A vállalkozások körében is egyre népszerűbb a skandináv dizájn, de a vásárlási döntések zömét a magánszemélyekhez hasonlóan a vállalkozások is az online térre alapozzák – derül ki a JYSK BUSINESS TO BUSINESS üzletágának tapasztalataiból. A dán áruházlánc itthon egy éve indította el kimondottan vállalkozások és intézmények számára dedikált szolgáltatását, amelyet a létesítményüzemeltetők, a turisztikai és vendéglátó-ipari vállalkozások, valamint a szociális és egészségügyi intézmények is egyre jobban kihasználnak.
Skandináviában már évtizedes múltra tekint vissza, Lengyelországban és Horvátországban 4-5 éve jelen van, a magyar piacon pedig egy éve indult a JYSK üzleti üzletága. Ugyan a vállalkozásokat már korábban is kiszolgálták az áruházak, tavaly óta a dán kiskereskedelmi lánc itthon is immár dedikált csapattal válaszol a vállalati, intézményi és közületi szektor igényeire. Az induláskor a más országokban már régóta működő modell tapasztalataira és visszajelzéseire is támaszkodhattak, ezeket igazították a hazai piaci viszonyokhoz.
Az egy év alatt 4 fősre bővülő csapat az indulás óta több mint 1300 ügyletet bonyolított le, de ezen túlmenően az áruházak országszerte szintén kiszolgálják a helyi vállalkozásokat, köztük nagyon sok visszatérő vásárlót is. Az üzletág már a JYSK Magyarországon belül is egyre nagyobb részesedést jelent: míg tavaly nyáron a forgalom 7,5 százalékát adta, idén ez az arány 12 százalékra emelkedett. Az elmúlt egy év során a legnagyobb megrendelés összege elérte a 27 millió forintot.
„Üzleti ügyfeleink értelemszerűen más szolgáltatásokat igényeltek, mint a lakossági vásárlók. Az ő számukra dolgoztuk ki a megrendelés nagyságától függő extra kedvezményeket és rugalmasan álluk a logisztikához – nagyobb mennyiségű árut akár közvetlenül az elosztóközpontból is ki tudunk szállítani. Országos hálózatunkban szereplő 91 áruházunk üzleti ügyfeleink számára bemutatóteremként is üzemel, ahol meg tudják tekinteni a termékeinket” – mondja Nagy Ákos, a JYSK BUSINESS TO BUSINESS menedzsere.
A skandináv alvás- és életmód szakértőjeként a JYSK általánosságban is erős kompetenciái között lévő matracok, paplanok, párnák a vállalkozások számára is vonzóak. Már az induláskor voltak nagyobb megrendeléseik, a forgalomban fontos szerepet játszottak az ukrán válság miatt megnövekedett igények a segélyszervezetek részéről, de a magyarországi egyházak karitatív tevékenysége kapcsán is sikeres együttműködéseket alakítottak ki. Nagy segítséget jelentett a rászorulóknak az is, hogy rendkívül szűkös határidővel sikerült eljuttatni például több száz matracos megrendeléseket az ukrán határ közelébe.
Év vége felé pedig az energiatakarékosság jegyében lejjebb csavart radiátorok ellensúlyozására plédekből és takarókból vásároltak sokat mind az állami, mind a privát szektorból érkező megrendelők. A vendéglátóipari ügyfelek gyakran keresik az étkező- és kerti bútorokat és a dekorációs elemeket.
A legfőbb célcsoportokat az éttermek és szállodák, a létesítményüzemeltetők, valamint az egészségügyi és szociális szolgáltatók jelentik, de az elmúlt egy év során a gazdaság számos egyéb területéről is érkeztek megrendelések.
„Természetesen a különböző szektorok általános igényei eltérnek egymástól, és a turizmus-vendéglátás esetében erős szezonalitás is megfigyelhető, vagyis a szálláshelyek nagyjából a főszezon előtt 1-2 hónappal kezdik meg beszerezni az induláshoz szükséges berendezéseket és eszközöket. Egy év után hosszútávú trendekről nehéz beszélni, viszont az már most is látszik, hogy a vállalkozások körében is egyre inkább elterjed a skandináv dizájn. Nem csak kkv-kra, hanem a teljes üzleti szegmensre igaz az, ami a magánszemélyek esetében is: a vásárlási döntés megalapozása egyre inkább az online tér felé tolódik. Kínálatunk természetéből fakadóan azonban továbbra is fontos, hogy személyesen is megnézhetőek, kipróbálhatóak legyenek a termékek” – mondja Nagy Ákos.
A következő időszakban az üzletágvezető szeretné a Business to Business terület dinamikus növekedését fenntartani, sőt, ha lehet, még nagyobb sebességbe kapcsolni. A külső tényezők nyilvánvalóan az üzleti ügyfelek beruházási hajlandóságát is érezhetően befolyásolják, de a nehézségek ellenére az igényeket még teljesebben szeretnék kiszolgálni, ehhez a csapat bővítése is hozzájárulhat.
A JYSK-ről
A JYSK egy skandináv gyökerű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc, amely megkönnyíti bármely szoba vagy kert berendezését. A JYSK több mint 3200 áruháza és webshopja 48 országban nagyszerű ajánlatokkal és hozzáértő kiszolgálással várja vásárlóit bármely felületen. Az alapító Lars Larsen első boltját Dániában 1979-ben nyitotta meg. A JYSK ma már 30 ezer munkatárssal rendelkezik. A JYSK Csoport forgalma a 2021/22-es gazdasági évben 4,87 milliárd euró volt. A JYSK-nek jelenleg Magyarországon több mint 1000 munkavállalója van és 91 üzlettel rendelkezik. A JYSK Magyarországon a 2021/22-es gazdasági évben 67,6 milliárd Ft árbevételt ért el, ami 19%-os növekedést jelent.
forrás: JyskPress