Az otthonfelújítási támogatások nagy részét lakásbelső korszerűsítésére költenék a pályázók idén – derül ki a Diego megbízásából készített felmérésből, amelynek megállapításairól a cég közleményben tájékoztatta csütörtökön az MTI-t.
A vizsgálat szerint a megkérdezettek 39 százaléka venné igénybe a Vidéki Otthonfelújítási Programot, közülük majdnem minden második padlóburkolatot venne. 45 százalékkal a beltéri ajtó cseréje a második legnépszerűbb cél, 39 százalék hidegburkolatot vásárolna, 21 százalék pedig padlószőnyeget. A lakásfelújítók aránya a kor előrehaladtával fordított arányban csökken, területi eloszlás alapján Közép-Magyarország és az Észak Alföld vezet – írták.

A közlemény rámutat: a lakásfelújítás kifizetődő, mert növeli a lakóingatlanok értékét, a költségeket ugyanakkor jelentősen csökkentik az állami támogatások. Lakberendezési termékeket január óta SZÉP-kártyával is lehet vásárolni, a kártyatulajdonosok több mint 80 százaléka élni is fog ezzel a lehetőséggel idén. A legtöbben szőnyeget, függönyt, padlóburkolatot vennének a rendelkezésre álló keretből – jelezték.
A lakberendezési vállalat megbízásából készült felmérés 1000 fő megkérdezésével készült. A kutatás reprezentatív az 5000 fő alatti településeken élő felnőtt lakosságra nézve – olvasható a közleményben.
forrás: MTI 03-27