FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Zöldít a Jysk

Évi 3600 tonnányi szén-dioxid megtakarítása, száműzött cipzárak és fogantyúk, átalakuló csomagolóanyagok és termékek: a JYSK-nél a fenntarthatósági törekvések a vállalat működésének minden aspektusát érintik.

A Föld Napja alkalmából készített összeállításból az is kiderült, hogy a magyar üzletek mellett már Horvátország, Szlovákia és Szlovénia üzleteit is ellátó ecseri elosztóközpontnak is fontos szerep jut: a létesítmény beindításával a JYSK évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tud megspórolni, a tetőn pedig hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket.

Ambiciózus fenntarthatósági célokat fogalmazott meg JYSK: a dán kereskedelmi vállalat a stratégiája értelmében 2030-ig a felére csökkentené az áruházak, elosztóközpontok, irodák és vállalati autók fenntartásából és fűtéséből eredő abszolút üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Emellett kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy a termelési folyamat során is mindent megtegyen a kevésbé környezetbarát alapanyagok használatának visszaszorítása érdekében.

Átalakulnak a fogantyúk és a cipzárak

A műanyagmennyiségének csökkentése érdekében két éve a cég az összes műanyagcsomagolást kartondobozokra cserélte ágyneműin, amellyel éves szinten 27 millió plasztikzacskót takarít meg, és 475 tonna fosszilis tüzelőanyagból származó műanyag termelését kerülheti el. A JYSK idén tavasszal még tovább lépett: WELLPUR szortimentjének minden ergonomikus párnája továbbfejlesztett csomagolással és gyártási technológiával került világszerte az áruházakba és az online piactérre. A fejlesztéseknek köszönhetően évente hárommillió műanyag fogantyú válik feleslegessé, miután a JYSK a papírdobozok kartonjaiból alakít ki markolatot, és egymillió cipzárt cserél le textilzárra.  A cipzárak helyettesítése egy praktikus megoldás, hiszen a párna két részének egymásra hajtásával oldható meg a zárás. A csomagolásokon pedig az eddig használt műanyag fogantyúkat a papírdobozból kialakított fogó helyettesíti.

Erdők, pamut, csomagolás

A JYSK 2006 óta tagja a fenttartható erdőgazdaságból származó fákat és papírokat minősítő Forest Stewardship Councilnak (FSC) és összes kerti fabútora ilyen tanúsítvánnyal rendelkezik. Az áruházlánc törekszik arra, hogy növelje ilyen termékei számát a kínálatában, és 2024 végére minden fából, kartonból vagy papírból készült termék FSC tanúsítvánnyal rendelkezik majd.

A hagyományos gyapottermelés nagy mennyiségű növényvédő szert, műtrágyát és vizet használ, a gyapottermelésnek azonban vannak ennél fenntarthatóbb módjai is, a JYSK célja ezért, hogy 2024 végére a textiltermékekhez használt gyapot 100%-át fenntarthatóbb forrásból szerezze be, de egyes termékek már most is 100% GOTS (Global Organic Texile) tanúsítvánnyal rendelkező bio pamutból készülnek. A csomagolások fenntarthatóbbá tételének érdekében a JYSK-nél az egyszerű termékrajzokkal ellátott tömör kartonpapír váltja fel a színes, fényképekkel ellátott dobozokat. Emellett a dobozok belsejében folyamatosan igyekszik minimalizálni a műanyag és a polisztirol mennyiségét, például újrahasznosítható kartonból készült csomagolóanyagokkal helyettesítve őket.

Zöld megoldások a logisztikai központban

A JYSK Ecseren tavaly megnyílt regionális, négy ország több mint 200 áruházát kiszolgáló logisztikai központja a JYSK fenntarthatósági céljainak eléréséhez is jelentősen hozzájárul. Kiskereskedelmi cégként ugyanis a kibocsátás nagy része a termékeket előállító gyárakból, valamint a szállításból származik. Az ecseri létesítmény beindításával a JYSK évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tud megspórolni, ami évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot jelent. Magában a központban is számos zöld megoldást alkalmaznak: a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, a fűtési igényt hőszivattyúval csökkentik. Az elosztóközpontban csak elektromos targoncák vannak, a parkolóban pedig elektromosautó-töltők várják a JYSK dolgozóit és a látogatókat.

A JYSK-ről

A JYSK egy skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, amely megkönnyíti bármely szoba vagy kert berendezését. A JYSK több mint 3200 áruháza és webshopja 48 országban nagyszerű ajánlatokkal és hozzáértő kiszolgálással várja vásárlóit bármely felületen. Az alapító Lars Larsen első boltját Dániában 1979-ben nyitotta meg. A JYSK ma már 30 ezer munkatárssal rendelkezik. A JYSK Csoport forgalma a 2021/22-es gazdasági évben 4,87 milliárd euró volt. A JYSK-nek jelenleg Magyarországon több mint 1000 munkavállalója van és 91 üzlettel rendelkezik. A JYSK Magyarországon a 2021/22-es gazdasági évben 67,6 milliárd Ft árbevételt ért el, ami 19%-os növekedést jelent.

forrás: JyskPress

Előző cikk

TeSzedd! akció Budakeszin

Következő cikk

Összeomlott az USA egyik nagy lakberendezési áruház-lánca



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések