2022. első félévében a német bútorgyártók 13,4 százalékkal, mintegy 9,5 milliárd euróra növelték forgalmukat. Jan Kurth, a német bútoripari szövetség (VDM/VHK) ügyvezető igazgatója szerint a forgalom növekedése elsősorban az anyagköltségek emelkedését tükrözte.
A volumen növekedése lényegesen alacsonyabb volt, mint a forgalom növekedése. Eközben a június hónap 4,3 százalékos forgalomnövekedéssel gyengébb lendületet mutatott.
2022 első félévében, folytatta Kurth, a belföldi értékesítés a téli jó kereslet és a 2021 végi magas rendelésállomány miatt pozitívan, plusz 13,8 százalékkal alakult a téli időszakban. A német bútoripar külföldi eladásai 2022 első felében szintén növekedtek, plusz 12,6 százalékkal, bár a növekedés valamivel alacsonyabb volt, mint a hazai piacon. Míg február végéig a külföldi eladások még sokkal dinamikusabban fejlődtek, mint a belföldi eladások, március óta a tendencia ismét megfordult, tekintettel az ukrajnai háború negatív hatásaira, valamint a szállítási és logisztikai költségek erőteljes emelkedésére.
Kurth szerint a mostani eredmények értékelésekor az előző évi adatokra is utalni kell – a német bútorgyártók eladásai 2021 első félévében összesen 4,1 százalékkal nőttek. Ekkor a belföldi értékesítés 1,1 százalékkal, a külföldi értékesítés pedig 10,7 százalékkal nőtt. A német bútorgyártók jelenlegi eladásai mind belföldön, mind külföldön jelentősen meghaladják a 2019-es szintet, és így a Corona-válság előtti összehasonlító értékeket is.
szerk: Tóth János, forrás: HolzForum 08-26, VDM 08-19