“Kaptunk már díjat korábban is. A Highlits of Hungary harmadik helyezését, majd a NIOK Alapítvány részéről a legígéretesebb új civil szervezet díját, még 2020-ban. Három év telt el, s ma este, talán beváltva a kezdetek hónapjainak ígéretét, egy elsőként csak nekünk dedikált díjat, a SUPERBRANDS Zöldinnováció díját vehettük át az üzleti élet meghatározó szereplői előtt. Gratulálunk minden 10 millió Fásnak és nagy köszönet minden elültetett fáért, minden együttműködőnknek, önkéntesünknek.“
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/404953376_340528155285534_2819106037097265440_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=ibR1f4dK2SYAX_IjLVO&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfCQdtaq1Bcc8L5doaCBIZkJ6PYAP0uGQnAh849vtUh1ww&oe=65650A53)
2023-ban is nagy számú, közel 100 díjazott márka részvételével rendezték meg Magyarország egyik legfontosabb üzleti díjátadó eseményét, a Superbrands gálát. A kiemelkedő márkák értékelésén túl a Superbrands Magyarország Program küldetésének tekinti, hogy felhívja a figyelmet társadalmi szinten aktuális kérdésekre, a díjazott márkákkal közösen. Az idei évben a felelősségvállalás fontossága állt a fókuszban.
A zero waste életmódra törekvéssel, kevesebb csomagolt termék vásárlásával, szelektív hulladékgyűjtéssel, komposztálással, újrahasznosítással egyre többen törekszenek a környezetbarát életmódra. És ha a fogyasztók saját magukkal szemben is egyre igényesebbek a fenntarthatóságra törekvés terén, akkor a márkáktól sem várnak kevesebbet.
![](https://brandbook.hu/wp-content/uploads/2023/11/k_Superbrands-x-10-millio-Fa-Alapitvany.jpg)
Az este folyamán bemutatkozhatott a Superbrands Magyarország által patronált zöld innováció, a 10 millió Fa Alapítvány is, amely a legnagyobb magyar alapítású, klímavédelmi, politikamentes, non-profit szervezet, mely faültetési projektjein keresztül országos szinten épít összetartó környezet-, és klímabarát közösségeket. A szervezők egy tiszteletbeli díjjal is kifejezték elismerésüket az Alapítvány „egy fő = egy fa” kezdeményezése előtt. A díjazott márkák közül többen anyagi támogatásukkal is segítik ennek a különleges célnak az elérését.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/405008994_340528185285531_3056069497439241331_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=3etosHrnJtcAX8283JA&_nc_oc=AQmIKea68UAAn-syygnLcg07rG_pDvIN3rqWOoAWy_6gy_eeAlx7xc0tiCVsxTBqL-jydbYeyj0znxVxpeFLEWnT&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfBIUBcFs7TPBihje63j5B62zIlr8Ac_0QeosDQCaKaLBQ&oe=65664244)
„A Superbrands gálaműsor magyarországi szervezőjeként feladatunknak tekintjük, hogy az ünnepi pillanatok mellett a kiemelkedő márkák értékelésén és méltatásán túl reflektorfénybe állítsunk társadalmi szinten is fontos és aktuális kérdéseket. A globális trendeket szem előtt tartva idén a környezetvédelmi felelősségvállalás, és a zöld CSR állt a fókuszban, és nagy öröm látni, hogy a Superbrands díjazottak mennyire éreznek felelősséget a környezetükért, és mennyi erőfeszítést tesznek vállalkozásuk, tevékenységük káros anyag kibocsátásának csökkentéséért vagy ilyen anyagok használatának kiküszöböléséért. Sok a teendő még ezen a téren, de a kiválóságra törekvő márkák célja, hogy társadalmilag és a természeti környezetük számára is hasznos munkát végezzenek” – mondta el László Géza programigazgató.
A Superbrands díjak tervezésekor szintén a fenntarthatóságot tartották szem előtt: vegetáló zuzmókompozícióval, és csak természetes alapanyagok felhasználásával készültek az idei márkadíjak.
![](https://brandbook.hu/wp-content/uploads/2023/11/k_Superbrands-es-Business-Superbrands-dij_2023.jpg)
A Superbrands Magyarország Gáláról
Idén tizenkilencedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat, a Business Superbrands díjas üzleti márkák pedig tizenhatodik alkalommal részesültek díjazásban a Budapest Music Centerben megtartott ünnepi gálaesten.
A Superbrands díj a márkaérték tudatosításában segít: kommunikációja olyan pozitív értékekre hívja fel a fogyasztók és az üzleti partnerek figyelmét, mint a márka mögött álló vállalat pénzügyi stabilitása, országos ismertsége és kedveltsége, valamint kiemelkedő márkaépítési gyakorlata.
A Superbrands Magyarország Programról
A ma már több mint 90 országban működő nemzetközi Superbrands Programot 1995-ben a brit Brand Council szervezet hozta létre. A cél kettős volt: a kiemelkedő márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák felmutatása.
Magyarországon a Superbrands díj 2004 óta képviseli a márkákhoz kapcsolódó valamennyi pozitív tényező esszenciáját: jelzi kiemelkedő piaci ismertségüket, kedveltségüket és pénzügyi stabilitásukat. A magyar Superbrands Program 5 évvel az indulását követően az üzleti márkákra is kiterjesztette a minősítést a Business Superbrands díj bevezetésével, amely pedig az üzleti szektor (B2B) márkáinak legeredményesebbjeit jelzi.
A Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben.
![](https://fataj.hu/wp-content/uploads/2022/11/10millioFa-1024x273.png)
forrás: BrandBook / 10millióFa