lélekkel, energiával és szenvedéllyel vetették bele magukat a megrendezésükbe.”
Pótlás nélkül törölték
Nem tervezik az esemény elhalasztását.
“Mivel a nemzetközi fogyasztási cikkek iparágának trendorientált rendelési ciklusai megkövetelik az év eleji éves rendezvényt, az év második felére való halasztás nem felelne meg a kiállító vállalatok és a látogatók igényeinek.” – Detlef Braun
A Nordstil és a digitális platformok továbbra is készen állnak
Az érintett ágazatok érdekében a Nordstil 2022. január 15. és 17. közötti tervezése és megvalósítása nem érintett. Ez a vásár jelenleg a Hamburgi Szabad- és Hanzavárosban a helyi megvalósítás egyéb keretfeltételei miatt kerül megrendezésre. A rendkívül ingatag helyzetet azonban folyamatosan felülvizsgálják és értékelik az érintett helyi hatóságokkal és ipari partnerekkel folytatott szoros együttműködés keretében.
“Digitális ajánlatainkkal kifejezetten támogatjuk ipari és kereskedelmi partnereinket ebben a változékony helyzetben. Emellett továbbra is minden energiánkat és optimizmusunkat a biztonságos és ígéretes vásárokra fordítjuk. Mert a valódi életben való találkozást nem lehet helyettesíteni.” – Detlef Braun
A Nextrade és a Conzoom Solutions szintén be van állítva, és így is marad. A Messe Frankfurt már 2019 óta aktívan segíti a kiskereskedőket abban, hogy segítsenek magukon, az első megrendelés- és adatkezelési platformmal az otthon és a lakberendezési ágazat számára, valamint a globális fogyasztási cikkek információs platformjával. “Egy második év megfelelő rend, inspiráció és hálózatépítési formák nélkül jelentős és egyes esetekben egzisztenciálisan fenyegető kihívások elé állítja a szakmát világszerte” – magyarázza Braun. “Digitális ajánlatainkkal kifejezetten támogatjuk ipari és kereskedelmi partnereinket ebben a változékony helyzetben. Ezenkívül továbbra is minden energiánkat és optimizmusunkat a biztonságos és ígéretes vásárokra fordítjuk. Mert a valódi életben való találkozást nem lehet helyettesíteni.”
A 2023-as frankfurti fogyasztási cikkek vásárának tervezésével kapcsolatos információkat 2022. február elején jelentik be.
Forrás: wohninsider.at
Kiegészítés: A változást a FATÁJ Eseménynaptár 2022-ben átvezettük.
1 megjegyzés