FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Digitális sorszámhúzó segíti a bankzöldítést

A Banca Transilvania, Metro, Gránit, Magnet, UniCredit és MKB Bank után várhatóan egyre több bank fog áttérni a papírmentes sorszámkiadásra és modern ügyfélhívásra – e zöld stratégiájukat támogatja a Linistry digitális ügyfélhívó rendszere.

142 megmentett fa, 106 128 kg-mal csökkentett szénkibocsátás és 35 376 kWh megspórolt energia – látványos eredménye annak, hogy több magyar és európai bank már a Linistry “digitális sorszámhúzó” rendszerével fogadja az ügyfeleit.

A Banca Transilvania, Metro, Gránit, Magnet, UniCredit és MKB Bank után várhatóan egyre több bank fog áttérni a papírmentes sorszámkiadásra és modern ügyfélhívásra – e zöld stratégiájukat támogatja a Linistry digitális ügyfélhívó rendszere. A bevezetés gyors, egyszerű és gördülékeny, a megtérülés jól tervezhető, az ügyfélelégedettség nő, a végeredmény vonzó: kisebb várakozási idő, kisebb ökológiai lábnyom, kisebb költség.


Mekkora gond a papír alapú sorszám?

Belépünk egy bankba, kiválasztjuk az ügyünket, sorszámot ad a gép, majd várunk egy kicsit. Várakozás közben ritkán gondolunk arra, hogy a kezünkben szorongatott papír rajta a sorszámunkkal vajon mekkora ökológiai lábnyommal tapos a Földbe.

Hiszen csak egy kis cetli, nem?

Minden banki nap több száz vagy ezer kiadott sorszám. Ha fölszorozza ezt a papírmennyiséget a teljes fiókhálózatra és az év összes munkanapjára, felfoghatatlan tonnányi papírt használ el a bankrendszer azért, hogy sorszámokat nyomtasson. Ráadásul ez a hőpapír nem újrahasznosítható, a gyártása speciális kemikáliákat igényel, a sorszámkiadó automata kezelése, a papír beszerzése, a gép ellátása energiával mind-mind erőforrásigényes. Cserébe kapunk egy kinyomtatott számnyi információt (a sorszámunkat), amely kb. 15 percig hasznos, utána kidobjuk.

Ez egy pazarló rendszer. A megoldás a digitális ügyfélhívás.


Legalább 13,4 millió “digitális sorszámot” adtak ki a bankrendszerben

Ez a Linistry rendszerében visszamérhető – ahogy a sorban eltöltött idő és több tucat üzletfejlesztésre és marketingre használható érdekes és fontos adat. A Linistry és banki partnerei úgy számolnak, hogy modern, digitális sorkezelésükkel már legalább 142 fát óvtak meg a kivágástól, 106 tonnányi szénkibocsátást és 35 376 kWh energiát spóroltak meg.

A londoni székhelyű Metro Bankkal közös pilot után a bank egyik operatív vezetője, Wendy McDermott így nyilatkozott a közös munkáról:

“Megtisztelő volt számunkra látni, hogy a Linistry a kezdetektől fogva mennyire együttműködő és elkötelezett bankunk irányába. Elvárásaink gyors megvalósításával a Linistry lenyűgözött minket, és olyan megoldást adott át, amely teljes mértékben megfelel az igényeinknek.”


Mit jelent a “digitális sorszám”?

A technológia alapötlete: “álljon sorban inkább a telefonom”.

A Linistryt használó bankba érkezéskor ugyanúgy sorszámot kérek, ahogy szoktam – de nem papírt kapok, hanem például SMS-t benne a sorszámommal.
(A bank dönthet úgy is, hogy a saját alkalmazásukban érkezzen egy értesítés az ügyfeleknek. A Linistry sorkezelése rugalmasan alakítható az adott bankfiók elvárásaihoz és meglévő infrastruktúrájához. A digitális sorszámhúzás megoldható érintésmentesen is: egy QR-kódot leolvas az ügyfél és máris beállt a sorba.

Sőt: a telefon sem kötelező része a rendszernek, megoldható pl. totemoszloppal is a sorkezelés. A rendszer itt sem nyomtat papírt, hanem digitálisan és ügyfél nevével kezeli a sort és az ügyfélhívást.)

Kevesebb erőforrásból többet értünk el így, mert:
     –    megspóroltuk a papírt és az azzal járó környezeti terhelést és pénzügyi költségeket
     –    a bank gyorsabb, gördülékenyebb kiszolgálást tud adni (eddig 130 millió percnyi sorban állást spóroltak meg a Linistryvel)
     –    megszünteti a klasszikus várakozást (A papír sorszám a bankfiókhoz köt, mert látnunk kell a kijelzőn, mikor jövünk mi. A digitális ügyfélhívással beülhetünk kávézni vagy könyveket válogathatunk, mert a telefonunk szól, ha mi jövünk.)

Linistry

9 országban jelenlévő, papírmentes, digitális ügyfélhívó, időpontfoglaló megoldást szállító budapesti székhelyű vállalkozás. A Linistry ügyfelei elsősorban nagyvállalatok, amelyek számára testreszabott, integrált, biztonságos felhő megoldást nyújt.

Banca Transilvania


A 2020. december 31-i mérlegfőösszeg alapján számított mintegy 18,5%-os piaci részesedéssel a Banca Transilvania az első helyen áll a romániai bankszektorban. Több mint 3,4 millió ügyfelüket 550 egységből álló hálózaton és számos digitális csatornán keresztül szolgálják ki. A Banca Transilvania a román gazdaság fő finanszírozója.

A bank piaci kapitalizációja 2021. január 7-én 3,77 milliárd dollár volt.


Metro Bank

A Metro Bank az Egyesült Királyságban működő lakossági és kereskedelmi bank, amelyet Anthony Thomson és Vernon Hill alapított 2010-ben. A londoni tőzsdén jegyzik.

“Elkötelezett a közösség iránt: Nagyon fontos számunkra, hogy valamit visszaadjunk az általunk kiszolgált közösségeknek. Évente több ezer jótékonysági és üzleti kapcsolatépítő rendezvényt tartunk fiókjainkban. Büszkék vagyunk arra, hogy egy vezető jótékonysági szervezettel együttműködve támogatjuk a rászorult fiatalokat.”

forrás: MTI OTS

Előző cikk

Exkluzív szobrok alkotója

Következő cikk

Májustól porondon az MBH Bank



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések