A JYSK globális forgalma a 2022/23-as pénzügyi évben 6,3 százalékkal nőtt, elérve a 38,5 milliárd dán koronát (5,2 milliárd euró), míg az adózás előtti eredménye (EBIT) 3,96 milliárd dán korona (531 millió euró) lett. A dán kiskereskedelmi lánc folytatta a terjeszkedést is, és a globális kiskereskedelmi piac lassulása ellenére több mint 1,2 millió új vásárlót fogadott 48 országban lévő üzleteiben. Az árbevétel Magyarországon összesen több mint 97 milliárd forintot tett ki a logisztikai központ eredményével együtt.
JYSK csoport eredmények
A várakozásoknak megfelelően a szeptember 1-jétől augusztus 31-ig tartó 2022/23-as pénzügyi év kihívásokkal teli volt a JYSK számára, az infláció tovább emelkedett, ami a működési költségeket magasan tartotta, és hatással volt a fogyasztók vásárlóerejére is. A JYSK ennek ellenére 38,5 milliárd dán koronára növelte forgalmát, a kiemelt termékeknél – például a kerti bútoroknál – versenyképes árakkal ellensúlyozva a nehéz gazdasági helyzetet.
Az EBIT 13,2 százalékkal csökkent az előző pénzügyi évhez képest, részben a JYSK néhány legnagyobb piacát érintő árfolyamhatás miatt. A koronavírus-járvány előtti évekhez képest azonban a 2022/23-as pénzügyi év EBIT-eredménye 5,7 százalékkal magasabb mint a 2019/20-as, ami azt jelenti, hogy hosszú távon emelkedőn van a nyereség.
„Az EBIT-eredményünk a JYSK alacsony árainak és a kiváló minőségű termékeinknek köszönhetően mérsékeltebben csökkent, mint a globális lakberendezési piac többi szereplőjének. Büszkék vagyunk a munkatársaink kemény munkájára és az idei pénzügyi év eredményére, és szeretném ismét megköszönni kollégáinknak az elkötelezettségüket és odaadásukat” – mondta Rami Jensen, a JYSK idén kinevezett elnök-vezérigazgatója.
Új vezérigazgatóval folytatódik a terjeszkedés
A 2022/23-as pénzügyi évben tovább folytatta a JYSK a terjeszkedést, megnyitotta első áruházait Törökországban, ahol további üzletek is fognak nyílni.
A JYSK összesen 135 új áruházat nyitott a 2022/23-as pénzügyi évben, emellett pedig rekordszámú üzletátalakítást is befejezett: ez 619 meglévő áruház áthelyezését, bővítését, valamint a legújabb, 3.0-ás üzletkoncepcióra való átalakítást jelentette. A JYSK áruházainak kétharmada már az új koncepció szerint működik.
A JYSK emellett folytatta az informatikai beruházásokat is annak érdekében, hogy a vásárlók számára zökkenőmentesebb vásárlási élményt biztosítson. Az úgynevezett Unified Commerce lehetővé teszi, hogy a vásárlók a megrendeléseket akár az üzletekben, akár a webshopokban kezdjék vagy fejezzék be, függetlenül attól, hogy hol kezdődött a vásárlási folyamat.
„A terjeszkedési terveink nem lassultak le, a következő pénzügyi évben legalább ugyanennyi üzletet szeretnénk nyitni, és még közelebb akarunk kerülni a vásárlóinkhoz, hogy a lakberendezés terén relevánsak maradjunk a számukra” – tette hozzá Rami Jensen.
A 2023/24-es pénzügyi évre vonatkozó várakozások
A globális kiskereskedelmi piac továbbra is nagyon kiszámíthatatlan, mivel a vásárlók továbbra is kiemelten figyelnek arra, hogy mire költik a pénzüket. Ugyanakkor az infláció csökken, és az ellátási láncok normalizálódtak. A működési költségek továbbra is magas szinten vannak, de a következő évben várhatóan csökkennek.
„A világban tapasztalható bizonytalanság ellenére továbbra is a növekedést és terjeszkedést fókuszba helyező hosszú távú céljainkra összpontosítunk. A JYSK a jó ajánlatairól és a magas szintű ügyfélszolgálatról ismert, és a vásárlók továbbra is minket választanak, amikor új ágyat, kerti bútorokat vagy lakberendezési tárgyakat keresnek. Továbbra is jó úton haladunk” – mondta Rami Jensen, a JYSK elnök-vezérigazgatója.
Jól teljesített a magyar JYSK is
A JYSK Magyarországon jelentős beruházást hajtott végre a 2022/23-as pénzügyi évben. 200 millió eurós beruházásból jött létre a cég ecseri elosztó központja, amely az ország legnagyobb ilyen létesítménye. A bázison két, több mint 40 méteres, teljesen automatizált magasraktár is működik, a tornyokban 100 ezer raklapnyi áru kapott helyet, a központba pedig hetente 180 kamion gördül be. Az online rendelések kiszolgálásával újabb 35 munkahelyet hoztak létre, így összesen jelenleg több mint 300 ember dolgozik az elosztó központban Innen szolgálják ki a magyar, horvát, szlovák és szlovén üzletek mellett már a négy ország online rendeléseit is.
„A kihívások ellenére az elosztó központ mellett a 2022/2023-as üzleti évben három új áruházat nyitottunk, így összesen már 94 üzletben fogadjuk a hazai vásárlókat és decemberben további két új áruház is megnyílik: Szarvason és Kispesten. Az árbevétel meghaladta a 97 milliárd forintot, ebben benne van a 2022. novemberében megnyílt ecseri logisztikai bázis eredménye is. Az EBIT megközelítette a 13 milliárd forintot, az alkalmazottak száma a hazai üzletekben és a központi irodában meghaladta a 800 főt” – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős country directora.
A JYSK-ről
A JYSK egy skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, amely megkönnyíti bármely szoba vagy kert berendezését. A JYSK több mint 3300 áruháza és webshopja 48 országban nagyszerű ajánlatokkal és hozzáértő kiszolgálással várja vásárlóit bármely felületen. Az alapító Lars Larsen első boltját Dániában 1979-ben nyitotta meg. A JYSK ma már 30 ezer munkatárssal rendelkezik. A JYSK Csoport forgalma a 2022/23-as gazdasági évben 5,2 milliárd euró volt. A JYSK-nek jelenleg Magyarországon több mint 1000 munkavállalója van és 94 üzlettel rendelkezik. A JYSK Magyarországon a 2022/23-as gazdasági évben 97 milliárd forint árbevételt ért el.
forrás: JyskNewsRoom