FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

IKEA Németország: 2021-ben dupla online árbevétel

Az IKEA Németország a 2021. pénzügyi évet (2020.09.01. – 2021.08.31.) 5,305 milliárd euró összforgalommal zárta, ami 3,2%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Az online értékesítés ugyanakkor 102,9%-kal nőtt, és 1,747 milliárd eurót tett ki. A kiskereskedelmi forgalom online részesedése 34,3%-ra emelkedett (előző évben 16,2%).

Az idei pénzügyi évet a koronajárvány miatti rendkívüli kihívások is jellemezték: az 54 IKEA bútorüzlet öt hónapos bezárása, valamint a nemzetközi termelési piacokon és szállítási útvonalakon tapasztalható turbulencia ismét nagy rugalmasságot és ötletgazdagságot igényelt az ügyfelekkel való találkozáshoz.

„A 2020-as pénzügyi év tapasztalatai sokat segítettek abban, hogy a bezárás ellenére is sikeresen működjünk tovább. Tovább gyorsítottuk fejlődésünket, hogy omnichannel kiskereskedővé váljunk, és szinte kompenzálni tudtuk a helyhez kötött üzletág eladásainak visszaesését” – mondja Dennis Balslev, az Ikea Németország ügyvezető igazgatója és CSO. Az online tervezési és tanácsadási ajánlatok tömeges bővülése, valamint a Click & Collect (kattints és gyűjtsd) hozzájárult ahhoz, hogy az online eladások több mint kétszeresére (+ 102,9%) növekedhessenek.

Stabil érdeklődés az otthoni élet iránt

A teljes pénzügyi évre nézve minden termékkör iránt nagy volt az érdeklődés a vásárlók körében. A járvány következtében sokan optimalizálták otthonukat, és a saját négy faluk sokkal fontosabbá vált a személyes jólét szempontjából. Ezt támasztja alá az IKEA októberben közzétett új Life-at-Home (az élet otthon) jelentése is: bemutatja, hogy az otthon milyen döntő szerepet játszott az emberek mentális jólétében a világjárvány idején.

Az IKEA Németországnak összesen 19.762 alkalmazottja volt augusztus 31-én. Az 54 német bútorüzletben a látogatók száma 35,4 százalékkal, mintegy 53,2 millió főre csökkent a korona miatt. Ismét jelentősen, mégpedig 16,6%-kal nőtt az online látogatások száma: az ikea.de helyen 417,4 millió embert inspirált a svéd bútorgyártó cég kínálata. Az elmúlt üzleti évben 31,8 millió vásárló vásárolt az 54 bútorüzlet valamelyikében. 9,36 millióan vásároltak az ikea.de helyen, ami 172,8%-os növekedésnek felel meg. A helyhez kötött kiskereskedelemben az átlagos vásárlásonkénti bevétel 13,8%-kal 101,57 euróra emelkedett. Az átlagos online vásárlásonkénti bevétel 186,68 euró volt, ami mintegy 25,6%-kal kevesebb, mint az előző évben.

Továbbra is az IKEA Németország a legnagyobb Ingka* piac, ezt követi az USA, Franciaország, Nagy-Britannia, Kína és Olaszország. Az IKEA Németország 185 millió eurót fektetett be az elmúlt pénzügyi évben. A legnagyobb projektek: a 2020 szeptemberében megnyílt karlsruhei bútorüzlet új építése, a három új tervezőstúdió a berlini körzetben, valamint a meglévő bútoráruházakba beruházások voltak. [Ingka: Ingvar Kamprad alapította az iKEA-t. Az IKEA áruházak az IngKa csoport részeként működnek.]

A fenntarthatóság éve

A pénzügyi év fókuszában a fenntarthatóság volt a téma. Az IKEA azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra klímapozitív vállalattá váljon. Ennek érdekében számos globális és helyi kezdeményezés indult, mint pl. a visszavásárlási péntek a Black Friday alternatívájaként, a bútorüzletek zöldfelületeinek természetes átalakítása vagy az emissziómentes szállítás érdekében. „A 2021. pénzügyi év a fenntarthatóság egy évtizedének kezdetét jelentette, mert mindenki láthatja: itt az ideje a cselekvésnek! Ezért is támogatjuk a különböző hazai és nemzetközi cégek felhívását a politikailag felelős személyekhez, hogy hatékonyan vezessék be az irányt a klímaváltozás elleni küzdelemben” – mondta Dennis Balslev.

Forrás: moebelmarkt.de

Előző cikk

Egészséges fauna – egészséges erdők

Következő cikk

Online lesz a Magyar Asztalos



Stihl
(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share