FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Ízvadászatra fel! Terítéken a vadhúsok.

Ezzel a szlogennel népszerűsíti a vadhús fogyasztását az AM és az AMC. A kampány célja a fogyasztókban tudatosítani, hogy a vadhústermékek egészségesek és változatos formában elérhetőek.

Az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhúsból készült termékek ott legyenek a magyar családok asztalán, hiszen a vadhús igazi bioélelmiszer” – mondta Zambó Péter erdőkért felelős államtitkár. A magyarországi vadgazdálkodás során évente mintegy tízezer tonna hasznosítható vadhús keletkezik, mégis évente alig fejenként két adag vadételt fogyasztunk el átlagosan. Az Agrárminisztérium célja ennek a mennyiségnek a növelése, éppen ezért a tárca szigorú állategészségügyi és élelmiszer-biztonsági rendszert működtet, támogatja és fejleszti a vadhús feldolgozását; tavaly például közel 500 millió forint értékű beruházással valósult meg a Soponyai Vadfeldolgozó Üzem fejlesztése. Emellett könnyebbé tették a magyar családok vadhúsvásárlását és a Rövid Ellátási Láncon (REL-en) keresztül a helybeni értékesítést is, így a vadhús könnyebben jut el a termelőtől a fogyasztóig. Az Agrárminisztérium irányítása alá tartozó állami erdőgazdasági cégcsoport soponyai és öreglaki vadfeldolgozó üzeme évente mintegy négyezer tonna, azaz a hazai vadhús termelés 40%-ának feldolgozására képes.

Kovács Zoltán, a 2021-es „Egy a természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás megvalósításáért felelős kormánybiztosa elmondta, hogy „Az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás kiváló alkalom a vadhús fogyasztásának népszerűsítésére, ebben kiemelt partnerünk a Vadex Mezőföldi Zrt. Közösen indítjuk útjára a mostantól egy hónapig tartó vadhús fogyasztást népszerűsítő kampányt. A világkiállítás húsz napja alatt is találkozhatnak a látogatók a vadhúsból készült ételekkel a HUNGEXPO gasztro passzázsán.”

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a vadhúsok a tradicionális magyar konyha részei, ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőle, amelyek megfelelnek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is. A vadhúsfogyasztás mellett számos érv szól, hiszen korábbi hazai vizsgálatok is megállapították, hogy bizonyos létfontosságú ásványi anyagok akár többször nagyobb arányban fordulnak elő a vadhúsban, mint a tenyésztett háziállatokéban. A vadak húsa az állat életminősége és természetes takarmánya miatt a legfenntarthatóbb és legjobb minőségű húsok közé tartozik. Szerencsére ma már a fogyasztói igények kielégítésére többféle előkészített, fagyasztott vadhústermék érhető el a boltok polcain, melyek megvásárlásával nemcsak egy megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak a fogyasztók, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez A vadhús fogyasztását szeptember végéig országos közterületi, rádió- és közösségi média megjelenésekkel is népszerűsíti az AMC.

Majoros Gábor, a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztivált szervező VADEX Mezőföldi Erdő- és Vadgazdálkodási Zrt. vezérigazgatója elmondta, már 50 éve foglalkoznak vadgazdálkodással. A gasztronómiai trendek azt mutatják, hogy a vadhúsok alapanyagának kereslete egyre inkább áttevődik a tőkehúsokról a feldolgozott, konyhakész és késztermékek irányába a nemzetközi igényekhez hasonlóan a hazai piacon is, éppen ezért is fontos például az a tavalyi fejlesztés, amellyel készételeket előállító feldolgozó üzemmel bővültek. Az általuk évente feldolgozott közel 1500 tonna lőtt vad 90%-a jelenleg Nyugat-Európában kerül forgalomba, pedig a hazai értékesítés sokkal környezettudatosabb és fenntarthatóbb megoldás lenne, ezért is fontos a vadhús fogyasztás népszerűsítése hazánkban.

A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://vadhus.amc.hu/ oldalon.

Forrás: AM Sajtó, Nyitó fotó az AMC honlapjáról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző cikk

Erdei Utakon Reviczky Gáborral – 90., 2021/36. adás

Következő cikk

Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések