A Moebel Digit@l kezdeményezés egy új weboldal segítségével kívánja bővíteni a digitális know-how-t a bútoriparban. A moebeldigital.de weboldal úgy működik, mint egyfajta ipari Wikipedia.
A holisztikus digitalizálási stratégiák végrehajtása komoly kihívást jelent a bútoripar különböző szereplői számára. A vállalatoknak ma azzal a feladattal kell szembenézniük, hogy a digitalizációval kapcsolatos ismereteket szerezzenek, és új megoldásokat keressenek annak érdekében, hogy hosszú távon versenyképesek maradjanak. A “Moebel Digit@l” kezdeményezés most segítséget nyújt az új www.moebeldigital.de weboldalon, ahol a digitális know-how-t egyfajta iparági Wikipédia formájában gyűjtik össze. A tudásplatformot a VDM (Német Bútoripari Szövetség), a DCC (Data Competence Center e.V.), a BVDM (Bútor- és Konyhakereskedelmi Szövetség) és a ZGV e.V. (Középvállalkozások Szövetsége) kezdeményezte. (a középvállalkozások szövetsége) és az IWOfurn GmbH.
Az új iparági platform mind a szakembereknek, mind az oldal felkereső laikusoknak gyakorlati információkat kínál a bútoripar digitálisan támogatott folyamatairól. A különböző témákhoz szolgáltatáscsomagokat is bemutatnak, amelyek a közfinanszírozási programokkal együtt konkrét és gyakorlatias módon kívánják elősegíteni a vállalatok digitális stratégiájának kidolgozását, megvalósítását és bővítését. Dirk Scharmer, a Bútor- és Konyhakereskedelmi Szövetség (BVDM) munkatársa meg van győződve arról, hogy a digitalizáció mértéke fogja meghatározni a vállalatok jövőbeli életképességét és túlélését. “Az online üzletágban gyors növekedést figyelhetünk meg. Az a gyorsaság, amellyel megoldódnak azok a problémák, amelyek eddig megakadályozták a vásárlókat abban, hogy bútorokat vásároljanak online, egyrészt veszélyezteti az alkalmazkodás nélküli, statikus kereskedelmet – másrészt a digitalizáció új értékesítési csatornákon, a termékportfólió likviditássemleges bővítésén vagy költségmegtakarításon keresztül hatékonysági ugrásokat is lehetővé tesz. Számos hatékony és eredményes eszköz vagy folyamat előnyeit csak a digitalizálással kapcsolatos alapvető ismeretek birtokában lehet kihasználni. Emellett a jövőben a gyártó és a kiskereskedő közötti kapcsolatoknak minimális digitális szabványokkal kell rendelkezniük.”
“A Moebel Digit@l túlmutat a puszta tudás- és információs platform funkcióin. Szeretnénk továbbá elősegíteni a piaci szereplők közötti együttműködést, például a legjobb gyakorlatokon keresztül, és továbbfejleszteni az iparág digitalizációs útját az autópálya felé” – teszi hozzá Jan Kurth a VDM-től. Bárki, aki szeretne hozzájárulni a tartalmi platformhoz, vegye fel a kapcsolatot a kezdeményezőkkel. A platformra kerülő tartalmakra vonatkozó követelményekről bővebben a weboldalon található szabályzatban olvashat. A digitális témákkal kapcsolatos kommunikáció és eszmecsere elősegítése érdekében, valamint a közösségi hálózatok jelentőségének is eleget téve, a kezdeményezés egy LinkedIn-csoportot is elindított, amely minden érdeklődő számára nyitott.
szerk: Tóth János, forrás: Möbelmarkt