Mi ez? Az Erdőmániával egy témaválasztását, stílusát, dinamikáját, nyelvezetét tekintve a 18-55 éves korosztályra célzó, magazinosan könnyed, de tartalmas, „multichannel”, azaz a televízión kívül online tartalomként is érdekes produkciót hoztunk létre.
Az Erdőmánia fő célkitűzései:
Érdeklődő laikusok számára befogadható, de érdemi ismeretterjesztés.
Az erdő alapú iparnak a körkörös gazdaság, vagyis a fenntarthatóság példájaként való bemutatása.
Az erdő létezésével, fenntartásával és jövőjével kapcsolatos, hazai és nemzetközi erdészeti tudományos és technológiai eredmények, erőfeszítések megismertetése.
A magyar erdész és faiparos szakma, hivatás, közösség eredményeinek megismertetése.
A fa, mint megújuló nyersanyag bemutatása az erdőhöz, mint forráshoz kapcsolva.
Az erdő holisztikus, elsősorban ökoszisztéma-szolgáltatásain át közelítő megismertetése.
A gyakorlati klímavédelem, józan zöld gondolkodás, cselekvő természetvédelem szemléletének közvetítése.
Ki ő?
Petruzsán Krisztián, az Erdőmánia arca, brushcraft-os youtuber, erdőjáró, szakács: az érdeklődő, elkötelezett, szerethető, örök laikus, akinek a nézők-felhasználók elhiszik, hogy tényleg érdekli, szereti, csinálja…
Mi valósult meg 2023-ban?
- TV2-n 13 epizódból álló magazin 2023. július-szeptember folyamán
- Összesen 63, a célkitűzésekhez szorosan kapcsolódó témát dolgoztunk fel a magazin 5 rovatában
- Az Erdőmánia közösségi média csatornáin a feldolgozott témák közül 15-öt teszünk közzé hosszú verzióban, gyakorlatilag vágás nélkül
- 7 stúdióbeszélgetésben szakértők bevonásával szólaltatjuk meg az erdőalapú gazdaság legfontosabb témáit
- Elindultak az Erdőmánia Youtube-, Facebook- és Instagram-csatornái valamint az erdomania.hu oldal
- A TV2-es magazinműsorral (az ismétléseket is figyelembe véve) elértünk mintegy 1,7 milliós nézettséget
- Október elejétől kezdve 200 ezres megtekintést értünk el a közösségi médiában (youtube)
- A nyár folyamán a Facebook-oldalon 6400 fős, az Instagram-oldalon 686 fős követőtábort építettünk organikusan
Csak a nyár folyamán a saját Facebook-oldal a megosztások nélkül 170 ezres, az Instagram 20 ezres elérést eredményezett (a nyomon követhető megosztások átlagosan háromszorosára növelik az elérést)
Az Erdőmániát elfogadták, befogadták a nézők, a felhasználók – miközben az erdőalapú ipar ebben a formában új, be nem vezetett kommunikációs küldetését kezdte el, s nem népszerű zöld közhelyeket pufogtatott.
Külön köszönet a szakmai támogatásért és az interjúkért az állami erdészeti társaságok szakembereinek, a Soproni Egyetem és a SOE Erdészeti Tudományos Intézet kutatóinak, a FAGOSZ, a FABUNIÓ és az ÉVOSZ-MAKÉSZ tagjainak és minden közreműködő partnerünknek.
Budapest, 2024. január
Az Erdőmánia alkotói
Erdőmánia YouTube: https://www.youtube.com/@erdomania
Erdőmánia Facebook: https://www.facebook.com/erdomania
Erdőmánia Instagram: https://www.instagram.com/erdomaniamagazin
Erdőmánia honlap: https://erdomania.hu