Az IKEA új, mesterséges intelligenciával működő platformot indít, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy élethű szobaterveket hozzanak létre.
Az Ingka Group, mint a legnagyobb IKEA kiskereskedő tegnap indította el új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális tervezési rendszerét, az IKEA Kreativot. Az intuitív új élmény az első olyan élethű, teljesen integrált lehetőséget kínál a vásárlóknak, amellyel a saját számítógépeken vagy okostelefonjaikon tervezhetik és vizualizálhatják saját életterüket.
Az IKEA Kreativ ötvözi az IKEA több évtizedes otthoni élettervezési szakértelmét a térbeli számítástechnika, a gépi tanulás és a 3D-s kevert valóság technológiák legújabb fejlesztéseivel. Az IKEA Kreativ alaptechnológiáját a Szilícium-völgyi AI-specialisták, a Geomagical Labs fejlesztette ki, amelyet az Ingka Group 2020 áprilisában vásárolt fel. A könnyen használható élmény célja, hogy inspirálja a vásárlókat, felszabadítsa kreativitásukat, és élethű interaktív tervezéssel segítsen nekik megjeleníteni, hogyan fognak kinézni, illeszkedni és működni a bútorok az otthonukban.
Az otthoni élet támogatása fontosabb, mint valaha. A legutóbbi IKEA Life at Home jelentés szerint a világjárvány óta a vásárlók több mint 60%-ának jelentősen meg kellett változtatnia otthoni funkcióit, és a vásárlók 84%-a szerint fontos, hogy irányíthassák a teret és a helyet, ahol élnek. Az IKEA vásárlói egyre nagyobb arányban vásárolnak otthonukban digitális csatornákon, és ezt az élményt szeretnék fokozni az IKEA áruházakban található varázslatos megoldásokkal. Az IKEA Kreativ magabiztosságot, képességet és kontrollt ad a vásárlóknak, hogy funkcionálisan kialakított és vonzó tereket hozzanak létre egy egyszerű, időtakarékos élmény keretében.
Az IKEA Kreativ segítségével a vásárlók:
- Felfedezhetik az IKEA termékeket inspiráló 3D bemutatótermekben - A vásárlók felfedezhetik az IKEA termékeket, kombinációkat és tervezési ötleteket egy több mint 50 inspiráló 3D bemutatóteremből álló galériában, amely az IKEA.com új Design oldalán érhető el. A vásárlók könnyedén böngészhetnek az IKEA katalógusban, és kipróbálhatják a termékeket élethű térbeli beállításokban - gyorsan cserélgethetik, mozgathatják, forgathatják, rakosgathatják és akaszthatják az IKEA termékeket, hogy kiválaszthassák a tökéletes termékválasztékot.
- Megtervezhetik saját terüket - Az IKEA Kreativ Scene Scanner™ segítségével, amely az IKEA alkalmazásba van beépítve, a vásárlók könnyedén létrehozhatják saját terük szerkeszthető és élethű 3D-s másolatait, amelyeket szerkeszthetnek és tervezhetnek IKEA termékekkel. A vásárlók egy sor fényképet készíthetnek a szobájukról, amelyeket automatikusan feldolgoz és összerak egy nagy látószögű, interaktív másolatot a térről, pontos méretekkel és perspektívával. Az ügyfelek "kitörölhetik" a meglévő bútorokat a helyszínről, új IKEA bútorokat helyezhetnek el, gyorsan cserélhetnek alternatívákat, és teljesen megtervezhetik a szobát.
- Képzelje el a jobb életet otthon, bárhonnan - Miután a vásárlók megtervezték a tökéletes szobát, termékeket helyezhetnek a kosarukba, elmenthetik a tervezési ötleteiket az IKEA-fiókjukba, hogy később is használhassák, sőt, megoszthatják a tervezési ötleteket a családdal és a barátokkal, hogy inspirációt és tervezési tanácsokat kapjanak. És mivel a virtuális szobákat a felhőben tárolják, bárhonnan megtervezhetők. Az IKEA mobilalkalmazás segítségével a vásárlók akár be is hozhatják a szobájukat az áruházba, hogy a vásárlók még magabiztosabban vásárolhassanak az üzletben.
