FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

Erdőmánia -> ismered?

Mi ez? Az Erdőmániával egy témaválasztását, stílusát, dinamikáját, nyelvezetét tekintve a 18-55 éves korosztályra célzó, magazinosan könnyed, de tartalmas, „multichannel”, azaz a televízión kívül online tartalomként is érdekes produkciót hoztunk létre.

Az Erdőmánia fő célkitűzései:

Érdeklődő laikusok számára befogadható, de érdemi ismeretterjesztés.

Az erdő alapú iparnak a körkörös gazdaság, vagyis a fenntarthatóság példájaként való bemutatása.

Az erdő létezésével, fenntartásával és jövőjével kapcsolatos, hazai és nemzetközi erdészeti tudományos és technológiai eredmények, erőfeszítések megismertetése.

A magyar erdész és faiparos szakma, hivatás, közösség eredményeinek megismertetése.

A fa, mint megújuló nyersanyag bemutatása az erdőhöz, mint forráshoz kapcsolva.

Az erdő holisztikus, elsősorban ökoszisztéma-szolgáltatásain át közelítő megismertetése.

A gyakorlati klímavédelem, józan zöld gondolkodás, cselekvő természetvédelem szemléletének közvetítése.

Ki ő?

Petruzsán Krisztián, az Erdőmánia arca, brushcraft-os youtuber, erdőjáró, szakács: az érdeklődő, elkötelezett, szerethető, örök laikus, akinek a nézők-felhasználók elhiszik, hogy tényleg érdekli, szereti, csinálja…

Mi valósult meg 2023-ban?

  • TV2-n 13 epizódból álló magazin 2023. július-szeptember folyamán
  • Összesen 63, a célkitűzésekhez szorosan kapcsolódó témát dolgoztunk fel a magazin 5 rovatában
  • Az Erdőmánia közösségi média csatornáin a feldolgozott témák közül 15-öt teszünk közzé hosszú verzióban, gyakorlatilag vágás nélkül
  • 7 stúdióbeszélgetésben szakértők bevonásával szólaltatjuk meg az erdőalapú gazdaság legfontosabb témáit
  • Elindultak az Erdőmánia Youtube-, Facebook- és Instagram-csatornái valamint az erdomania.hu oldal
  • A TV2-es magazinműsorral (az ismétléseket is figyelembe véve) elértünk mintegy 1,7 milliós nézettséget
  • Október elejétől kezdve 200 ezres megtekintést értünk el a közösségi médiában (youtube)
  • A nyár folyamán a Facebook-oldalon 6400 fős, az Instagram-oldalon 686 fős követőtábort építettünk organikusan

Csak a nyár folyamán a saját Facebook-oldal a megosztások nélkül 170 ezres, az Instagram 20 ezres elérést eredményezett (a nyomon követhető megosztások átlagosan háromszorosára növelik az elérést)

Az Erdőmániát elfogadták, befogadták a nézők, a felhasználók – miközben az erdőalapú ipar ebben a formában új, be nem vezetett kommunikációs küldetését kezdte el, s nem népszerű zöld közhelyeket pufogtatott.

Külön köszönet a szakmai támogatásért és az interjúkért az állami erdészeti társaságok szakembereinek, a Soproni Egyetem és a SOE Erdészeti Tudományos Intézet kutatóinak, a FAGOSZ, a FABUNIÓ és az ÉVOSZ-MAKÉSZ tagjainak és minden közreműködő partnerünknek.

Budapest, 2024. január
Az Erdőmánia alkotói

Erdőmánia YouTube: https://www.youtube.com/@erdomania

Erdőmánia Facebook: https://www.facebook.com/erdomania

Erdőmánia Instagram: https://www.instagram.com/erdomaniamagazin

Erdőmánia honlap: https://erdomania.hu

Előző cikk

Zöld Minősítés

Következő cikk

Erdész szakma túlzott korlátozása



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések