Újabb partnert köszönthet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem: a G-Green Interior Kft-vel ezúttal egy speciális kurzus keretein belül dolgozhatnak együtt a hallgatók.
Habár a vállalkozás csupán pár éve alakult, ehhez képest már most olyan nagy márkák irodái vagy belső terei szerepelnek referenciáikban, mint a Clark Hotel Budapest, a MOL Campus vagy az MVM Dome. Tevékenységük belsőépítészetet, látványtervezést, faipari és fémipari tervezést és kivitelezést, formatervezést, tájépítészetet egyaránt magába foglalja, fő profiljuk pedig irodaházak, szállodák, közületi terek teljes körű bútorozása.
A friss együttműködésre való tekintettel Rétfalvi Gábor-t, a a G-Green ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
A G-Green iroda audittól kezdve projektmenedzsmenten át belsőépítészeti tervezésig széles spektrumon mozog – mi az, ami összefogja ezt a szerteágazó tevékenységet?
Munkánk alapja, hogy cég- és megrendelő specifikusan reagálunk az igényekre. A vezetői-, munkavállalói attitűd és -igényrendszer, valamint a fizikai környezet mind erősen befolyásolja a munkánkat. Ezért elengedhetetlen, hogy egy projektet komplexen tudjuk kezelni: felmérés, tudatos tervezés, személyes jelenlét, megfelelő beszerzés vagy gyártás, installálás és monitoring. Nem a terv pontos teljesítése a végső cél, hanem az elégedett ügyfél. Ez a célkitűzés pedig rugalmasságot és gyors reakcióidőt igényel, amit úgy a legkönnyebb biztosítani, ha egy kézben van a teljes folyamat. Ezt a széleskörű, heterogén tevékenységi kört hatékonyan kezeli csapatunk, ami mögött a kohézió áll. Hasonlóan gondolkodó, azonos eszközrendszerből merítő csapattagjaink egymást inspirálva végzik munkájuk. A siker pedig mindig közös.
Mit lehet tudni a cég háttértörténetéről?
Cégünk egy 70 éves múltra visszatekintő, 100%-ban magyar tulajdonú cégcsoport tagja. Családként, együttműködve vagyunk jelen a piacon, ezáltal az asztalosipari- és fémipari gyártókapacitás olyan komplementer lehetősége a tervezői-, disztribúciós- és teljeskörű kiviteli tevékenységünknek, amellyel valóban minden megrendelői igényt ki tudunk elégíteni.
Mik azok a legfontosabb témák, amiket szeretnének beemelni az egyetemmel való közös munkába?
Olyan hazai és nemzetközi szinten is monetizálható termékeket szeretnénk fókuszba helyezni a közös munka során, melyek gazdaságosan előállíthatók, piacképesek, valamint az alábbi ismérveket is magukba foglalják: a hosszútávú megoldást nyújtó lehetőségek; a környezettudatosság, mint axióma a formavilágot, anyaghasználatot tekintve; társadalmi szerepvállalás; az egyén személyes ergonómiai- és mentálhigiénés preferenciáinak figyelembevétele.
Előzetesen mit vár az őszi félév kurzusától? Mi az, amit a cég, mi az, amit az egyetem profitálhatbelőle?
Egy komplex és proaktív együttműködést az egyetemmel és a hallgatóival. Segíteni a fiatal elméket abban, hogy egy olyan terméket tudjanak tervezni, ami valóban megállja a helyét a piacon. Ösztönözni a hallgatókat, hogy olyan produktumot alkothassanak, ami később bármilyen enteriőrben megjelenhet. Az egyetem (és később a munkaerőpiac) motivált és sikeres fiatalokkal gazdagodhat általuk, cégünk ezzel párhuzamosan pedig friss tervezői kapacitással és új szemléletű kreativitással. Meggyőződésünk, hogy a későbbiekben egy új, innovatív termék gazdagítja a piacot.
A hallgatókkal való közös munka nem magától értetődő: egyfelől talán „piacképes” szakemberekről beszélünk, másfelől viszont még mindig az útkeresés, a saját tervezői hangsúlyok megtalálása a cél. Hogyan kapcsolódik ehhez a helyzethez a G-Green? Miképpen reagálnak a közös projektmunka során erre?
A G-Green csapata is sokszor bővült pályakezdő, útkereső tervezőkkel. Óriási lehetőségként tekintünk a még formálódó tervezői attitűdre. Hisszük, hogy munkatársként a piaci jelenlét és a gyakorlott szakmai képviselőkkel történő közös munka segíti a tervezői hangsúlyok formálódását. A tervezés olyan közös út, ahová érkezhetünk üres batyuval, ha bennünk van az igény az alkotásra és az útitársakkal azonos az elképzelés a célról és annak elérésének eszközrendszeréről. Humán- és technikai oldalról is naprakész hátteret tudunk nyújtani a hallgatók számára.
Technológia, fenntarthatóság, well-being – mik a legfontosabb trendek az Önök szakterületén manapság, amire érdemes fiatal tervezőként, vállalkozóként figyelni?
Számos trend van ma a piacon, amit szakmai és emberi oldalról is üdvözölünk. Ilyen az egészségmegörző munkaállomások kialakítására-, a fenntarthatóságra való törekvés, vagy a well-being elérése, a produktivitást növelő multifunkcionális terek kialakítása, a hibrid munkavégzés keretrendszerének kialakítása.
forrás: G-Green Kft