Parag Parekh, az Ingka Group digitális vezérigazgató-helyettese elmondta: “Az Ingka Group szenvedélyesen segíti az embereket abban, hogy jobb életet teremtsenek otthonukban, és folyamatosan igyekszünk hozzáadott értéket teremteni vásárlóink élményéhez, mind az interneten, mind az offline térben. A Geomagical Labs innovatív, intuitív technológiája és az egyszerű digitális élmény révén hisszük, hogy az IKEA Kreativ lebontja a lakberendezési cikkek vásárlása előtt álló akadályokat, és lehetővé teszi az emberek számára, hogy az inspirációtól a valóságig eljussanak, és megtervezzék tökéletes otthonukat.”
Az IKEA Kreativ a legmodernebb mesterséges intelligenciát és számítógépes látás technológiákat használja, hasonlóan az önvezető autókban használtakhoz, hogy értelmet adjon a vásárlók otthoni tereinek. Ezek közé tartoznak az AI neurális hálózatok, amelyeket speciálisan a beltéri terek tárgyainak és geometriájának felismerésére képeztek ki, a sztereó látás algoritmusai a 3D-s látáshoz, a számítógépes fotográfiai algoritmusok az expanzív fényképezéshez, valamint a kevert valóság 3D-s grafika a realizmus érdekében. A mesterséges intelligencia algoritmusok lehetővé teszik az IKEA Kreativ számára azt is, hogy a meglévő bútorok egy részét vagy egészét törölje a helyszínről, hogy a vásárlók újragondolhassák a terüket.
Brian Totty, a Geomagical Labs vezérigazgatója és alapítója elmondta: “Keményen dolgozunk azon, hogy segítsük az embereket abban, hogy jobb életet képzeljenek el otthonukban azáltal, hogy a valós technológiai fejlesztéseket szórakoztató és varázslatos felhasználói élményekkel ötvözzük. Szuper izgatottak vagyunk, hogy megoszthatjuk első termékeinket, és alig várjuk, hogy az elkövetkező években még hasznosabbá és fantasztikusabbá tegyük ezeket a képességeket.”
Az IKEA Kreativ először az Egyesült Államokban az iOS és a laptop felhasználók számára indul, az Android felhasználók számára pedig még a nyár folyamán, további országokban pedig a 23. pénzügyi évben lesz elérhető. Az amerikai vásárlók ingyenesen hozzáférhetnek a teljes szobatervezési élményhez, ha letöltik az IKEA alkalmazást az Apple App Store-ból, vagy ellátogatnak az IKEA.com oldalra.
Az Ingka Csoport (Ingka Holding B.V. és az általa ellenőrzött vállalatok) egyike annak a 12 különböző vállalatcsoportnak, amelyek az Inter IKEA Systems B.V.-vel kötött franchise-megállapodások alapján birtokolják és működtetik az IKEA kiskereskedelmi üzleteket: IKEA Retail, Ingka Investments és Ingka Centres. Az Ingka Group stratégiai partner az IKEA franchise rendszerében, 32 országban 392 IKEA áruházat üzemeltet. Ezekben az IKEA áruházakban 657 millió látogató fordult meg a 21. pénzügyi év során, és 4,6 milliárd látogatás történt az IKEA.com oldalon. Az Ingka Csoport az IKEA víziója szerint végzi üzleti tevékenységét: jobb mindennapi életet teremteni sok ember számára azáltal, hogy jól megtervezett, funkcionális lakberendezési termékek széles választékát kínálja olyan alacsony áron, hogy azt minél több ember megengedhesse magának.
szerk: Tóth János, forrás: IKEA sajtóközlemény