FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Követés

Közelgő események

A Scania és az SCA létrehozzák az első elektromos 80 tonnás, faanyag szállító kamiont

A fosszilis mentes társadalom felé vezető újabb lépésként az SCA és a Scania közösen fejlesztik az első elektromos faanyag szállító teherautót, amely akár 80 tonnás össztömeget is képes teljesíteni. A jármű fenntartható szállítási megoldás, amelyet a Scania és a progresszív ügyfél újabb szoros együttműködése tesz lehetővé.

Nagyobb távolságok megtétele lehetséges nehéz elektromos szállítóeszközökkel. A Scania és az SCA bebizonyítja, hogy az új akkumulátoros elektromos járművel közutakon 64 tonnáig, magánutakon pedig 80 tonnáig terjedő össztömegig képes erre. Az elektromos teherautó a svédországi Västerbotten régióban, az SCA gimonäsi terminálja és az Umeå melletti obbolai papírgyár között szállítja majd a fát már 2022-től. Az SCA számára, amely Európa legnagyobb magánerdő-tulajdonosa és fűrészáru, csomagolóanyag és fapép (cellulóz) gyártója, a közúti szállítás villamosítása fontos része a környezeti hatások csökkentésére irányuló munkának. Az SCA évente mintegy 8,5 millió köbméter fát szállít az iparnak, 265 faanyag szállító teherautóval, 87 fuvarozási vállalkozóval együttműködve.

„A Scaniával együttműködés fontos módja annak, hogy közösen találjunk innovatív megoldásokat a fenntartható közlekedéshez. Az elektromos rönkszállító teherautók nagymértékben hozzájárulnak az SCA fenntarthatósággal kapcsolatos munkájához, ahol részesei vagyunk a fosszilis anyagoktól mentes világ megoldásának. Ha csak egyetlen elektromos teherautót járatunk Gimonäs és Obbola között, évente körülbelül 55.000 kg-mal csökkenthetjük szén-dioxid-kibocsátásunkat” – mondja Hans Djurberg, az SCA fenntarthatósági vezetője.

„Mivel most bemutatjuk, hogy a nagyon nehéz áruk szállítását is lehet villamosítani, egyre nagyobb az igény a nehézgépjárművek töltési infrastruktúrájának kiépítésére. Az SCA tovább növelheti hozzájárulásunkat az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez, de komoly erőfeszítéseket kell tenni a töltési infrastruktúra kiépítése érdekében. Ez a felelősség végső soron a kormányt terheli” – mondja Jörgen Bendz, az SCA faellátási részlegének vezetője.

Az a járműmegoldás, amelyet a Scania az SCA-val és a Skogforsk kutatóintézettel szoros együttműködésben fejleszt ki, része a fenntartható közlekedés felé elmozdulásnak, amelyet a Scania régóta szorgalmaz, nem utolsósorban a progresszív vásárlókkal együtt.

„A közlekedésben a zéró károsanyag-kibocsátás elérésének kulcsa a villamosítás, amit az ügyfelekkel és más, értékeinket osztó érdekelt felekkel együtt fogunk elérni. A mostanihoz hasonló partnerségek az SCA-val, ahol korán kilépünk, és bemutatjuk, mi lehetséges, egyértelmű jele annak a tempóváltásnak, amelyre szükség van ahhoz, hogy fosszilis anyagoktól mentesek legyünk, és teljesítsük a párizsi megállapodás céljait” – mondja Fredrik Allard. , a Scania E-mobilitási részlegének vezetője.

A Scaniánál a jövőbeli megoldásokat különböző partnerekkel közösen és mélyreható elemzéseken keresztül szimulálják. Ami az SCA-t illeti, a Scania olyan járművet fejleszt, amelyet az SCA speciális szállítási feladataira optimalizáltak.

„Az elektromos rönkszállító teherautó valami nagyon klassz dolog szimbóluma. Konkrétan a faanyag szállításról mondták olyannak, amelyet talán soha nem lehet villamosítani. Az elmúlt évek fejlesztései, valamint az, amit most bemutatunk az SCA-val, azt mutatják, milyen gyorsan fejlődnek a dolgok mind a járművek, mind az akkumulátorok tekintetében” – mondja Allard.

Forrás: news.cision.com / Scania

Kiegészítés:

Az SCA Észak-Svédországban 2,6 millió hektáron erdőgazdálkodik, s a kitermelt fára alapozva működtet fűrészüzemeket, cellulóz és papírgyárat. Az 1929-ben alapított SCA története, illetve honlapjukon a cég teljes tevékenysége áttekinthető.

A Scania a szállítási megoldások vezető szállítója. Partnereikkel és ügyfeleikkel együtt haladnak a fenntartható közlekedési rendszer felé. 2020-ban 66.900 teherautót, 5.200 autóbuszt, valamint 11.000 ipari és tengeri energiarendszert szállítottunk le ügyfeleiknek. A nettó árbevétel meghaladta a 125 milliárd svéd koronát, amelynek több mint 20 százaléka a szolgáltatásokhoz kapcsolódott. Az 1891-ben alapított Scania mára több mint 100 országban működik, és mintegy 50.000 embert foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul. A gyártás Európában és Latin-Amerikában zajlik, regionális termékközpontokkal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON GROUP része.

Észrevétel:

A kis huncutok: “Az SCA tovább növelheti hozzájárulásunkat az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez, de komoly erőfeszítéseket kell tenni a töltési infrastruktúra kiépítése érdekében. Ez a felelősség végső soron a kormányt terheli.” Szóval a töltési infrastruktúrát, ami nélkül az egész nem működik, szóval azt meg oldja meg az állam. Ügyes. Meg persze kíváncsi lennék mennyire zöld ez a megoldás, ha mindent figyelembe vennénk (holisztikus), a villany-kamion és akkumulátor gyártás, az akkumulátor alapanyag bányászat és a többlet elektromosság előállítás és elosztás környezetterhelését is. Meg persze kérdés, hogy milyen erőművel fogják előállítani e többlet áram mennyiséget. (MM)

Előző cikk

0-szén COP26 ház Glasgowban

Következő cikk

Településfásítás Cserszegtomajon



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share